24.7 C
Athens
Τρίτη, 29 Οκτωβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΥΠΟΔΟΜΕΣFT: Αντέχουν οι υποδομές της πρωτεύουσας το όραμα της Αθηναϊκής Ριβιέρας;

FT: Αντέχουν οι υποδομές της πρωτεύουσας το όραμα της Αθηναϊκής Ριβιέρας;

Πολλές διαφορετικές φωνές και πολύς σκεπτικισμός ακούγεται και από τον ελληνικό τύπο, με βασικό επιχείρημα ότι μεταξύ της παραλιακής (ο όρος αθηναϊκή Ριβιέρα είναι νεολογισμός του Χρύσανθου Πανά) από το Ελληνικό και τη Γλυφάδα μέχρι το Δήμο Υμηττού, που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί στην έκταση της ΠΥΡΚΑΛ -ΕΒΟ, το βιομηχανικό πάρκο “Α. Λεντάκης”  η απόσταση είναι σχεδόν πέντε χιλιόμετρα.  Σε επίρρωση του παραπάνω επιχειρήματος αναφέρεται ότι η παθούσα Περιφέρεια Αττικής έχει υποστεί, ειδικά τα τελευταία χρόνια,  εκτεταμένες καταστροφές πρασίνου από τις πυρκαγιές.

FT: Αντέχουν οι υποδομές της πρωτεύουσας το όραμα της Αθηναϊκής Ριβιέρας;
FT: Αντέχουν οι υποδομές της πρωτεύουσας το όραμα της Αθηναϊκής Ριβιέρας;

Ως ηράκλειο άθλο περιγράφουν οι Financial Times την αναγέννηση της νότιας ακτογραμμής της ελληνικής πρωτεύουσας, της λεγόμενης Αθηναϊκής Ριβιέρας. Η εφημερίδα εκφράζει αμφιβολίες για το κατά πόσο οι ελληνικές υποδομές μπορούν να στηρίξουν αυτό το επικό όραμα. Μιλάμε για ένα project που θα περιλαμβάνει από κατοικίες, εμπορικούς πόλους και γραφεία, έως ξενοδοχεία, πύργους μικτής χρήσης και καζίνο, αλλά θα αφορά  και κτιριακές υποδομές σε τομείς όπως η εκπαίδευση, η υγεία μέχρι ιδιωτική λέσχη στην περιοχή του Αγίου Κοσμά!

 Βέβαια πολλές διαφορετικές φωνές και πολύς σκεπτικισμός ακούγεται και από τον ελληνικό τύπο, με βασικό επιχείρημα ότι μεταξύ της παραλιακής (ο όρος αθηναϊκή Ριβιέρα είναι νεολογισμός του Χρύσανθου Πανά) από το Ελληνικό και τη Γλυφάδα μέχρι το Δήμο Υμηττού, που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί στην έκταση της ΠΥΡΚΑΛ -ΕΒΟ, το βιομηχανικό πάρκο “Α. Λεντάκης”  η απόσταση είναι σχεδόν πέντε χιλιόμετρα.  Σε επίρρωση του παραπάνω επιχειρήματος αναφέρεται ότι η παθούσα Περιφέρεια Αττικής έχει υποστεί, ειδικά τα τελευταία χρόνια,  εκτεταμένες καταστροφές πρασίνου από τις πυρκαγιές.

Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, η περιοχή αυτή χρησιμοποιούνταν ακόμα και από τους Αρχαίους Έλληνες, για την ανοικοδόμηση ναών με θέα στο Αιγαίο, και ενώ από τη δεκαετία του 1960 οι Αθηναίοι άρχισαν να χτίζουν εκεί τις εξοχικές τους κατοικίες, για δεκαετίες, η ακτογραμμή ήταν άγνωστη στους ξένους τουρίστες.
Μόνο τα τελευταία χρόνια άρχισε η ακτογραμμή των 60 χιλιομέτρων, από τον Πειραιά έως το Σούνιο, να εξελίσσεται σε έναν περιζήτητο προορισμό του real estate, για ντόπιους και ξένους επενδυτές.
Ο Οδυσσέας Αθανασίου, CEO της Lamda Development,  μιλώντας στους FT  περιγράφει το Ελληνικό σαν μια «paradise city», που θα υποδεχθεί τους πρώτους της κατοίκους έως τα Χριστούγεννα του 2026.

 

Οι αντιρρήσεις

Όι δήμαρχοι των γειτονικών δήμων δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία του κ. Αθανασίου. Ο Ανδρέας Κονδύλης, του Αλίμου, μιλά στους FT για την επιβαρυμένη κίνηση της περιοχής. «Φανταστείτε τι θα γίνει όταν πάνω από 100.000 άνθρωποι θα μετακινούνται για τις δουλειές τους», λέει.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα σχέδια για την ένωση του Ελληνικού με τον αυτοκινητόδρομο έχουν μείνει στα χαρτιά, ενώ δεν υπάρχουν σχέδια για επέκταση του μετρό στη Γλυφάδα.

Και την ίδια στιγμή, δεν είναι σαφές πώς θα αντιδράσει η αγορά του real estate όταν χιλιάδες ακίνητα θα βγουν προς πώληση σε μικρό χρονικό διάστημα, σημειώνει ο Γιάννης Πλουμής-Σωτηρόπουλος, γενικός διευθυντής της Πλουμής-Σωτηρόπουλος. «Δεν είμαι σίγουρος εάν θα υπάρχει ζήτηση για όλη αυτή την προσφορά», λέει.

Καθώς ο ορίζοντας αρχίζει να αλλάζει, το κεντρικό ζήτημα για όλους τους εμπλεκόμενους είναι να βρουν την ισορροπία μεταξύ της προόδου και της ποιότητας ζωής για τους κατοίκους της», καταλήγουν οι Financial Times.

Θα βρεθεί αυτή η ισορροπία;

Με πληροφορίες:  Moneyreview.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ