20 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΠολύ σύντομα η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με τρένο σε 3 ώρες...

Πολύ σύντομα η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο σε 3 ώρες και 15 λεπτά

Υπεγράφη η σύμβαση προϋπολογισμού 13,3 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
Με την ολοκλήρωση των έργων ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο θα μειωθεί στις 3 ώρες και 15 λεπτά, από 3:57’ που είναι σήμερα.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης με την οποία επιταχύνεται η ολοκλήρωση του έργου «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» Α.Σ 717 (πλην του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός).
Με την εν λόγω έγκριση, που ακολούθησε αυτής του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κλείνει ο κύκλος των διοικητικών διαδικασιών ώστε να υλοποιηθούν οι απαραίτητες επιπλέον εργασίες για την ασφαλή και άρτια ολοκλήρωση του έργου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 22 Ιανουαρίου 2021 το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ είχε εγκρίνει παράταση της διάρκειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης προέκυψαν ανάγκες επιπλέον εργασιών για την ολοκλήρωση του.
Οι εργασίες αυτές ανατυπώνονται στην σύμβαση η υπογραφή της οποίας εγκρίθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση και ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται στο ποσό των 13.320.240,00 ευρώ. Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου είναι 41,3 εκατ. ευρώ.
Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου είναι 41,3 εκατ. ευρώ (μετά την έκπτωση) και εκτελείται από την Κοινοπραξία ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ-ALSTOM TRANSPORT SA. Η σύμβαση υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2014 και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί επιτυχώς το 85% του αντικειμένου.
Αυτόματη προστασία συρμών με το σύστημα ETCS
Το σύστημα ETCS αφορά στην αυτόματη προστασία συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν:
– τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
– την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
– την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στον θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς και από εθνικούς πόρους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ