«Ονομάζομαι Σάρα Ριέρα, σπούδασα μαθηματικά και βιομηχανική μηχανική, είμαι επικεφαλής υπηρεσιών ενέργειας και φόρτισης στη Seat και είμαι εδώ σήμερα για να σας πω την εμπειρία μου ως γυναίκα στην επιστήμη». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια της Σάρα Ριέρα στους μαθητές της Ε’ τάξης στο Αμερικανικό Σχολείο της Βαρκελώνης, στην προσπάθεια της ισπανικής εταιρείας να αναπτύξει μία πρωτοβουλία σε κορίτσια και αγόρια ηλικίας από 8 έως 17 ετών για την εισαγωγή των γυναικών στους διάφορους τομείς της αυτοκίνησης, που περιλαμβάνει την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά.
Το 28% των αποφοίτων μηχανικών και το 33,3% των ερευνητών παγκοσμίως είναι γυναίκες, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της UNESCO (Έκθεση Επιστήμης της UNESCO: Towards 2030). Η έλλειψη γυναικείων προτύπων στις συγκεκριμένες επιστήμες οδηγεί, σύμφωνα με τη μελέτη, σε αυτά τα χαμηλά ποσοστά. Τα κορίτσια που δεν βλέπουν τον εαυτό τους να αντικατοπτρίζεται στις καριέρες γυναικών στον χώρο της αυτοκίνησης αναπόφευκτα τα αποτρέπει να ασχοληθούν σε αυτόν τον χώρο.
«Όταν ήμουν και εγώ μικρή, είχαμε το μάθημα των μαθηματικών. Η καλύτερή μου φίλη με κοίταξε και είπε “σοβαρά, μισώ τα μαθηματικά” και σκέφτηκα “μισείς μαθηματικά; Εγώ τα αγαπώ”. Τότε συνειδητοποίησα ότι δεν άρεσε ούτε στους περισσότερους συμμαθητές μου και αυτό με έκανε να νιώθω ξεχωριστή. Είδα ότι είχα την ευκαιρία να δουλέψω σε κάτι με το οποίο είμαι παθιασμένη και που συμβάλλει στην κοινωνία», ανέφερε η Σάρα Ριέρα για την απόφασή της να σπουδάσει και να κάνει σταδιοδρομία σε αυτές τις επιστήμες. Αυτή η σύντομη ανταλλαγή απόψεων με τη συμμαθήτριά της, καθοδήγησε την απόφαση της να επικεντρώσει την καριέρα της στα μαθηματικά και τη μηχανική, γεγονός που την οδήγησε στη Seat, προσφέροντας λύσεις βιώσιμης κινητικότητας.
Αυτή η συνάντηση εκπροσώπων της Seat με μαθητές ήταν μέρος μίας πρωτοβουλίας της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να φέρει μπροστά τα γυναικεία πρότυπα που σταδιοδρομούν σε αυτές τις επιστήμες, ενημερώνοντας κορίτσια και αγόρια ηλικίας 8 έως 17 ετών από διαφορετικά σχολεία της χώρας, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Γυναικών και Κοριτσιών στην Επιστήμη (11 Φεβρουαρίου ).
«Θέλουμε τα κορίτσια και τα αγόρια να αντικατοπτρίζονται σε γυναίκες μηχανικούς, μαθηματικούς και επιστήμονες και να μπορούν να πουν “θέλω να γίνω σαν αυτήν”», τονίζει ο επικεφαλής του Τμήματος Πολιτισμού, Αλλαγής και Διαφορετικότητας στη Seat, Mπέντζαμιν Ραμιρέζ.
Κυριάκος Παρασίδης