Ο νέος στρατηγικός σχεδιασμός για τους Ελληνικούς προορισμούς τέθηκε στο επίκεντρο συζήτησης, ενώ επισημάνθηκε η ισχυρή ανθεκτικότητά του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, απέναντι στις διεθνείς προκλήσεις.
«Η κυβέρνηση στοχεύει στη βιωσιμότητα, στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού στη χώρα» ανέφερε χαρακτηριστικά η καΒασιλική Κουτσούκου, Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. Αναλύοντας τους άξονες πολιτικής του Υπουργείου, τόνισε ότι θέλουμε να ενισχύσουμε το αίσθημα της ισορροπίας του επισκέπτη, που θα απορρέει από τα ποιοτικά, πολιτιστικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά του κάθε τόπου, ενώ επεσήμανε τη μεθοδική στόχευση για
12μηνη τουριστική περίοδο, αναδεικνύοντας παράλληλα όλες τις δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού. Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό, το Υπουργείο θέτει στο επίκεντρο τις δράσεις Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης προορισμών, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, με στόχο να εμπλακεί περισσότερο τόσο η τοπική κοινωνία και η τοπική αυτοδιοίκηση όσο και ο ιδιωτικός τομέας για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Μάλιστα, εκτίμησε ότι ο τουρισμός στη χώρα αναμένεται να φτάσει σε καλύτερο επίπεδο ακόμα και από τη χρονιά “ρεκόρ” του 2024, ενώ ανέλυσε τη χρηματοδότηση ειδικών μορφών τουρισμου από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως είναι ο καταδυτικός τουρισμός, ο ορεινός τουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός, η ενίσχυση των χιονοδρομικών κέντρων αλλά και η αναβάθμιση των υποδομών, ενώ ειδική αναφορά έκανε στις ρυθμίσεις των βραχυχρόνιων μισθώσεων, προκειμένου να υπάρξει μία δίκαιη προσέγγιση στον χώρο της φιλοξενίας.
Απ΄ την πλευρά του ο κ. Γιάννης Χατζής,πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων αναφέρθηκε στη στάση των ΗΠΑ και το κατά πόσο αυτή επηρεάζει το τουριστικό προϊόν στη χώρα μας. «Σε γενικές γραμμές πρέπει να δούμε τί σημαίνει η επιβολή δασμών», ανέφερε και συμπλήρωσε, ότι ο πληθωρισμός που ενδεχομένως θαπαρουσιαστεί, θα επηρεάσει περισσότερο τα φτωχότερα στρώματα του πληθυσμου για ταξίδια ενώ ανέλυσε και τις γενικότερης συνέπειες της επιβολής δασμών. «Ο ελληνικός τουρισμός έχει αποδείξει ότι είναι πολύ ανθεκτικός και ενδεχομένως να μην επηρεαστεί από τα τελικά δεδομένα», τόνισε και εκτίμησε ότι η Ελλάδα θα είναι πολύ υψηλά στις αυξήσεις του τουρισμού. Ο κ. Χατζής τόνισε ότι πρέπει να εμπλουτίσουμε και να ενισχύσουμε τη βάση του τουρισμού μας, που είναι το δίπτυχο «ήλιος και θάλασσα» με βαση το οποίο η χώρα μας είναι τρίτη στον κόσμο. «Ο ελληνικός τουρισμός είναι πρωταθλητής που έχει βασιστεί στο ταλέντο, αλλά πλέον χρειάζεται να προπονείται περισσότερο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η κα Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Μάλτα και το Ισραήλ, δήλωσε: «Η παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων δεδομένων για την τουριστική δαπάνη στην Ελλάδα και τις υπόλοιπες χώρες της Μεσογείου στο Υπουργείο Τουρισμού βοηθά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος αλλά και στην ανάπτυξη πολιτικών για την προσέλκυση στοχευμένου τουρισμού. Παράλληλα, οι ψηφιακές πληρωμές ενισχύουν την τουριστική εμπειρία, υποστηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις και συμβάλλουν στη συνολική οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας. Καθιστώντας τις συναλλαγές απρόσκοπτες και αποτελεσματικές, διασφαλίζουμε ότι οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν ανεμπόδιστα την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της Ελλάδας».
Ο κ. Γεώργιος Κυβερνήτης, Co – CEO, του Kyvernitis Group ανέφερε ότι η χώρα έχει διαχειριστεί αποτελεσματικά κρίσεις, ενώ οι κρατήσεις στην Σαντορίνη επανέρχονται όπως είπε. Η φετινή χρονιά θα είναι εξαιρετική, εκτίμησε, επισημαίνοντας τις υψηλές δυνατότητες του τουριστικού προϊόντος. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των τουριστών από τις ΗΠΑ, οι οποίοι δίνουν μεγάλη έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενώ επεσήμανε ότι το αποτύπωμα που αφήνει ο Αμερικάνος τουρίστας είναι σαφώς μεγαλύτερο, σε σχέση με τον ευρωπαίο. «Η Ελλάδα πρέπει πρώτα να είναι ένας πολιτιστικός και ένας αρχιτεκτονικός προορισμός», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυβερνήτης και πρόσθεσε ότι πλέον ο ταξιδιώτης επιλέγει τον προορισμό με βάση την εμπειρία και όχι το κατάλυμα. Τέλος, έκανε γνωστό, ότι ο τουρισμός στη χώρα πηγαίνει αρκετά καλά μέχρι τα έως τώρα δεδομένα, ενώ επεσήμανε ότι ειδικά οι Αμερικάνοι, με ένα
ακριβό ευρώ, δυσκολεύονται να περάσουν τον Ατλαντικό.
Συντονίστρια του πάνελ ήταν η κα Στέλλα Στυλιανού, Anchorwoman, Mega TV.