Για το ‘’πετράδι του στέμματος’’ της Ελλάδας, που λέγεται τουρισμός, τη βιωσιμότητα, τον τουρισμό εμπειρίας, αλλά και τις εναλλακτικές μορφές του που μπορεί να βρει ένας σύγχρονος επισκέπτης στη χώρα μας, συνομίλησαν η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη με τον Αρχισυντάκτη του Monocle, Τyler Brûlé.
Λαμβάνοντας το λόγο, η Υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μεγάλη επένδυση στη χώρα μας στον luxury τουρισμό, κυρίως σε πεντάστερα ξενοδοχεία και είναι ανάγκη αυτό το ‘’πετράδι’’ που λέγεται τουρισμός να ‘’γυαλίζεται’’ συνεχώς, με στόχο να ακολουθεί τις τάσεις που επιθυμεί να απολαμβάνει ο σύγχρονος ταξιδιώτης. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στην αυθεντικότητα, στη διαφορετική εμπειρία που προσφέρει η Ελλάδα. «Έχουμε προσπαθήσει να εστιάσουμε στον θεματικό τουρισμό και ήμασταν τυχεροί που υπήρχε τόση μεγάλη ανταπόκριση μετά την πανδημία» υπογράμμισε η Υπουργός.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κα. Κεφαλογιάννη έκανε λόγο για την βελτίωση των υποδομών, πέρα από τα προφανή ήλιο και θάλασσα, όπως τα χιονοδρομικά κέντρα, στα οποία γίνεται σημαντική επένδυση και στα ορεινά καταφύγια, καθώς κάτι που δεν γνωστό σε πολύ κόσμο είναι ότι η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα με τα περισσότερα όρη στην Ευρώπη.
Εξάλλου, για την ίδια, χρειάζεται να υπάρχει μια ισορροπημένη προσέγγιση στον τουρισμό, να αναδεικνύεται δηλαδή το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει πολλές και διαφορετικές περιοχές για όλες τις εποχές, υπάρχει μεγάλο περιθώριο για ανάπτυξη για την προώθηση προορισμών που δεν είναι τόσο γνωστοί. Σημαντικό στοιχείο, επίσης, για την Υπουργό είναι και η απόπειρα που γίνεται τα τελευταία χρόνια για την επιμήκυνση της θερινής σεζόν, αλλά και του τουρισμού σε όλη τη διάρκεια του χρόνου σε πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, παράλληλα με την ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως ο οινοτουρισμός, ο τουρισμός ευεξίας, ο γαστρονομικός τουρισμός κλπ.
Στο σημείο αυτό, ο κ. Brûlé αναφέρθηκε στην περίπτωση της Κρήτης ενόψει και της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο, με την κα. Κεφαλογιάννη να αναφέρει ότι στην κορυφή της στρατηγικής για τον τουρισμό, είναι η βελτίωση των υποδομών και η αναβάθμιση των τοπικών αεροδρομίων, με στόχο την καλύτερη σύνδεση με τις υπόλοιπες χώρες που θα φέρει αύξηση επισκεπτών. Κατά την Υπουργό, επίσης, ένα άλλο κομβικό στοιχείο είναι η ψηφιακή προώθηση της χώρας, με ολοκληρωμένη παρουσία σε όλες τις σύγχρονες πλατφόρμες.
Η κα. Κεφαλογιάννη στάθηκε, επιπρόσθετα, ιδιαίτερα στο γεγονός των συνεργασιών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ανάπτυξη του κλάδου, καθώς όπως σχολίασε «τίποτα δεν είναι εφικτό χωρίς συνεργασία», προσθέτοντας ότι τα τελευταία χρόνια προσεγγίζονται νέες τουριστικές αγορές όπως η δυτική πλευρά των ΗΠΑ, η Ινδία, η Κίνα και η Κορέα.
Από την πλευρά του, δε, ο Αρχισυντάκτης του Μοnocle αναρωτήθηκε αν υπάρχει το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό για την υλοποίηση σημαντικών επενδυτικών σχεδίων στην Ελλάδα, με την Υπουργό να απαντά ότι υπάρχει μια υπηρεσία μιας στάσης στο υπουργείο Τουρισμού, μια κεντρική υπηρεσία για όσους θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα και μπορούν να εξυπηρετηθούν για όσα χρειάζονται. «Βασιζόμαστε στο ανθρώπινο στοιχείο, η φιλοξενία είναι εγγενής στην ελληνική κουλτούρα», δήλωσε χαρακτηριστικά πάνω σε αυτό η Υπουργός, συμπληρώνοντας ότι από κοινού με τον ΣΕΤΕ έχει αναπτυχθεί ένα σχετικό πλαίσιο για αυτό, για πρώτη φορά παγκοσμίως.