Η σούπα ramen είναι μια κινεζική σούπα που έφεραν Κινέζοι έμποροι στη Ιαπωνία τον 19ο αιώνα, όπως εξηγεί στο βιβλίο του «The Untold History of Ramen: How Political Crisis in Japan Spawned a Global Food Craze» ο Georg Solt, καθηγητής Ιστορίας στο New York University. Φρενίτιδα στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου τη δεκαετία του 1970, την αγκάλιασε η Αμερική, έχει κάνει την εμφάνισή της και στην Αθήνα και έχει αγαπηθεί. Προσφάτως, ο Joe Chikamori από το αρχιτεκτονικό γραφείο 07BEACH ολοκλήρωσε το Kaishin No Ichigeki, ένα στέκι για ramen στην Οκινάουα· η επωνυμία ήταν επιλογή του πελάτη, φράση-κλειδί από ένα παλιό βιντεοπαιχνίδι RPG (ρόλων) και εξασφαλίζει το ότι κύματα νοσταλγίας πλημμυρίζουν τους λάτρεις της λιχουδιάς ενόσω τη γεύονται.
Είναι σαφείς οι αναφορές του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού στο interface με πίξελ και κουκκίδες αυτών των παλαιών βιντεοπαιχνιδιών. Το γραφείο χρησιμοποίησε κοινότοπα και όχι ακριβά υλικά, όπως κεραμικά πλακάκια, ξύλο, τσιμέντο και πλακίδια τάπητα, συνδυάζοντάς τα με παιγνιώδη τρόπο. Για παράδειγμα, ο πελάτης ήθελε να είναι κρυμμένα τα καρυκεύματα και οι σάλτσες για να αποφευχθεί η ακαταστασία στην επιφάνεια των τραπεζιών· το 07BEACH είχε μια πιο καλή ιδέα: «Αποφασίσαμε να εκθέσουμε τα καρυκεύματα και τις σάλτσες σαν να ήταν κάποιο αντικείμενο που μπορείς να πάρεις σε ένα βιντεοπαιχνίδι, οπότε τα βάλαμε σε βάσεις που μοιάζουν με μπλοκ από πίξελ».
Επιπλέον, ο Chikamori πρόσθεσε έναν χώρο για πολυμελή παρέα, ο οποίος θυμίζει την αρχιτεκτονική κάστρου σε βιντεοπαιχνίδι. Το χαμηλό τοιχίο που χωρίζει αυτόν τον χώρο από το υπόλοιπο κατάστημα εμποδίζει τα παιδιά από το να πέσουν και παράλληλα εξασφαλίζει ένα επίπεδο ιδιωτικότητας. Εδώ, ξύλο και κεραμικά πλακάκια συναντούν πράσινα πλακίδια τάπητα που μιμούνται τους πράσινους αγρούς στα RPG παιχνίδια. Στο πιο «δημόσιο» τμήμα του καταστήματος, ο αρχιτέκτονας επιδίωξε να «σπάσει» τη γεωμετρική αισθητική τοποθετώντας σε κάθε σκαμπό προκατασκευασμένα στρογγυλά πόδια. «Είναι ξένα στο εσωτερικό, το οποίο αποτελείται μόνο από τετράγωνα και ευθείες γραμμές, αλλά τόσο λίγα σχεδιαστικά παράσιτα κάνουν τον όλο χώρο να δείχνει πιο φιλικός» είπε ο Joe Chikamori.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ