11 C
Athens
Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑΔιχασμένη η Ευρώπη στις απειλές Τραμπ για επιβολή νέων δασμών

Διχασμένη η Ευρώπη στις απειλές Τραμπ για επιβολή νέων δασμών

Οι Ευρωπαίοι συζητούν στο Βουκουρέστι το θέμα της έναρξης διαπραγματεύσεων για μία περιορισμένη στα βιομηχανικά προϊόντα εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ, για να αποφύγουν τους επώδυνους δασμούς που ο Ντόναλντ Τραμπ απειλεί και πάλι να επιβάλει στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.
Το Παρίσι, επιφυλακτικό, και το Βερολίνο, που θέλει να επιταχύνει, διαφωνούν, σύμφωνα με ευρωπαϊκές πηγές.
Οι Γερμανοί θέλουν πάση θυσία να αποφύγουν την επιβολή δασμών που θα ήταν καταστροφικοί για έναν ζωτικής σημασίας τομέα της οικονομίας τους.
Η καγκελάριος, ΑγΚελα Μέρκελ, είχε χαρακτηρίσει το περασμένο Σάββατο «τρομακτικό» ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θεωρούν απειλή τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.
Ομως οι Γάλλοι φοβούνται την επανεμφάνιση του τόσο «ευαίσθητου» θέματος που αποτελεί μία συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με τις ΗΠΑ, εν μέσω της κρίσης των κίτρινων γιλέκων και τρεις μήνες πριν από τις ευρωεκλογές, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
«Η Γαλλία συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με τη Γερμανία», διαβεβαίωσε ο Γάλλος υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για θέματα Εμπορίου, Ζαν-Μπατίστ Λεμουάν, χαρακτηρίζοντας «μεγάλης σημασίας την προστασία της ευρωπαϊκής ενότητας».
Εκτός του Παρισιού, η Ισπανία, που θεωρεί ότι οι ελιές της φορολογούνται από τις ΗΠΑ κατά άδικο τρόπο, καθώς και το Βέλγιο, διχασμένο για την συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ενωσης με τον Καναδά, την CETA, είναι επίσης πιθανόν να επιλέξουν να καθυστερήσουν τις συνομιλίες.
Η ιδέα μίας συμφωνίας ΕΕ-ΗΠΑ, που θα αφορούσε μόνο τα βιομηχανικά προϊόντα, εμφανίσθηκε μετά την επίσκεψη του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον περασμένο Ιούλιο στην Ουάσινγκτον, την στιγμή που ο Ντόναλντ Τραμπ απειλούσε με την επιβολή δασμών επί των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων.
Κατά γενική έκπληξη, οι δύο ηγέτες συμφώνησαν σε εμπορική ανακωχή και δεσμεύθηκαν να εργασθούν επί του θέματος.
Οι συνομιλίες έχουν λίγο προοδεύσει έκτοτε ανάμεσα στους Αμερικανούς, που είναι επικεντρωμένοι στο άλλο εμπορικό μέτωπο με την Κίνα, και τους Ευρωπαίους, που μάλλον είναι ικανοποιημένοι από την εύθραυστη ισορροπία με την Ουάσινγκτον.
Αντίμετρα
Ομως, ο Ντόναλντ Τραμπ επανέφερε την πίεση την περασμένη Τετάρτη, επαναλαμβάνοντας την απειλή του για να επιβολή δασμών επί των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων, λίγες ημέρες αφού έλαβε από το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ έκθεση για την αυτοκινητοβιομηχανία, το περιεχόμενο της οποίας παραμένει απόρρητο.
«Προσπαθούμε να επιτύχουμε συμφωνία. Οι Ευρωπαίοι είναι αμετακίνητοι στην διαπραγμάτευση… Εάν δεν καταλήξουμε σε συμφωνία, θα επιβάλουμε δασμούς», προειδοποίησε ο Τραμπ, που έχει μπροστά του τρεις μήνες για να θέσει σε εφαρμογή της απειλή του.
Με τις δηλώσεις του ο Ντόναλντ Τραμπ φέρνει την Ευρωπαϊκή Ενωση σε αντιστοίχως δύσκολη θέση με αυτήν στην οποία βρισκόταν όταν δήλωσε ότι δεν μπορεί να διαπραγματευθεί με το πιστόλι στον κρόταφο.
Η ευρωπαία επίτροπος Εμπορίου, Σεσίλια Μάλστρομ, προσπάθησε να κατευνάσει τα πνεύματα δηλώνοντας ότι μία τέτοια συμφωνία είναι «εφικτή».
«Θα μπορούσαμε να επιταχύνουμε, αν τα κράτη – μέλη συμφωνούσαν επ’ αυτού… έχουμε ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη με τους Αμερικανούς», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τις Βρυξέλλες, μία τέτοια συμφωνία θα είχε ως αποτέλεσμα μέχρι το 2033 την αύξηση των ανταλλαγών κατά 53 δισ. ευρώ, που ισοδυναμεί με μία σταγόνα νερό στις εμπορικές ανταλλαγές ΕΕ – ΗΠΑ.
Εάν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνέχισε να προωθεί τον διάλογο, προειδοποίησε ότι θα απαντήσει άμεσα σε τυχόν επιβολή τιμωρητικών δασμών από την Ουάσινγκτον.
Μία λίστα αμερικανικών προϊόντων επί των οποίων θα μπορούσαν να επιβληθούν δασμοί σε αντίποινα, ύψους 20 δισ. ευρώ, είναι έτοιμη.
Οι ευρωπαίοι υπουργοί υπενθυμίζουν επίσης ότι αντίθετα με τους ισχυρισμούς των ΗΠΑ, η γεωργία δεν αποτελεί μέρος των συνομιλιών.
Θα μπορούσαν επίσης να ζητήσουν τον τερματισμό των τιμωρητικών αμερικανικών δασμών επί του χάλυβα και του αλουμινίου, που έχουν επιβληθεί εδώ και μήνες.
Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας συμβούλων EY, οι δασμοί ύψους 25% επί των αυτοκινήτων θα κόστιζε, για παράδειγμα, 5 δισ. ευρώ μόνο στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ