Την περιοδική έκθεση «Φαληρόθεν. Ανάμεσα σε δύο κόσμους» εγκαινίασε, την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, παρουσία του δημάρχου, Γιάννη Μώραλη. Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023, παρουσιάζει ορισμένα από τα σημαντικότερα ευρήματα από τη σωστική ανασκαφή του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο Δέλτα Φαλήρου και εντάσσεται στο σύνολο των εκδηλώσεων για τις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
«Σήμερα, υπάρχει μια δυναμική στον Πειραιά, καθώς η κυβέρνηση επενδύει ουσιαστικά στην πόλη», σημείωσε, στην ομιλία της, η κ. Μενδώνη, αναφερόμενη στο «εξαιρετικά σημαντικό απόθεμα» που διαθέτει ο Πειραιάς και τονίζοντας ότι «απτό παράδειγμα είναι τα ευρήματα του μετρό, εξαιτίας του οποίου πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα που έχει γίνει ποτέ στον Πειραιά και μάλιστα στον αστικό ιστό του. Από το έργο αυτό -όπως συμβαίνει πάντα στα δημόσια έργα υποδομής που υλοποιούνται στην πατρίδα μας- προήλθαν πολλά, εξέχοντα και ποικίλων εποχών ευρήματα, τα οποία, με τη συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Αττικό Μετρό, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού διά της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιά θα παρουσιάσει στον μουσειακό χώρο της ξύλινης αποθήκης», επεσήμανε η υπουργός.
Επίσης, η κ. Μενδώνη πληροφόρησε ότι προχωρεί η ίδρυση του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στο κτίριο του Σιλό, στο λιμάνι. «Βρισκόμαστε στη διαδικασία της δημοπράτησης, ενώ η χρηματοδότηση του έργου, προϋπολογισμού περίπου 90 εκατ. ευρώ, έχει εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης», υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Το έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, με έντονο πολιτιστικό χαρακτήρα λόγω του κονωνείου τείχους, και αυτό δρομολογείται από τον Δήμο Πειραιά».
Η έκθεση «Φαληρόθεν», που πραγματοποιείται με την επιμέλεια της προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιά Στέλλας Χρυσουλάκη και τη συνεργασία των αρχαιολόγων Ιωάννη Παππά, Δώρας Ευαγγέλου, Αλεξάνδρας Συρογιάννη, Αικατερίνης Παναγοπούλου και Ανδρομάχης Καπετανοπούλου, αρθρώνεται σε 4 ενότητες: Οι πρώτες δύο έχουν κύριο άξονα τα αττικά έθιμα ταφής κατά την πρώιμη και ύστερη αρχαϊκή περίοδο. Εστιάζουν στα αντικείμενα που συνόδευαν τον νεκρό, αλλά και σε αυτά που αποτέλεσαν μέρος της τελετουργίας για τη φροντίδα του στο τελευταίο ταξίδι. Η τρίτη ενότητα είναι αφιερωμένη στην πρωτοαττική κεραμική, ενώ η τέταρτη ενότητα παρουσιάζει τρεις ταφές που έχουν εξεταστεί από την άποψη της βιοαρχαιολογίας. Δηλαδή, παρουσιάζει την ταυτότητα των ανθρώπων που έχουν ταφεί και αφηγείται στοιχεία από την ιστορία της ζωή τους.
ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ