Τον αναπτυξιακό χαρακτήρα και τις σημαντικές ωφέλειες των έξι εμβληματικών έργων που δημοπρατούνται μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου ανέδειξε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης από το βήμα του Φόρουμ που διοργάνωσε σήμερα 15.12.2021 το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο για τις «Βιώσιμες υποδομές μεταφορών».
«Τα έργα που σχεδιάζει και υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, δίνουν αναπτυξιακή πνοή στη χώρα. Ο στρατηγικός σχεδιασμός της εταιρείας έχει έναν βασικό στόχο: την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό “hub” στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή. Βασική προϋπόθεση για αυτό είναι η ύπαρξη ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου με εξασφαλισμένη διαλειτουργικότητα και διατροπικότητα. Αυτό σημαίνει ότι τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ αναβαθμίζουν τη σιδηροδρομική διασύνδεση της χώρας μας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη, και συνδέουν τα κύρια λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο» υπογράμμισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο κ. Βίνης στάθηκε ιδιαίτερα στη υπεραξία για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική οικονομία που δημιουργούν τα έργα αυτά, προϋπολογισμού 4 δισ. €, τα οποία αλλάζουν άρδην το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, περιέγραψε το έργο που υλοποιήθηκε την προηγούμενη διετία και τις ενέργειες στις οποίες προχώρησε η ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να επιταχύνει τη διαδικασία δημοπράτησής τους, με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, αναφέρθηκε ακόμη στις πρόσφατες νομοθετικές παρεμβάσεις που διασφαλίζουν την έγκαιρη υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων σχετικά με τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις και την έκδοση οικοδομικών αδειών. Με βάση το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, για την κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, απαιτούνταν χρονικό διάστημα έως και 7 ετών, ενώ πλέον με τις παρεμβάσεις που θεσπίστηκαν απαιτείται 1 έτος για την έκδοση της απόφασης. Αντίστοιχα, για την έκδοση οικοδομικών αδειών απαιτούνταν έως και 11 έτη, ενώ πλέον χρειάζονται μόλις 2 μήνες.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Βίνης μίλησε και για τα 7 έργα, προϋπολογισμού 513,5 εκατ. €, τα οποία δημοπρατήθηκαν με μειοδοτικούς διαγωνισμούς και αφορούν κυρίως την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, βελτιώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων αλλά και την ποιότητα του παρεχόμενου έργου.
Τέλος, η έγκαιρη και άρτια υλοποίηση όλου του έργου της ΕΡΓΟΣΕ διασφαλίζεται επίσης με την εισαγωγή της καινοτόμας εφαρμογής Building Information Modelling (ΒΙΜ) στα ήδη δημοπρατημένα έργα της τελευταίας διετίας όσο και στα έξι έργα που δημοπρατούνται μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Κώστας Καραμανλής: Τα έργα που υλοποιούμε υπηρετούν τον εθνικό σχεδιασμό
Στον σημαντικό και κρίσιμο ρόλο των έργων υποδομής – σήμερα αλλά και τα επόμενα χρόνια – αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο.
Δίνοντας το στίγμα του ολοκληρωμένου πλάνου έργων ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχει εκπονήσει το Υπουργείο, ο κ. Καραμανλής σημείωσε, ότι ένα μεγάλο μέρος αυτών είναι ήδη σε εξέλιξη ενώ συναποτελούν τμήματα ενός πλήρους και συνεκτικού σχεδίου.
Ο Υπουργός, στο σημείο αυτό έκανε ειδική μνεία, στα έργα που περιλαμβάνονται στο πλάνο του υπουργείου, τονίζοντας ότι υπηρετούν τον εθνικό σχεδιασμό, λύνουν σοβαρά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, κάνουν καλύτερη την καθημερινή ζωή των πολιτών αλλά δίνουν και πολύ μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη.
«Τα έργα υποδομών αποτελούν επενδύσεις με πολύ μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία. Το κάθε ευρώ που επενδύεται, γεννά κι άλλα, κι άλλα ευρώ που επενδύονται με τη σειρά τους, ενώ είναι αποδεδειγμένο ότι φέρνουν και ευρεία κινητοποίηση άλλων επιχειρήσεων».
«Δημιουργούν ισχυρές δυναμικές και ενεργοποιούν εσωτερικούς πόρους», ανέφερε και τόνισε ότι «δίνουν ζωή σε ολόκληρες περιοχές και διάχυση της επένδυσης και μεγέθυνση της οικονομίας. Δηλαδή η ανάπτυξη γεννά ανάπτυξη» κατέληξε ο υπουργός.
Ξετυλίγοντας το πλέγμα των πρωτοβουλιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στα έργα υποδομών ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη νέα γενιά έργων που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας.
«Η Ελλάδα, επιτέλους να πρωταγωνιστήσει και να γίνει ένας σύγχρονος και βιώσιμος κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με επενδύσεις στους τομείς, στους οποίους η στρατηγική μας θέση μάς δημιουργεί σπουδαίες προοπτικές».