Η FIFA εκτιμά ότι το Μουντιάλ 2018 θα της αποφέρει έσοδα 6,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων (ή 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ), 10% περισσότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις και 1,3 δισεκατομμύρια περισσότερα από την διοργάνωση της Βραζιλίας το 2014.
Τα έσοδα από την πώληση τηλεοπτικών δικαιωμάτων αυξήθηκαν κατά 2% σε σύγκριση με τον στόχο των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και οι συμφωνίες χορηγίας δημιούργησαν 200 εκατομμύρια περισσότερα από τα 1,45 δισεκατομμύρια που η FIFA σχεδίαζε να βάλει στα ταμεία της.
Ειδικότερα, τα έσοδα από τους χορηγούς, αυξήθηκαν χάρη στις κινεζικές εταιρείες, καθώς επτά από τις 20 εταιρείες που χορηγούν το κορυφαίο τουρνουά είναι κινέζικες, σε σύγκριση με μόνο μία στο προηγούμενο Παγκόσμιο Κύπελλο.
Μία αύξηση εσόδων που ώθησε επίσης την αύξηση των πριμ. Η Παγκόσμια Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία θα διαθέσει περίπου 345 εκατομμύρια ευρώ, από περίπου 310 το 2014. Κάθε ομάδα είναι σίγουρο ότι έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 8,2 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που μπορεί να ανέλθει στα 32,7 εκατ. ευρώ στην περίπτωση τελικής επιτυχίας.
Επιπλέον, η FIFA έχει εξασφαλίσει 300 εκατομμύρια για ασφάλειες σε συλλόγους για τραυματισμούς των παικτών και χρημάτων που πρέπει να δώσει προς τις ομάδες.
Αριθμοί που έτσι κι αλλιώς «πίεσαν» επίσης τις εταιρείες να επενδύσουν στο Μουντιάλ. Οι αθλητικές μάρκες, για παράδειγμα, δαπανούν περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ για τη χρηματοδότηση ρουχισμού όλων των εθνικών ομάδων στο Μουντιάλ.
Το Παγκόσμιο Κύπελλο, είναι σύμφωνα με το Forbes, το τέταρτο αθλητικό γεγονός στον πλανήτη σε οικονομικό κύκλο εργασιών, πίσω από το Super Bowl και τους Ολυμπιακούς, Θερινούς και Χειμερινούς, αξίας 230 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ