Ολοκληρώθηκε σήμερα (σ.σ. Πέμπτη) η διαδικασία υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το διαγωνισμό «ΓΡΑΜΜΗ 4 – ΤΜΗΜΑ Α’, ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ – Α’ ΣΤΑΔΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ», όπως ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, στη διαδικασία συμμετείχαν τα εξής σχήματα, με βάση τη σειρά υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος:
1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ – VINCI-SIEMENS AG «TVS»
2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.
3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA
4. FCC – ARCHIRODON – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η παραπάνω εξέλιξη σηματοδοτεί την εκκίνηση της υλοποίησης της Γραμμής 4 του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής, προϋπολογισμού δημοπράτησης για την πρώτη φάση 1,45 δισ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην ΕΕ.
Η Διοίκηση της Αττικό Μετρό εκφράζει την ικανοποίησή της για το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή κατασκευαστικών εταιριών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς η ολοκλήρωση του έργου θα συμβάλλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες της Αττικής, καταλήγει η ανακοίνωση.
Τα χαρακτηριστικά του έργου
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Αλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13 χλμ. και 14 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή. Εξετάζεται, όμως, η προσθήκη ενός σταθμού μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
* Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ. με μηχανήματα ΤΒΜ.
* Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
* Δέκα (10) φρέατα.
* Ενα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
* Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Αλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
* Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
Προϋπολογισμός: 1.450.000.000 ευρώ.
Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη, δηλ. 2019-2026.
2. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Εργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α’ Αλσος Βεΐκου – Γουδή. Επίσης, στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων.
Στο αντικείμενο των εργασιών περιλαμβάνονται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά:
* Το σύνολο των Οριστικών Μελετών, των Μελετών Εφαρμογής των συμπληρωματικών και όλων των απαιτούμενων μελετών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα τεύχη του Β’ Σταδίου του Διαγωνισμού.
* Πρόσθετες έρευνες (τοπογραφικές, γεωλογικές / γεωτεχνικές κλπ).
* Μετατοπίσεις δικτύων ΟΚΩ.
* Κυκλοφοριακές Παρακάμψεις.
* Αρχαιολογικές ανασκαφές.
* Γεωμηχανική παρακολούθηση των εκσκαφών.
* Προσωρινές και μόνιμες κατασκευές για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στους σταθμούς, στις σήραγγες και στα φρέατα.
* Εργασίες βελτίωσης εδαφών και ενίσχυσης των μέτρων άμεσης υποστήριξης των σηράγγων, κτλ, όπως και όπου απαιτείται.
* Εργασίες εφαρμογής προληπτικών και προστατευτικών μέτρων ή ακόμα και επισκευών όλων των κτηρίων και λοιπών υποδομών στη ζώνη επιρροής του Εργου.
* Αρχιτεκτονικά τελειώματα στους σταθμούς.
* Εργασίες αποκατάστασης περιβάλλοντος χώρου σταθμών και φρεάτων.
* Εφαρμογή των όρων των εγκεκριμένων Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
* Προμήθεια και εγκατάσταση των απαιτούμενων Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.
* Προμήθεια του απαιτούμενου τροχαίου υλικού.
* Δοκιμές και θέση σε λειτουργία των Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.
* Οργάνωση και παροχή συντήρησης του Εργου. Ο χρόνος εγγύησης εκτείνεται σε τρία (3) έτη από την βεβαιωμένη περαίωση του Εργου.
* Εκπαίδευση του προσωπικού λειτουργίας και συντήρησης.
* Επισκευές, αποκαταστάσεις ελαττωμάτων και βλαβών και ό,τι άλλο απαιτείται κατά την περίοδο εγγύησης του Εργου.
* Προμήθεια των ανταλλακτικών του Εργου, όπως αυτά θα προσδιοριστούν στα τεύχη του Β’ Σταδίου του Διαγωνισμού.
3. ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
Η διαδικασία σύναψης της Σύμβασης διέπεται από την Οδηγία 2014/25/ΕΕ, το Ν. 4412/16 και τα τεύχη του Διαγωνισμού.
Κριτήριο ανάθεσης της Σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής, σύμφωνα με το άρθρο 311 του N. 4412/16.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ