Το 2021 ήταν, πράγματι, το έτος των υποδομών και το 2022 θα είναι το έτος που σε όλη την Ελλάδα θα ανοίγουν και νέα εργοτάξια, όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, με θέμα «Κεντρική Μακεδονία 2022: Ετος ανασυγκρότησης και δημιουργίας».
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι στην αντίστοιχη εκδήλωση πέρυσι, τέτοια εποχή, είχε τολμήσει να πει ότι το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών. «Οσοι με γνωρίζουν προσωπικά, ξέρουν πολύ καλά πόσο απεχθάνομαι τα μεγάλα λόγια και τις βαρύγδουπες εκφράσεις. Ξέρουν ότι η πολιτική σχολή που υπηρετώ προτιμά τις πράξεις έναντι των λόγων», ανέφερε και πρόσθεσε: «Δείτε, όμως, πού βρισκόμαστε σήμερα… Εχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων 13 δισ. ευρώ. Από αυτά, ήδη, έχουμε συμβασιοποιήσει πάνω από 3,2 δισ. ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση είχε συμβασιοποιήσει μόλις 800 εκατ. σε 4,5 χρόνια. Και επιπλέον από αυτά τα 3,2, άλλα 6,5 δισ. έργα είναι σε προχωρημένη διαγωνιστική διαδικασία».
Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε το σχέδιο της κυβέρνησης για τις υποδομές σε τρία βήματα:
Πρώτο βήμα: Η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ενώ επιπλέον συζητείται, αυτές τις ημέρες, στη Βουλή και το νομοσχέδιο για τις πρότυπες προτάσεις. «Ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα -όπως κάνουμε και με τα ΣΔΙΤ- για να πετύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα», σημείωσε.
Δεύτερο βήμα: Εκπονήθηκε για πρώτη φορά ένας ενιαίος Εθνικός Στρατηγικός Σχεδιασμός Υποδομών. «Όλα τα έργα, πλέον, εντάσσονται σε ένα συνεκτικό σχέδιο. Δεν είναι αποσπασματικά», τόνισε ο υπουργός.
Τρίτο βήμα: Κοστολόγηση και αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου χρηματοδοτικού εργαλείου.
Με αυτά τα τρία βήματα τα τελευταία δυόμιση χρόνια, όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, κατέστη εφικτό εμβληματικά έργα να «ξεμπλοκάρουν» μετά από χρόνια και νέα έργα να ξεκινούν.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στην οριστική λύση στο ζήτημα του μετρό της Θεσσαλονίκης, την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, τις επεκτάσεις της Γραμμής 3 προς Πειραιά, την Πατρών-Πύργου, το Βόρειο Τμήμα του Ε65 και την επιτάχυνση εργασιών του Νότιου Τμήματος, τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης και το Ακτιο-Αμβρακία, αλλά και στα έργα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας: Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Μπράλος-Αμφισσα, Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, Ανατολική Περιφερειακή Αλεξανδρούπολης, ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού.
Στον σχεδιασμό της κυβέρνησης έχουν προτεραιότητα η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία
Για την περιοχή της Θεσσαλονίκης, παρουσιάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που περιλαμβάνει τα εξής μεγάλα έργα:
– Την Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover.
– Την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση 6ου προβλήτα.
– Την επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά.
– Τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκης-Εδεσσας και Δράμας-Αμφίπολης.
Αλλά και μία σειρά από μικρότερα, αλλά πολύ σημαντικά έργα, που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ουσιαστική αναβάθμιση της πόλης: Κατασκευή 16 νέων σχολικών μονάδων, ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου, οδική σύνδεση με το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο, οδικός άξονας Θέρμη-Γαλάτιστα, το ορφανό χιλιόμετρο της Ποτίδαιας, αλλά και τα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της λαχαναγοράς, η διευθέτηση των ρεμάτων στο Ωραιόκαστρο και η αποχέτευση των ομβρίων στον Δήμο Καλαμαριάς.
«Εργα που όλα μαζί, όταν ολοκληρωθούν, μαζί ασφαλώς με το κύριο έργο του μετρό αλλά και με τη δραστική ενίσχυση του ΟΑΣΘ -όπου ήδη έχουμε σχεδόν διπλασιάσει λεωφορεία από το 2019- θα αλλάξουν θεαματικά τη Θεσσαλονίκη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Ενα απέραντο εργοτάξιο η Ελλάδα το 2022
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ