20 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑΔιόδια: Χρέωση ανά χιλιόμετρο μέσω ΣΔΙΤ

Διόδια: Χρέωση ανά χιλιόμετρο μέσω ΣΔΙΤ

Μπρος παίρνει το σχέδιο εγκατάστασης ηλεκτρονικών διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στην πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για τη διενέργεια σχετικού διαγωνισμού.
Πρόκειται για το νέο σύστημα, βάσει του οποίου ο οδηγός θα χρεώνεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει. Συνεπώς, η πληρωμή δεν θα γίνεται προκαταβολικά στα διόδια -όπως ισχύει σήμερα- αλλά με βάση τη χιλιομετρική απόσταση.
Το συγκεκριμένο πρότζεκτ που δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί έργο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και σύμφωνα με τις πληροφορίες του ypodomes.com, τίθεται σε εφαρμογή, μετά και την απόφαση εκκίνησης της διαδικασίας πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου.
Ο Τεχνικός Σύμβουλος, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα συνδράμει το έργο της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Εργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Εργων με Σύμβαση Παραχώρησης (ΕΥΔΕ-ΚΣΕΣΠ) στη διαδικασία δημοπράτησης και ανάθεσης του έργου «Εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, με Σ.Δ.Ι.Τ.».
Σημειωτέων ότι ανακλήθηκε η προηγούμενη απόφαση από το 2018, για τη δέσμευση 400 εκατ. ευρώ με σκοπό τη διενέργεια διαγωνισμού, ο οποίος είχε ακυρωθεί το 2020.
Κατόπιν αυτού, τον Φεβρουάριο, είχε δοθεί το «ok» για την έναρξη νέας διαδικασίας, με πρώτο βήμα την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.
Συνεπώς, η τρέχουσα απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανοίγει τον δρόμο, επί της ουσίας, για τη δρομολόγηση του διαγωνισμού και την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων.
Σημειώνεται, επίσης, ότι το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και οι προβλεπόμενοι πόροι ανέρχονται σε 65 εκατ. ευρώ.
Οσο για το πότε αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου, το «σήμα» θα μπορούσε να δοθεί το 2022, εφόσον η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ (το αρμόδιο όργανο που αποφασίζει για τα έργα ΣΔΙΤ) ανάψει το «πράσινο φως».
Ποιοι δρόμοι θα έχουν ηλεκτρονικά διόδια
Αναφορικά με τους δρόμους που αναμένεται να ενταχθούν στο έργο, αυτοί είναι:
* Αυτοκινητόδρομος Μορέας
* Ιόνια Οδός
* Εγνατία Οδός
* Κεντρική Οδός Ε65
* Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
* Ολυμπία Οδός
* Νέα Οδός
* ΒΟΑΚ.
Αλλωστε, ήδη από την αρχή του έτους, η «Ολυμπία Οδός» έχει θέσει σε εφαρμογή ένα υβριδικό αναλογικό σύστημα διοδίων που επιτυγχάνει χιλιομετρική χρέωση για τους συνδρομητές, οι οποίοι διαθέτουν τον απαραίτητο πομποδέκτη.
Τι ισχύει σήμερα για το e-pass
Σε ό,τι αφορά το e-PASS που χρησιμοποιείται σήμερα, πρόκειται για τη συσκευή που τοποθετείται στο παρμπρίζ του οχήματος και επιτρέπει τη διέλευση από τις ηλεκτρονικές λωρίδες των διοδίων.
Η συσκευή χρησιμοποιείται στους εξής αυτοκινητόδρομους: Αττική Οδός, Ολυμπία Οδός (Ε.Ο. Ελευσίνας – Κορίνθου – Πατρών) Μορέας (Ε.Ο Κορίνθου – Τριπόλεως – Καλαμάτας), Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ε.Ο. Αθήνας – Θεσσαλονίκης, Τμήμα Μαλιακός – Κλειδί) Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου – Νέα Οδός (αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός» από Αντίρριο έως Ιωάννινα και τμήμα αυτοκινητόδρομου Α.Θ.Ε.), Κεντρική Οδός (αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος [Ε65] και τμήμα αυτοκινητόδρομου Α.Θ.Ε.), Εγνατία Οδός (από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού Εβρου).
Οι οδηγοί μπορούν να προμηθεύονται τους πομποδέκτες από τα σημεία εξυπηρέτησης πελατών του κάθε αυτοκινητόδρομου ή μέσω εφαρμογής κινητού ή τηλεφωνικά.
Ο οδηγός μπορεί να φορτίσει τον πομποδέκτη με όσα χρήματα επιθυμεί στα σημεία εξυπηρέτησης πελατών του δικού του παρόχου.
Οι πληρωμές γίνονται με πιστωτική και χρεωστική κάρτα.
Πηγή: Sputniknews

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ