21.4 C
Athens
Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήOIKONOMIAΤάκης Θεοδωρικάκος: “Παγκόσμια πρόκληση η προστασία των καταναλωτών στις ψηφιακές υπηρεσίες”

Τάκης Θεοδωρικάκος: “Παγκόσμια πρόκληση η προστασία των καταναλωτών στις ψηφιακές υπηρεσίες”

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συμμετείχε στη Σύνοδο Υπουργών του ΟΟΣΑ για θέματα προστασίας καταναλωτή στο Παρίσι ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας και συνοδευόταν από τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο.

Ο κ. Θεοδωρικάκος, μιλώντας στη θεματική ενότητα για την “Προστασία και Ενδυνάμωση των Καταναλωτών στην Ψηφιακή Μετάβαση”, αναφέρθηκε στην ανάγκη να διασφαλιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο η αξιοπιστία και η διαφάνεια κάθε συναλλαγής, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά τους κινδύνους της παραπλάνησης, της απάτης και της χειραγώγησης σε όλα τα στάδια.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης τόνισε πως χρειάζονται καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία σε παγκόσμια κλίμακα, που θα ενισχύουν την ικανότητα του κάθε κράτους να αντιμετωπίζει αθέμιτες διαδικτυακές εμπορικές πρακτικές.
Στο πλαίσιο αυτό έκανε ειδική μνεία στους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα αντιμετωπίζει με αποφασιστικότητα τέτοια φαινόμενα προς όφελος της υγιούς επιχειρηματικότητας και όλων των καταναλωτών. Αναφέρθηκε στα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από το κράτος για παραπλανητικές εκπτώσεις, αθέμιτη κερδοσκοπία και άλλες παραβιάσεις της αγοράς.
Αποσπασμα από την ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου
 Αποστολή μας είναι να πετύχουμε την “ασφάλεια” και την “ελευθερία” των συναλλαγών.
Αναζητούμε τη χρυσή τομή μεταξύ “ρύθμισης” και “καινοτομίας”, το Κράτος που προστατεύει και την επιχειρηματική πρωτοβουλία και την επιστήμη που ανοίγουν δρόμους.
Σε ένα γρήγορα μεταβαλλόμενο ψηφιακό περιβάλλον, αυτό απαιτεί κανόνες και αποτελεσματικά εργαλεία ελέγχου, ώστε να κάνουμε ασφαλείς τις σύγχρονες λεωφόρους της γνώσης, της ανταλλαγής πληροφοριών και των εμπορικών συναλλαγών. Για όλους, και ιδιαίτερα για τους πιο ευάλωτους σε μια συναλλαγή.
Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές παγκοσμίως, ιδίως μετά την πανδημία, έχουν στραφεί στις ηλεκτρονικές αγορές, ακόμη και από επιχειρήσεις που βρίσκονται στην άλλη άκρη της γης.
Πρέπει να διασφαλίσουμε την αξιοπιστία κάθε συναλλαγής, καθώς και τη διαφάνεια, αντιμετωπίζοντας τους κινδύνους: της παραπλάνησης, της απάτης, της χειραγώγησης, σε όλα τα στάδια.
Πρέπει επίσης να διασφαλίσουμε ότι υπάρχουν αποτελεσματικές διαδικασίες για την επιστροφή ενός ελαττωματικού προϊόντος από τους καταναλωτές, με τρόπους φιλικούς προς το περιβάλλον, χωρίς να εμπλέκονται οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις σε ατέρμονες διαδικασίες.
Χρειαζόμαστε καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία σε παγκόσμια κλίμακα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ψηφιακό εργαλείο μείωσης τιμών που αναπτύχθηκε από τις υπηρεσίες της Επιτροπής για τις αρχές προστασίας των καταναλωτών της Ε.Ε., το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές για την καταπολέμηση των παραπλανητικών ανακοινώσεων μείωσης των τιμών.
Έχουν επιβληθεί περισσότερα από 25 εκατομμύρια ευρώ πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις, αθέμιτη κερδοσκοπία και άλλες παραβιάσεις της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των παραποιημένων προϊόντων, καθώς και πρόστιμα για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ