13.8 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΠρωτοβουλίες από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» κατά της ενδοοικογενειακής βίας

Πρωτοβουλίες από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» κατά της ενδοοικογενειακής βίας

Τη νέα συνεργασία που έχουν συνάψει «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας μαζί με τη Γενική Γραμματεία Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων με στόχο, εν μέσω της πρωτόγνωρης κατάστασης που όλοι βιώνουμε, να ενταθούν τα μέσα προστασίας των θυμάτων ενδοοικογενειακής Βίας, γυναικών και παιδιών ανακοίνωσαν κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποίησαν οι παραπάνω φορείς. Σύμφωνα με στοιχεία, τον Μάρτιο του 2020, η τηλεφωνική γραμμή SOS 15900 δέχτηκε 64 κλήσεις περισσότερες σε σχέση με τον Φεβρουάριο. Στο σύνολο τους οι κλήσεις για τον Μάρτιο ανέρχονται σε 454 σε αντίθεση με τον Φεβρουάριο όπου οι κλήσεις είναι 390. Η ποσοστιαία αύξηση στον συνολικό αριθμό των κλήσεων έφτασε το 16,4%.
Επιπλέον οι κλήσεις με χαρακτηρισμό είδους κλήσης “περιστατικό βίας” ανέρχονται για τον Μάρτιο σε 325 ενώ σε 279 για τον Φεβρουάριο. Αναφορικά με τις κλήσεις στις οποίες καταγγέλθηκε ως είδος βίας η ενδοοικογενειακή βία, τον Μάρτιο καταγράφηκαν 166 τέτοιες κλήσεις ενώ τον Φεβρουάριο καταγράφηκαν 156.
«Το πιο σημαντικό στις συνθήκες που ζούμε είναι να ενώσουμε τις δυνάμεις. Παρότι δεν έχουμε κάποια έξαρση στα τηλεφωνήματα, δεν εφησυχάζουμε διότι το φαινόμενο υπάρχει εκεί έξω και θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι σε κάθε περίπτωση», τόνισε μεταξύ άλλων η γενική γραμματέας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, Μαρία Συρεγγέλα, ενώ προσέθεσε ότι τους ενδιαφέρει κυρίως να είναι έτοιμοι είτε υπάρχει έξαρση τώρα είτε υπάρχει αμέσως μετά που θα τελειώσει όλο αυτό. Διότι πολλές γυναίκες αυτή τη στιγμή δέχονται βία που είναι δύσκολο να ελεγχθεί.
Πρώτο μέλημα της γενικής γραμματείας είναι όσες γυναίκες είχαν ξεκινήσει συνεδρίες στα συμβουλευτικά κέντρα να μπορούν να τις συνεχίσουν είτε τηλεφωνικώς είτε μέσω e-mail. Επιπλέον είναι ανάγκη να ενημερώνονται μέσω των ιστοσελίδων womensos.gr και isotita.gr, όπου μπορούν να βρουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται.
Η ΓΓ Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων προσφέρει τη γραμμή 15900, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα, 365 μέρες το χρόνο ενώ παρέχει και δομές υποστήριξης γυναικών θυμάτων βίας.


Ζητούμενο σύμφωνα με την κ. Συρεγγέλα είναι να υπάρξει μία ολιστική προσέγγιση γύρω από το ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας. «Η πολιτεία θα πρέπει να βοηθήσει τις γυναίκες αυτές να σταθούν στα πόδια τους ώστε να μην έχουν ανάγκη κανέναν και να είναι οι ίδιες ενδυναμωμένες», σημείωσε.
«Η κακοποίηση των γυναικών είτε από σύζυγο- σύντροφο είτε από άλλα μέλη της οικογένειας είναι δείγμα ισχύος του ελέγχου, κι αυτό είναι το πρόβλημα ότι ο δράστης θεωρεί ότι δικαιούται να τα κάνει όλα αυτά», ανέφερε μεταξύ άλλων η πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά της Βίας, Κική Πετρουλάκη. Σύμφωνα με την κ. Πετρουλάκη πολύ σημαντική είναι η ολιστική αντιμετώπιση του ζητήματος ενώ η λέξη κλειδί είναι η ευελιξία. «Το πρώτο βήμα είναι να εντοπίσεις τις ανάγκες τους, να τις ψάξεις. Πρέπει να υπερβούμε οι επαγγελματίες τον χαρακτηρισμό του τι μπορούμε να κάνουμε ή όχι. Μιλάμε για γυναίκες πολύ δυνατές, γυναίκες που έχουν επιβιώσει σε συνθήκες που ελάχιστες από εμάς θα μπορούσαμε. Χρειάζεται μία στήριξη μέχρι η γυναίκα αυτή να θεραπευτεί από όλα αυτά που έχει ζήσει και να ξαναβρεί τη δύναμή της που σίγουρα έχει», υπογράμμισε, συμπληρώνοντας ότι ο έλεγχος που προσπαθεί να ασκήσει ο θύτης στο θύμα αυτή την περίοδο είναι πολύ μεγαλύτερος. «Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι μας καλούν άτομα του κοινωνικού περίγυρου, φίλες-οι , γείτονες των ανθρώπων που κακοποιούνται», κατέληξε η κ. Πετρουλάκη.
Στο σύμφωνο συνεργασίας που πρόκειται να συναφθεί αναφέρθηκε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού ‘’Χαμόγελο του Παιδιού”, Κώστας Γιαννόπουλος. Μέσω αυτού του συμφώνου θα μπορέσει ο καθένας από το πεδίο δράσης να προσφέρει το δικό του γνωστικό επίπεδο ώστε να βρεθούν λύσεις στο ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας. «Θέτουμε στη διάθεση της κοινωνίας την τηλεφωνική γραμμή 1056 η οποία λειτουργεί 24 ώρες και μπορεί να καλύψει κάθε περιστατικό που αφορά τα παιδιά. Όλα αυτά τα χρόνια το Χαμόγελο του Παιδιού συμπαραστεκόταν στις γυναίκες αυτές που μας έπαιρναν τηλέφωνο. Παίρναμε τις γυναίκες με τα παιδιά και τις φιλοξενούσαμε σε ξενοδοχεία προσωρινά για να τις προφυλάξουμε από τον κίνδυνο της καθημερινότητας και στη συνέχεια σε συνεργασία με τις άλλες υπηρεσίες να βρούμε κάποια λύση», επισήμανε, ενώ προσέθεσε ότι η γραμμή 1056 είναι δωρεάν.
Σύμφωνα με τον κ. Γιαννόπουλο, το Χαμόγελο του Παιδιού διαθέτει υπηρεσίες, υλικά, εξοπλισμό ου μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση ενός προβλήματος που υπάρχει εκείνη τη στιγμή, ενώ γνωστοποίησε ότι η γραμμή 1056, δέχεται συνολικά 270.000 κλήσεις το χρόνο. «Αυτή την περίοδο υπάρχει μια παγωμάρα στις κλήσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι περιορίστηκαν τα προβλήματα, συνεχίζουν να υπάρχουν μέσα σε κάθε σπίτι», κατέληξε ο κ. Γιαννόπουλος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ