Ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba Group Holding Inc ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του κατά την πρώτη ώρα της «Ημέρας των Εργένηδων» έφτασαν στα 84 δισ. γουάν (12 δισ. δολάρια), καταγράφοντας αύξηση 22% σε σχέση με πέρυσι.
Αντίστοιχη της «Μαύρης Παρασκευής» και της «Ψηφιακής Δευτέρας», η «Ημέρα των Εργένηδων» προωθείται ως μια γιορτή πωλήσεων από τον πρόεδρο και εκτελεστικό διευθυντή της Alibaba, Ντάνιελ Ζανγκ, από το 2009, και γρήγορα εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο γεγονός διαδικτυακών πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η σημερινή ημέρα είναι επίσης γνωστή κι ως «Double Eleven» από την σημερινή ημερομηνία 11/11, με τους τέσσερις άσσους να αποτελούν αναφορά στους εργένηδες.
Πέρυσι οι συνολικές πωλήσεις της Alibaba ανήλθαν στα 30 δισ. δολάρια, αφήνοντας πίσω τις διαδικτυακές πωλήσεις των 7,9 δισ. δολαρίων της «Ψηφιακής Δευτέρας» στις ΗΠΑ. Ωστόσο, η αύξηση κατά 27% των πωλήσεων το 2018 ήταν η χαμηλότερη στην δεκαετή ιστορίας της, ανοίγοντας τον δρόμο για μια σειρά φρέσκων ιδεών για την προώθησή της.
Οι πωλήσεις της Alibaba κατά το πρώτο εννιάωρο αυξήθηκαν κατά 25%, στα 23 δισ. δολάρια, αντιστοιχώντας περίπου στα 2/3 των πωλήσεων της αμερικανικής Amazon.com κατά το τελευταίο τρίμηνο.
Τη φετινή ηλεκτρονική γιορτή εγκαινίασαν η Αμερικανίδα τραγουδίστρια της ποπ μουσικής, Τέιλορ Σουίφτ, αλλά και διασημότητες της Κίνας, όπως ο Τζάκσον Γι.
Πρόκειται για την πρώτη φορά κατά την οποία η Alibaba πραγματοποιεί την κορυφαία ημέρα των διαδικτυακών εκπτωτικών αγορών στην Κίνα, χωρίς την ενεργό παρουσία του συνιδρυτή της, Τζακ Μα, ο οποίος παραιτήθηκε από την προεδρία του ομίλου τον Σεπτέμβριο.
Η ημέρα αυτή έρχεται σε μία κρίσιμη στιγμή για την Alibaba, καθώς ο όμιλος αναζήτησε οικονομική ρευστότητα 15 δισ. δολαρίων μέσω της διάθεσης μετοχών του που πραγματοποιήθηκε μέσα στο Νοέμβριο στο Χονγκ Κονγκ.
Ωστόσο, η Alibaba εξακολουθεί να κυριαρχεί στην διαδικτυακή αγορά προϊόντων, όχι όμως χωρίς την ύπαρξη ανταγωνισμού από την JD.com, αλλά και την Pinduoduo, με την δεύτερη να δραστηριοποιείται στις κινεζικές κωμοπόλεις.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters