Συνάντηση γνωριμίας νέου υφυπουργού Μεταφορών Β. Οικονόμου
Σε συνάντηση γνωριμίας με τους δημοσιογράφους προέβη ο νέος υφυπουργός Μεταφορών
Βασίλη Οικονόμου. Στόχος του χαρτοφυλακίου του, όπως τόνισε, είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής και καθημερινότητας του πολίτη αναφορικά με τις συγκοινωνίες, μεταφορές. Ετσι να περιμένουμε ασανσέρ, κυλιόμενες σκάλες και κλιματισμό.
Τόνισε ότι μέχρι το 2027 δεν θα υπάρχουν παλιά λεωφορεία.
Ενα θέμα που απασχολεί την ηγεσία του Υπουργείου είναι και η προσβασιμότητα των ΑμΕΑ στις συγκοινωνίες. Στις 450 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ θα βελτιωθούν τα μέγιστα καθώς θα υπάρχει “μπάρα” για να ανέρχονται στα μέσα μεταφοράς. Ηδη οι συζητήσεις βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και με τους ΟΤΑ για την σύντομη ολοκλήρωση του έργου.
Στόχος είναι οι 7500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ να παρέχουν τη δυνατότητα στα
ΑμΕΑ.
Στη συνάντηση ήταν παρών και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας που έδωσε σαφείς απαντήσεις στα έργα που προγραμματίζονται λέγοντας συγκεκριμένα:”Δεν μπαίνει η υπογραφή μου για οποιοδήποτε έργο αν δεν έχουμε έγκριση χρημάτων από το Υπουργείο Οικονομικών.”
Πιο συγκεκριμένα ο Υπουργός κ. Σταϊκούρας ανέφερε:
Kλιματισμό θα αποκτήσουν και όλοι οι συρμοί του Μετρό
Στο Μετρό της Αθήνας έχουμε τη γραμμή 1 που είναι ο παλιός ηλεκτρικός, κι εκεί έχουμε 19 συρμούς, από τους οποίους οι τέσσερις συρμοί δεν έχουν κλιματισμό εδώ και 25 χρόνια, δεν είναι τωρινό το φαινόμενο.
Στις Γραμμές 2 και 3 έχουμε 52 συρμούς, οι 20 από την κατασκευή τους δεν έχουν κλιματιστικό.
Το συμπέρασμα είναι ότι έχουμε 24 συρμούς που θα πρέπει να βάλουμε κλιματιστικό, με κόστος περίπου 39 με 40 εκατομμύρια ευρώ. Αναζητούνται οι πόροι, είναι σε προτεραιότητα.Προσβασιμότητα
Αναφερόμενος στην προσβασιμότητα, είπε ότι «λυπάμαι που θα το πω, αλλά το 39% του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα δεν είναι προσβάσιμα για ΑμεΑ.
ολα τα καινούργια λεωφορεία θα είναι προσβάσιμα για ΑμεΑ», τόνισε.
«Θα προσπαθήσουμε να ισορροπήσουμε μεταξύ της βελτίωσης της ποιότητας και της συχνότητας των δρομολογίων, για αυτό θα αποσύρουμε τα παλαιά αλλά όχι ισόποσα αυτών που μπαίνουν στα δρομολόγια, γιατί με αυτόν τον τρόπο δεν θα βελτιώσουμε τα δρομολόγια.
Θα προσπαθήσουμε συνεπώς να αθροίσουμε λίγο δυνάμεις και σταδιακά να αποσύρουμε τα παλαιότερα.
Και για να πω μόνο έναν αριθμό για να καταλάβετε, μέση ηλικία λεωφορείων στην Αθήνα 19 έτη στην Ευρώπη 12 έτη.
Ανανέωση συρμών
Αναφερόμενος στην ανανέωση των συρμών είπε ότι «θα ανανεωθούν 14 συρμοί της Γραμμής 1. Έχει υπάρξει σύμβαση από το Δεκέμβριο του 2022 με ανάδοχο μια ισπανική εταιρεία.
Εχει μεταφερθεί το πρώτο βαγόνι στον Βόλο τον Ιούνιο του 2023 και έκτοτε ο ιδιώτης, η ανάδοχος εταιρεία, έχει ζητήσει αλλαγή τιμήματος και αλλαγή του χρονοδιαγράμματος εξαιτίας της αύξησης των υλικών, της κρίσης δηλαδή που αντιμετωπίζει.
Η ΣΤΑΣΥ το έχει περάσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο με την προσδοκία να έχουμε δεκατέσσερις καινούργιους συρμούς, με κλιματισμό, μέχρι το τέλος του 2025.
Οι κυλιόμενες κλίμακες και οι ανελκυστήρες στο Μετρό έχουν ηλικία από 15 έως 25 έτη
Αυτοί και να τους συντήρησης πολλές φορές παρουσιάζουν πρόβλημα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ ότι στον Μαραθώνιο που έγινε στην Αθήνα χάλασε ο ανελκυστήρας στο Σύνταγμα και έπρεπε οι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ να βοηθήσουν συμπατριώτες μας με κινητικά προβλήματα να ανέβουν τις σκάλες.
Για την αντικατάστασή τους το κόστος είναι περίπου 20 εκατομμύρια, αναζητούνται και αυτοί οι πόροι.
Προσπαθούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη στο Μετρό σε ότι αφορά τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες και τους ανελκυστήρες έργο ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ περίπου. Αυτό θα πάρει 12 μήνες».
250 ηλεκτρικά λεωφορεία είναι στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σήμερα.
Αναφερόμενος στον σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων που εγκαινιάστηκε χθες, είπε ότι «είναι ένα έργο όχι μόνο για το παρόν αλλά και για το μέλλον.
Υπενθυμίζω ότι στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν στους δρόμους 110 ηλεκτρικά λεωφορεία.
Αυτό για τη Θεσσαλονίκη, το θετικό αποτύπωμα, είναι πιο ορατό σε σχέση με την Αθήνα, γιατί η αναλογία του στόλου, όπως καταλαβαίνετε 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα, 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη είναι πολύ πιο σημαντική.
Το ένα τρίτο του στόλου των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη είναι πλέον ηλεκτρικά. Ο σταθμός φόρτισης που εγκαινιάσαμε χθες είναι για να φωτίζουν ταυτόχρονα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία.
Εχει υπάρξει πρόβλεψη και για τον επόμενο διαγωνισμό των 700 λεωφορείων που θα βγει στον αέρα αυτές τις ημέρες και ο διαγωνισμός τον Οκτώβριο για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου εκεί θα υπάρχουν περίπου άλλα 200 λεωφορεία για την Θεσσαλονίκη.
Επίσης θα γίνει αλλαγή των 200 τρόλεϊ, και θα υπάρχει για πρώτη φορά πρόβλεψη και για 50 με 100 λεωφορεία υδρογόνου, να μπούμε και σε αυτό το καύσιμο που αρχίζει να είναι προτεραιότητα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Θα προσπαθήσω να βάλω και χρονισμό για να ξέρει ο πωλητής πότε θα βλέπει στην καθημερινότητά του τη βελτίωση.
Σταθμοί φόρτισης έτοιμοι στη Θεσσαλονίκη.
Στην Αθήνα ο νέος σταθμός φόρτισης θα είναι έτοιμος στις επόμενες εβδομάδες. Υπάρχουν φορτιστές, αλλά ο σταθμός φόρτισης εξαιτίας κάποιων συμπληρωματικών στοιχείων που ζητούσε το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα είναι έτοιμος στις επόμενες εβδομάδες.
Στην Θεσσαλονίκη ήταν, θα το πω πολύ λαϊκά, χωράφι και κάναμε σταθμό φόρτισης, στην Αθήνα είναι στα υφιστάμενα αμαξοστάσια.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα έναν διαγωνισμό για 211 νέα λεωφορεία ντίζελ σε Ανατολική και Δυτική Αττική.
Εκτιμώ ότι μέσα στο καλοκαίρι και σίγουρα μέχρι το τέλος του 2024 θα υπάρχουν 211 νέα λεωφορεία σε Ανατολική και Δυτική Αττική. Ανάδοχος εταιρεία έξι ΚΤΕΛ της χώρας και δύο τουριστικά γραφεία.
Το λέω αυτό γιατί πολλές φορές όταν λέμε δώστε τα λεωφορεία σε ιδιώτες, πρέπει να ξέρουμε και ποιοι έχουν το ενδιαφέρον εντός και εκτός Ελλάδος.
Εχουμε δύο διαγωνισμούς, με Γάλλους και με Ιταλούς για 300 λεωφορεία φυσικού αερίου στην Αθήνα, τα 100 εξ αυτών είναι 18μετρα, τα 200 είναι 12μετρα
Αυτοί οι διαγωνισμοί έχουν τελειώσει, έχουν υπογραφεί, εκτιμούμε ότι θα έχουμε τα πρώτα λεωφορεία τον Σεπτέμβριο με Οκτώβριο, σίγουρα μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε και τα 300 λεωφορεία.
Αρα μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε 250 και 211 και 300, 761 νέα λεωφορεία.
Επίσης για να ολοκληρώσω λίγο την άσκηση, έχουμε συν 300 λεωφορεία Leasing στην Αθήνα, εκδήλωσε ενδιαφέρον μόνο η Εθνική Leasing, αξιολογεταί την πρότασή της.
Πάνω από αυτά, που είναι νέος στόλος, μέχρι το τέλος του 2025 θα βγει ένας νέος διαγωνισμός 700 επιπλέον λεωφορείων, έτσι ώστε να έχουμε πρόσθετα πρωτίστως ηλεκτρικά λεωφορεία, μέχρι το τέλος του 2027.
Αρα πρώτον, πλήρης ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και ενίσχυση των δρομολογίων.
Γιατί δεν αρκεί μόνο να ανανεώσεις τα λεωφορεία που είναι σημαντική βελτίωση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, πρέπει το λεωφορείο να πηγαίνει και σε συχνότερα δρομολόγια».
Για πρώτη φορά έγινε προμήθεια λεωφορείων στην Αθήνα από το 2009. Για διάφορους λόγους, και λόγω της οικονομικής κρίσης πρωτίστως, δεν είχαμε κάνει ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μας από το 2009».
Προχωράει ο ΒΟΑΚ, προχωράει το Καστέλι, το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει εκτελεστεί το 35% του έργου, θα υπάρχουν πτήσεις το 2027 στο Καστέλι.
Το πρόβλημα στο Ηράκλειο της Κρήτης είναι οξύ. Πήγα προχθές στο Ηράκλειο της Κρήτης για τρεις ώρες και έμεινα μόνο στο αεροδρόμιο για να δούμε την καθημερινότητα εκεί.