Το καλοκαίρι του 1976, ο φωτογράφος Gary Green έφτασε στη Νέα Υόρκη και γρήγορα έπεσε πάνω στην ανθούσα πανκ σκηνή στο νάιτ κλαμπ και ρεστοράν Max’s Kansas City και στο μιούζικ κλαμπ CBGB, όπου άρχισε να φωτογραφίζει συγκροτήματα όπως οι New York Dolls, Blondie, The Ramones και φιγούρες όπως ο Andy Warhol. Στη νέα έκθεση που φιλοξενείται στην Gallerie Miranda του Παρισιού, με τίτλο «Gary Green: Rebels & Dandys», και στην οποία παρουσιάζεται μια επιλογή φωτογραφιών του από το πρόσφατο λεύκωμά του «When Midnight Comes Around» που εξέδωσε ο οίκος Stanley/Barker, ο Green ρίχνει τη ματιά του σε εκείνη την καθοριστικής σημασίας για την ιστορία της μουσικής περίοδο.
«Υπήρχε η αίσθηση ότι πουθενά στον κόσμο δεν υπήρχε κάτι τόσο συναρπαστικό όσο αυτό που συνέβαινε στην κάτω Νέα Υόρκη» θυμάται ο Green. Πήγαινε στο CBGB στη Bowery, την εποχή που η φημισμένη λεωφόρος ήταν γνωστή ως Skid Row. «Μέσα, ήταν αχούρι, αλλά ποτέ δεν το σκεφτόμουν έτσι. Ήταν απλά ένα μπαρ και ένα κλαμπ που μύριζε μπύρα, είχε τραπέζια μπροστά και το δωμάτιο που άλλαζαν οι μπάντες ήταν ακριβώς πίσω από τη σκηνή. Ήταν εύκολο να πλησιάσεις όποιον ήθελες. Αν και κάποιες μπάντες ήταν γνωστό πως παίζουν στο Max’s ή στο CBGB, οι περισσότερες έπαιζαν και στα δύο. Σε γενικές γραμμές, η διαφορά ήταν περισσότερο θέμα στυλ παρά μουσικής» εξηγεί. Το Max’s ήταν κάποτε το σικ ρεστοράν για την αβάν γκαρντ της Νέας Υόρκης, αλλά πλέον δεν ήταν το επίκεντρο του πλήθους που περιστρεφόταν γύρω από τον Andy Warhol. Τη δεκαετία του 1970, με νέο ιδιοκτήτη τον Tommy Dean, ήταν ο προορισμός της αναδυόμενης πανκ σκηνής.
Φωτο ΑΠΕ-ΜΠΕ