Πειραιάς – Αεροδρόμιο σε 50 λεπτά
Τους υπό κατασκευή σταθμούς της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, καθώς και την προσωρινή έκθεση των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων στην Ξυλαποθήκη, επισκέφθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Οπως διαπίστωσε, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού έχουν προχωρήσει σε ποσοστό περίπου 90% και, επομένως, οι σταθμοί «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», αναμένεται να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό το καλοκαίρι του 2022.
Σημειωτέον ότι πρόκειται για ένα έργο με ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες, δεδομένου ότι το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής του Μετρό προς Πειραιά βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα, κατά την κατασκευή του οποίου πάνω από 10.000 αρχαιολογικά ευρήματα, στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής του Μετρό προς Πειραιά.
Ο κ. Καραμανλής ξεναγήθηκε στην έκθεση αρχαιοτήτων, τμήμα της οποίας θα γίνει ενιαίο, στο Σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» και η οποία περιλαμβάνει ένα βοτσαλωτό δάπεδο, που έγινε απόσπαση, συντηρήθηκε και θα γίνει επανατοποθέτηση σε ειδικό χώρο στον εν λόγω σταθμό.
Στο Σταθμό «Πειραιάς» ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είδε τις εργασίες καθαίρεσης διαφραγματικού τοίχου και ενημερώθηκε ότι έκλεισε η πλάκα οροφής του Σταθμού και θα δοθεί ο δρόμος σε πλήρη λειτουργία στις αρχές του 2022.
Τον κ. Καραμανλή συνόδευσαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αττικό Μετρό ΑΕ, κ. Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, κ. Νίκος Κουρέτας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας Αβαξ, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.
Στον υπό κατασκευή σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, κ. Γιάννης Μώραλης και στην «Ξυλαποθήκη» τον ξενάγησε η Έφορος Πειραιά και Νήσων, κ. Στέλλα Χρυσουλάκη.
Σταθμός – πρότυπο στο Δημοτικό Θέατρο, που συμβολίζει ότι μπορούμε να έχουμε και αρχαία και Μετρό
Μετά την επίσκεψη στα εργοτάξια και την ξενάγηση στην αρχαιολογική έκθεση, ο κ. Καραμανλής δήλωσε:
Ο Πειραιάς όταν θα παραδοθούν οι τρεις σταθμοί θα γίνει πραγματικά ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο της Αττικής. Γιατί θα έχουμε το Μετρό, θα έχουμε το Τραμ, θα έχουμε τον Προαστιακό. Σκεφτείτε ότι θα συνδέσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μέσα σε περίπου 50 λεπτά. Κάτι για το οποίο θα έπρεπε βεβαίως να είμαστε όλοι περήφανοι.
Πέρα όμως από όλα αυτά, μας δίνεται η ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι ένα πολύ μεγάλο έργο Μετρό είναι και μία πολύ μεγάλη ευκαιρία για την ανάδειξη αρχαιολογικών ευρημάτων. Στην Ξυλαποθήκη είδαμε τα πραγματικά εντυπωσιακά ευρήματα από το Σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου που θα είναι πραγματικά ένας Σταθμός – πρότυπο, ο οποίος θα συμβολίζει και αυτό που εμείς στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη λέμε, ότι μπορούμε να έχουμε και Αρχαία και Μετρό. Και θα είναι ένας σταθμός πρότυπο, διότι έχει βρεθεί ένα πολύ σημαντικό βοτσαλωτό δάπεδο που θα εκτεθεί εδώ και θα υπάρχουν και άλλα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, σε προθήκες σε πολλά τμήματα του σταθμού.
Ο κ. Μώραλης από την πλευρά του εξέφρασε τη χαρά του ίδιου και των Πειραιωτών για την πρόοδο του έργου, ευχαρίστησε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και το Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη και τόνισε ότι τα έργα του Μετρό είναι τα σημαντικότερα που εκτελούνται στον Πειραιά, ο οποίος καθίσταται πλέον σημαντικός κόμβος.
Πειραιάς – Αεροδρόμιο σε 50 λεπτά
Υπενθυμίζεται ότι στις 6 Ιουλίου του 2020, δόθηκαν σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά: «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», με τους οποίους δόθηκε μεγάλη ανάσα και αναβαθμίστηκε η καθημερινότητα της ευρύτερης περιοχής.
Σε «Μανιάτικα», «Πειραιά» και «Δημοτικό Θέατρο», έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα που είχαν προκύψει και οι εργασίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται περί το 90% – δηλαδή λίγο μπροστά κι από το χρονοδιάγραμμα – και συγκεκριμένα στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και της εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Όταν το έργο ολοκληρωθεί και τεθούν οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία προβλέπεται να αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διαρκεί περίπου 50 λεπτά.
Μόνιμη έκθεση με σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο»
Σε λιγότερο από δύο χρόνια, προχώρησαν με ταχύτητα όλες οι μελέτες και οι αναγκαίες εγκρίσεις. Το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό και επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι τα έργα Μετρό στη χώρα μας συνιστούν εκτός των άλλων και μια τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή, που φέρνει στο φως σπουδαία ευρήματα τα οποία πάντα αντιμετωπίζονται με απόλυτο σεβασμό και αναδεικνύονται με επιστημονική αρτιότητα.
Η μόνιμη έκθεση στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» περιλαμβάνει μια αρχαία δεξαμενή νερού και μια ακριβή αναπαράσταση Ρωμαϊκού υδραγωγείου, η πρωτότυπη αυλή μιας αρχαίας οικίας με το βοτσαλωτό δάπεδο και διάφορα χρηστικά σκεύη και αντικείμενα, καθώς και εικαστική αναπαράσταση του ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά. Όλα αυτά σε έναν χώρο υψηλής αισθητικής.
Σπουδαιότερο των ευρημάτων θεωρούνται τα βοτσαλωτά δάπεδα της Αλεξανδρινής εποχής, που βρέθηκαν στο φρέαρ Δεληγιάννη. Το ΚΑΣ είχε αποφασίσει το 2013 την απόσπαση και συντήρηση των βοτσαλωτών δαπέδων, τα οποία θα εκτίθενται κάτω από γυάλινο δάπεδο στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», μεταφέροντας τους επισκέπτες στην αρχαιότητα και συνδέοντας το σήμερα με το χθες του Πειραιά με την μακρά και συγκλονιστική ιστορία.
Πάνω από 10.000 αρχαιολογικά ευρήματα, στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής του Μετρό προς Πειραιά.
Στο σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Φωτο: Η Έφορος Πειραιά και Νήσων κα Στέλλα Χρυσουλάκη εξηγεί για τις αρχαιότητες που βρέθηκαν και τη συντήρησή τους