25.7 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΕλβετία: Άνοιξε ξανά η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου

Ελβετία: Άνοιξε ξανά η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου

Κατεστραμμένα φορτηγά βαγόνια φαίνονται στον τόπο του ατυχήματος στη σήραγγα βάσης

Ένα χρόνο μετά το κλείσιμό της εξαιτίας εκτροχιασμού εμπορικής αμαξοστοιχίας, η σήραγγα βάσης Γκοτάρντ που συνδέει την Ελβετία με την Ιταλία δόθηκε και πάλι στην κυκλοφορία.

Στην κυκλοφορία δόθηκε ξανά από την Δευτέρα η σήραγγα βάσης Γκοτάρντ που συνδέει σιδηροδρομικά την Ελβετία με την Ιταλία. Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου μήκους 57 χιλιομέτρων είχε κλείσει πριν περίπου ένα χρόνο, όταν ελβετικό φορτηγό τρένο εκτροχιάστηκε λόγω προβλήματος σε τροχό.

Εξαιτίας του εκτροχιασμού, η αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με το διαχωριστικό ανάμεσα στο δυτικό και ανατολικό τούνελ, προκαλώντας σοβαρές υλικές ζημιές. Έρευνα αποκάλυψε τα αίτια του ατυχήματος, ενώ οι διαδικασίες καθαρισμού αποδείχθηκαν προβληματικές.

«Χρειαστήκαμε αρκετές εβδομάδες για να μετακινήσουμε το τρένο και να καθαρίσουμε το σημείο. Εν συνεχεία, όλα τα υλικά έπρεπε να μεταφερθούν στην σήραγγα. Οι θερμοκρασίες μέσα στο τούνελ ήταν σχεδόν 40 βαθμούς και έπρεπε να ληθούν προληπτικά μέτρα για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι», δήλωσε ο διευθυντής υποδομών του ελβετικού σιδηροδρομικού οργανισμού SBB.

Η SBB είχε εκτιμήσει αρχικά ότι οι επισκευές θα κόστιζαν περίπου 135 εκατομμύρια ευρώ, ωστόσο το τελικό κόστος ανήλθε σε 159 εκατομμύρια.

Το κλείσιμο της σήραγγας αποτέλεσε μεγάλο πονοκέφαλο για τον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μετά το συμβάν. Αρκετές εβδομάδες μετά το ατύχημα, η SBB άνοιξε εκ νέου την άθικτη ανατολική σήραγγα για την αποκλειστική χρήση των εμπορευματικών τρένων, από την οποία διέρχονται περίπου 100 κάθε μέρα.

Ωστόσο, η επαναδρομολόγηση των εμπορευματικών τρένων αποτέλεσε τεράστιο έργο για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές επιχειρήσεις, ιδίως τις ιταλικές, τόσο από άποψη κόστους όσο και διαθεσιμότητας χωρητικότητας.

Λίγες μόλις ημέρες μετά το ατύχημα στη σήραγγα, ο σιδηροδρομικός δρόμος Φρέιους, η κύρια σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας, έκλεισε λόγω κατολίσθησης και δεν αναμένεται να επαναλειτουργήσει πριν από το 2025.

Το κλείσιμο τόσο της σήραγγας Γκοτάρντ όσο και της γραμμής Φρέιους κόστισε εκατομμύρια ευρώ στις επιχειρήσεις σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών που δραστηριοποιούνται στις εν λόγω διαδρομές.

«Υλοποιήσαμε μέτρα από την πλευρά της υποδομής και θα αναπτύξουμε εργαλεία για να μπορούμε να εντοπίζουμε τους εκτροχιασμούς σε πρώιμο στάδιο», δήλωσε ο Ντόιμπερ.

Η σήραγγα βάσης Γκοτάρντ, η οποία χρειάστηκε σχεδόν 17 χρόνια για να ολοκληρωθεί μετά από δεκαετίες σχεδιασμού, είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο και εκτείνεται σε μήκος 57 χιλιομέτρων κάτω από τις ελβετικές Άλπεις.

Αποτελεί βασικό σύνδεσμο μεταξύ των γερμανόφωνων και ιταλόφωνων καντονιών της Ελβετίας και η κατασκευή της κόστισε 9,7 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (10,3 δισεκατομμύρια ευρώ).

Πηγή:euronews.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ