Στα χαρακτηριστικά που καθιστούν το ρωσικό μεγαθήριο Beriev ιδανικό για το ανάγλυφο της Ελλάδας αναφέρεται ο Παναγιώτης Καπετάνης, πιλότος του αεροσκάφους.
Το ρωσικό αμφίβιο αεροσκάφος Beriev-200 έφθασε στην Ελλάδα σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, συμμετέχοντας στις «μάχες» με τα πύρινα μέτωπα που έχουν ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας. Για τις επιχειρήσεις αυτές μιλά ο Παναγιώτης Καπετάνης, πιλότος του ρωσικού ιπτάμενου «γίγαντα».
«Ένας χειριστής υδροπλάνου έχει να κάνει με όλα στα στοιχεία της φύσης, νερό, θάλασσα, φωτιά, αέρα. Επιχείρηση αυτό το καλοκαίρι σε όλες τις φωτιές. Είμαι συντονιστής, απόστρατος της Πολεμικής Αεροπορίας, με 19 χρόνια εμπειρίας στα Καναντέρ και 9 σε αεροσκάφη Πετζετέλ. Στη καριέρα μου έχω 5.000 ώρες πτήσεις. Φέτος, συμμετέχω ως εναέριος συντονιστής» αναφέρει ο ίδιος, μιλώντας στην «Εφημερίδα των Συντακτών», από τη θέση του πιλότου, αλλά και ως πληγέντας, καθώς όπως αναφέρει, πετούσε πάνω από τη Βαρυμπόμπη, όταν είδε τη φωτιά να πλησιάζει τη γειτονιά του στους Θρακομεκαδόνες.
Ο ίδιος αναλύει τα χαρακτηριστικά του Be-200: «Χοντρικά σε 50 ώρες πρέπει να γίνεται η προγραμματισμένη συντήρηση, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Η συντήρηση κρατά από μιάμιση έως τρεις μέρες. Αυτό συνέβη και πριν μερικές μέρες» σημειώνει ο ίδιος, περιγράφοντας τους κανόνες και το πρωτόκολλο συντήρησης.
«Το Be-200 έχει αυξημένες δυνατότητες σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά αεροπλάνα. Πετά με διπλή ταχύτητα, μεταφέρει διπλάσιο φορτίο νερού και έχει μεγαλύτερη παραμονή στην περιοχή της φωτιάς. Η ευελιξία σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη ισχύ των κινητήρων του το καθιστούν ιδανικό για το ανάγλυφο της χώρας» σημειώνει ακόμα, με βάση και την εμπειρία που ο ίδιος διαθέτει.
Όσον αφορά στις δυσκολίες του επαγγέλματος, δηλώνει: «Η κόπωση είναι αθροιστική. Ξεκινάς από το σπίτι σου στις 4:50 το πρωί και μπορεί να γυρίσεις στις 12 το βράδυ».
Και συνεχίζει, επιστρέφοντας στα του Be-200: «Το πόσες φορές γεμίζει το Be-200 εξαρτάται από το πόσο κοντά είναι η θάλασσα με τη φωτιά. Για παράδειγμα, σε μια φωτιά στη Σάμο έχει κάνει 39-42 “νερά” σε μία πτήση και σε άλλες φωτιές κάνουν 10-12. Εξαρτάται από την απόσταση με το σημείο υδροληψίας».
Όσο για τις ώρες «μάχης» του Beriev, το ρωσικό μεγαθήριο μετρά περίπου 180 ώρες με 630 ρίψεις νερού, κατά την περίοδο που βρίσκεται στην Ελλάδα.
«Σε διάστημα 48 ημερών που βρίσκεται το αεροπλάνο στη χώρα, έχει βάλει περίπου 180 ώρες με 630 ρίψεις. Κουβαλά μέχρι 12 τόνους νερού και η αποτελεσματικότητά του εξαρτάται από το ύψος της άφεσης. Όσο πιο ψηλά το ρίξεις, τόσο μειώνεται η αποτελεσματικότητα. Για παράδειγμα, αν έχει 8-9 Μποφόρ, το νερό μπορείς να το δεις να μένει ακίνητο επάνω και να εξατμίζεται» αναφέρει.
Σημειώνεται ότι το Beriev συμμετείχε και στην επιχείρηση στην Εύβοια. Ο κ. Καπετάνης αναφέρεται σε εκείνες τις ημέρες, λέγοντας ότι «οι φωτιές ξεκίνησαν άγρια». Κάνει μνεία στις ακραίες συνθήκες που δυσκόλευαν τις προσπάθειες, σημειώνοντας: «Ρίχναμε νερό και η φωτιά δεν έσβηνε».
«Είχες να κάνεις με στοιχεία της φύσης που δεν μπορούσες να δαμάσεις και σε αυτή τη συνθήκη νιώθεις τελείως αδύναμος» λέει.
Τέλος, για τη φωτιά στη Βαρυμπόμπη, ως κάτοικος της περιοχής και με το σπίτι του να έχει υποστεί ζημιές, όπως αναφέρει, επισημαίνει: «Τώρα ο τόπος μου είναι ένα σεληνιακό τοπίο με τη μυρωδιά της στάχτης. Χάνεις τον παράδεισό σου. Εγώ προσωπικά το βρίσκω δύσκολο να το ξαναδώ στη ζωή μου όπως ήταν πριν».
Πηγή sputniknews.gr