20 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑΝέα προγράμματα σπουδών φέρνουν κόντρα μεταξύ Μαθηματικής Εταιρείας και ΙΕΠ

Νέα προγράμματα σπουδών φέρνουν κόντρα μεταξύ Μαθηματικής Εταιρείας και ΙΕΠ

Κόντρα μεταξύ Μαθηματικής Εταιρείας και ΙΕΠ έχει ξεσπάσει για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών. Η ανακοίνωση της ΕΜΕ και η έντονη αντίδραση του ΙΕΠ.
Αντιδράσεις και αντιπαράθεση μεταξύ Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) και Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προκάλεσε η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για τα νέα προγράμματα σπουδών και την αλλαγή των βιβλίων.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία στρέφεται κατά του ΙΕΠ και το κατηγορεί πως τα προγράμματα για το μάθημα των μαθηματικών είναι «εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου, οι προτάσεις του ΙΕΠ αναπαράγουν το ίδιο εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην Εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες, με μόνο ως φαίνεται γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων χωρίς καμία μελέτη της εκπαιδευτικής λειτουργικότητας ανά βαθμίδα και των ειδικών παιδαγωγικών προδιαγραφών».
Από πλευράς του το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής τονίζει πως οι χαρακτηρισμοί της ΕΜΕ είναι «ατεκμηρίωτοι, αυθαίρετοι και εμπαθείς, αδικούν την ιστορία της και αφετέρου δεν συνάδουν με τον θεσμικό της ρόλο».
Η αντίδραση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία στην ανακοίνωσή της τονίζει πως τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα «χωρίς αξιολόγηση της εφαρμογής των προηγούμενων, χωρίς αναγνώριση της ιδιαιτερότητας της κάθε βαθμίδας, χωρίς φροντίδα για διεπιστημονικές συνδέσεις, χωρίς αναφορά στις μεταβαλλόμενες σχολικές συνθήκες και τις υβριδικές παιδαγωγικές πρακτικές λόγω της πανδημίας, είναι η πρώτη εικόνα που αντικρύζει κανείς στις επεξεργασίες του ΙΕΠ».
«Εάν προσπεράσουμε την ατυχή επινόηση και αναφορά που έγινε κατά την ενημέρωση στην έννοια μοτίβο-συνάρτηση που διασχίζει την εκπαίδευση από την Προσχολική Ηλικία έως και το Λύκειο, θα δούμε τις ακριβοπληρωμένες επεξεργασίες του ΙΕΠ να αγνοούν ή να αποσιωπούν τις συλλογικά καταγεγραμμένες εμπειρίες της εκπαιδευτικής μαθηματικής κοινότητας για συγκεκριμένες δυσχέρειες και ασυμβατότητες από την εφαρμογή των εν ισχύ Αναλυτικών Προγραμμάτων» συμπληρώνει.
Eπειτα, αναφέρεται ότι «αποσιωπούν ή αγνοούν την καταγεγραμμένη σχολική αποτυχία στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών, τα φαινόμενα αποθάρρυνσης και φόβου για τα Μαθηματικά ήδη από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την απομάκρυνση μέρους του μαθητικού πληθυσμού από την μαθηματική εκπαίδευση λόγω μη προσβασιμότητας στις εξ αποστάσεως πρακτικές και ακατάλληλων συνθηκών στο σπίτι».
«Η ΕΜΕ επεσήμανε τα παραπάνω έγκαιρα και πρόσφατα κατέθεσε πρόταση 4 σημείων, ώστε τα νέα ΑΠ να συνδέονται αφενός με τις εξελίξεις της μαθηματικής επιστήμης, αφετέρου με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, και να συμβάλλουν στην ανανέωση του μαθητικού ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά και σε μια ευέλικτη και συμπεριληπτική παιδαγωγική προοπτική» γνωστοποιεί στη συνέχεια, μεταξύ άλλων.
Τέλος, υπογραμμίζει πως θα συνεχίσει «να ενημερώνεται και να ενημερώνει την εκπαιδευτική κοινότητα με αίσθηση επιστημονικής και κοινωνικής ευθύνης».
Η απάντηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Από πλευράς του το ΙΕΠ, μεταξύ άλλων τονίζει πως η ανακοίνωση της ΕΜΕ προκαλεί έκπληξη «για το πώς είναι δυνατόν κανείς να κρίνει την παιδαγωγική τους διάσταση με τέτοια βεβαιότητα, αλλά ταυτόχρονα με γενικόλογες εκφράσεις και χωρίς καμία τεκμηρίωση, μέσα σε μία ημέρα, και ενώ εκκρεμούν συμπληρωματικά υλικά των Προγραμμάτων Σπουδών».
«Ατεκμηρίωτοι και αυθαίρετοι ισχυρισμοί, όπως η σύνδεση των Προγραμμάτων Σπουδών με “την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών”, “την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων”, και με “ακριβοπληρωμένες επεξεργασίες του ΙΕΠ”, που περιλαμβάνονται στην ανακοίνωση της ΕΜΕ, μοιάζουν εμπαθείς εφόσον δεν συνδέονται με μία επί της ουσίας εξέταση του περιεχομένου των Προγραμμάτων Σπουδών. Η ανακοίνωση της ΕΜΕ αφενός αδικεί την ιστορία της και αφετέρου δεν συνάδει με τον θεσμικό της ρόλο» τονίζει.
Τέλος, αναφέρει ότι «ελπίζουμε στο πλαίσιο των δράσεων που σχεδιάζονται για τα νέα Προγράμματα Σπουδών τα επόμενα δύο έτη, η ΕΜΕ να συμβάλλει εποικοδομητικά με τις προτάσεις της».
Πηγή Sputniknews.gr

Αναπαράγουν το ίδιο εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην Εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες, με μόνο ως φαίνεται γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων χωρίς καμία μελέτη της εκπαιδευτικής λειτουργικότητας ανά βαθμίδα και των ειδικών παιδαγωγικών προδιαγραφών».
Ελληνική Μαθητική Εταιρεία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ