15.6 C
Athens
Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΕξήντα χρόνια Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Βιωσιμότητα και ανάπτυξη είναι αλληλένδετες έννοιες»

Εξήντα χρόνια Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Βιωσιμότητα και ανάπτυξη είναι αλληλένδετες έννοιες»

H Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μια από τις πιο ιστορικές εταιρείες και συνώνυμο της μπίρας στην Ελλάδα, κλείνει φέτος τα 60 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας στη χώρα μας.

Με αυτή την αφορμή φιλοξενούμε τη συνέντευξη του Γιάννη Γεωργακέλλου, Διευθυντή Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σε δύο νέους ανθρώπους και εκκολαπτόμενες δημοσιογράφους, τις Ευαγγελία Γιόβα και Αθανασία Σπηλιοπούλου, φοιτήτριες του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, του Παντείου Πανεπιστημίου.

 Εξήντα χρόνια Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Βιωσιμότητα και ανάπτυξη είναι αλληλένδετες έννοιες»
Εξήντα χρόνια Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Βιωσιμότητα και ανάπτυξη είναι αλληλένδετες έννοιες»

Ευαγγελία Γιόβα Αθανασία Σπηλιοπούλου

«Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία οι έννοιες βιωσιμότητα και ανάπτυξη είναι αλληλένδετες» τονίζει από την αρχή της συζήτησης ο κ. Γεωργακέλλος. «Η βιωσιμότητα για την εταιρεία εστιάζει σε τρεις άξονες, το περιβάλλον, την κοινωνία και την υπεύθυνη κατανάλωση, καθώς η μπίρα είναι ένα αλκοολούχο ποτό». Όσον αφορά στην πολιτική μας για το περιβάλλον και λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη ότι η κλιματική κρίση είναι πλέον μια πραγματικότητα, η οποία απασχολεί ολοένα και περισσότερους ανθρώπους, στόχος μας είναι το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα στην παραγωγή μέχρι το 2030 και μέχρι το 2040 στη συνολική λειτουργία της επιχείρησης».

Προς την κατεύθυνση αυτή, ο ίδιος συμπληρώνει: «H διαχείριση των υγρών αποβλήτων και η μείωση της κατανάλωσης νερού βρίσκονται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες μας, όπως επίσης και η προώθηση των αρχών της κυκλικής οικονομίας, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την επαναχρησιμοποίηση γυάλινων μπουκαλιών».
Ωστόσο, ο κ. Γεωργακέλλος ξεκαθαρίζει ότι η βιωσιμότητα δεν αφορά μόνο σε περιβαλλοντικούς στόχους αλλά νοηματοδοτείται από σύγχρονα αιτήματα και έννοιες όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας, η συμπερίληψη και η προαγωγή της ισότητας.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιούργησε φέτος μια πλατφόρμα ενεργειών με άξονα την έννοια της κοινωνικής συμπερίληψης τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. Ο Διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Υποθέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας μάλιστα δηλώνει πως «μια εταιρεία που θέλει να έχει θετικό κοινωνικό αποτύπωμα πρέπει να προσπαθεί να συνεισφέρει στην επίλυση πραγματικών προβλημάτων. Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η συμπερίληψη ξεκινάει εσωτερικά, καθώς οφείλει να διαμορφώνει ένα συμπεριληπτικό εργασιακό περιβάλλον ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, θρησκείας και καταγωγής με μια δίκαιη μισθολογική πολιτική για όλους».

 Εξήντα χρόνια Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Βιωσιμότητα και ανάπτυξη είναι αλληλένδετες έννοιες»
Εξήντα χρόνια Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Βιωσιμότητα και ανάπτυξη είναι αλληλένδετες έννοιες»

«Πρόσφατα, ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα εγκατάστασης ραμπών για ΑμεΑ σε παραλίες υψηλής επισκεψιμότητας» προσθέτει ο κ. Γεωργακέλλος. Ερωτηθείς για τις πρώτες εντυπώσεις μετά την τοποθέτηση των ραμπών, αναφέρει ότι «παρότι είναι νωρίς, υπάρχει προσδοκία, θέλουμε να δούμε και τους αριθμούς, πόσο δηλαδή χρησιμοποιήθηκαν και βοήθησαν οι ράμπες τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα».

Οι δράσεις θα συνεχιστούν απρόσκοπτα τα επόμενα χρόνια και σκοπός είναι η επέκτασή τους, καθώς «η συνέχεια έχει μεγάλη αξία». Κάποιες εξ αυτών περιλαμβάνουν και εθελοντική συμμετοχή των εργαζομένων της εταιρείας, όπου εκεί «ζητούμενο είναι οι εργαζόμενοι να συμμετέχουν με την καρδιά τους».

Εμβληματικό πρόγραμμα η Συμβολαιακή Καλλιέργεια

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ως μια εταιρεία που δημιουργήθηκε από Έλληνες επιχειρηματίες και δραστηριοποιείται στην Ελλάδα εδώ και 60 χρόνια, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη των Ελλήνων παραγωγών και της τοπικής οικονομίας. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργακέλλο «το πιο βασικό για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας είναι να είσαι πρώτα από όλα ένας σωστός εργοδότης απέναντι στους υπαλλήλους, το ίδιο φυσικά με τους πελάτες και συνεργάτες σου και κατ’ επέκταση ένας υπεύθυνος εταιρικός πολίτης, όπως αρμόζει στην ιστορία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας».

Από το 2008, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποιεί το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας, απορροφώντας ετησίως το 15%-20% της συνολικής παραγωγής κριθαριού της χώρας. «Από το 2014, το 100% της παραγωγής μας γίνεται με ελληνικό κριθάρι κι ένα μέρος της παραγωγής κριθαριού το εξάγουμε σε μορφή βύνης» δηλώνει ο κ. Γεωργακέλλος συμπληρώνοντας πως «κατά 80% το κριθάρι παράγεται με ορθές γεωργικές πρακτικές και στοχεύουμε μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να αγγίξουμε το 100%».

Στο σημαντικό αυτό εγχείρημα, έχει συμβάλει καθοριστικά η συνεργασία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. «Υπάρχουν τέσσερις πειραματικοί αγροί στην κεντρική Ελλάδα, όπου δοκιμάζονται και καλλιεργούνται νέες ποικιλίες κριθαριού, με στόχο την αύξηση της στρεμματικής απόδοσης των καλλιεργειών των παραγωγών. Η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να δίνει κάτι επιπλέον στους συνεργάτες της, το πανεπιστήμιο παράγει ερευνητικό έργο, τα άτομα αυτά εργάζονται πάνω στο αντικείμενό τους και κυρίως αυξάνεται η αποδοτικότητα των καλλιεργειών τους», εξηγεί ο κ. Γεωργακέλλος.

Γ. Γεωργακέλλος: Η ευθύνη μας ως πρεσβευτές της υπεύθυνης κατανάλωσης είναι μεγάλη
Στην ιστοσελίδα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας μπορεί κανείς να παρατηρήσει ότι για να περιηγηθεί ο χρήστης πρέπει πρώτα να ορίσει το έτος γέννησής του. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργακέλλο, «η προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης είναι βασικός πυλώνας δραστηριοποίησης της εταιρείας και έχουμε μεγάλη ευθύνη να είμαστε πρεσβευτές αυτού». Για τον λόγο αυτό, η εταιρεία δραστηριοποιείται με ποικίλους τρόπους ως προς τη μετάδοση του συγκεκριμένου μηνύματος, με πρώτη και κύρια δράση της την παροχή μπίρας χωρίς αλκοόλ, καθώς «υπάρχουν περιστάσεις που η υπεύθυνη κατανάλωση σημαίνει μηδενική κατανάλωση, για παράδειγμα όταν οδηγεί κανείς».

Στο πλαίσιο αυτό, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει καλλιεργήσει συνεργασίες με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, όπως οι «Νηφάλιοι» και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία η προώθηση και εμπέδωση μιας κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης είναι ύψιστης προτεραιότητας και μάλιστα έχει δεσμευτεί για το ποσοστό της διαφημιστικής δαπάνης που αφορά στα προϊόντα χωρίς αλκοόλ και την υπεύθυνη κατανάλωση. «Αυτό είναι μια διαχρονική προσπάθεια και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα εξακολουθήσει να γίνεται από εμάς», καταλήγει.

Επί 60 χρόνια σταθερά και με απόλυτη συναίσθηση του ρόλου της, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παράγει προϊόντα υψηλής ποιότητας, σχεδιάζει και υλοποιεί ενέργειες βιωσιμότητας με θετικό αντίκτυπο. Αυτό δεσμεύεται να συνεχίσει να κάνει με συνέπεια και τα επόμενα χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ