Το Glamour Camping -ή αλλιώς Glamping- δεν είναι μία καινούρια επιλογή διακοπών στην Ελλάδα αφού εδώ και κάποια καλοκαίρια, η ξεχωριστή αυτή επιλογή για όσους «ακροβατούν» μεταξύ κάμπινγκ και ξενοδοχείου έφτασε δειλά δειλά και στη χώρα μας.
Το Glamping φαίνεται να κερδίζει έδαφος το φετινό καλοκαίρι, στη μετά-Covid εποχή, καθώς συνδυάζει, όπως λένε οι ειδικοί του χώρου, όλα όσα χρειάζεται κανείς για να περάσει ευχάριστες διακοπές, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχεί για τις συνθήκες υγιεινής.
Τι κάνει το Glamping τόσο ξεχωριστό; «Είναι η επαφή με τη φύση. Στην ουσία, στο Glamping έχουμε λειτουργία κάμπινγκ αλλά με ολοκληρωμένες υποδομές, με σκηνές που είναι, σε μεγάλο βαθμό, επιπλωμένες, χώρους προσεγμένους που συχνά διαφέρουν ο ένας από τον άλλον, περιορισμένη χωρητικότητα σε επισκέπτες», εξήγησε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Ελπιδοφόρος Χρυσοβέργης, που διαχειρίζεται έναν από τους πρώτους χώρους αυτού του τύπου, που έχουν δημιουργηθεί στην Ελλάδα.
«Ενδεικτικά να σας πω ότι εμείς προσφέρουμε δυνατότητα διαμονής σε δεντρόσπιτο, σε ένα “σπίτι” από χώμα και άχυρο, όπως αυτό που θα δει κανείς σε άλλες ηπείρους, μέχρι και σε μπανγκαλόου από κορμούς δέντρων. Μια άλλη “σκηνή”, όπου όμως υπάρχει ιδιωτικό μπάνιο, για όποιον θέλει μια σχετική αυτονομία», αναφέρει ο κ. Χρυσοβέργης.
Μάλιστα, αναλύοντας την κατάσταση στον τουρισμό στη «σκιά» της Covid-19, εξηγεί ότι για τους παρόχους Glamping υποδομών στη χώρα δεν αλλάζουν και πολλά σε μια τέτοια εγκατάσταση, αφού ούτως ή άλλως η οργάνωση τέτοιου κάμπινγκ δίνει συνθήκες αυτονομίας.
«Σε κάθε σκηνή, ο επισκέπτης θα δει πως έχει τοποθετηθεί ακόμη και μικρός κήπος οπότε και μπορεί κανείς να ετοιμάσει το πρωινό του μόνος, ενώ υπάρχει και υπηρεσία tent-service, αν κανείς επιλέξει να είναι αυτόνομος», αναφέρει χαρακτηριστικά. Επισημαίνει, δε, ότι και στην Ελλάδα έχει δημιουργηθεί μία έντονη τάση για επιστροφή στη φύση, για δραστηριότητες στην ύπαιθρο (όπως πεζοπορία πεζοπορία κ.ά), και εξηγεί ότι το κόστος διαμονής δεν είναι υψηλό. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, σε τέτοιου τύπου υποδομές στην Ελλάδα, περιλαμβάνεται και πρωινό.
Σε ό,τι αφορά το πελατολόγιο, ο κ. Χρυσοβέργης εξηγεί πως για τις συγκεκριμένες διακοπές, το target group είναι «νέες οικογένειες που θέλουν να πάρουν τα παιδιά τους και να είναι σε διακοπές όπου μπορούν να υπάρξουν και δραστηριότητες ενώ δεν έχουν κάνει ποτέ ξανά κάμπινγκ, αλλά και νεαρά ζευγάρια καθώς και επισκέπτες από το εξωτερικό όπου είναι πολύ πιο γνωστό ήδη το Glamping».
Σημαντικό είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, πως «ο ΕΟΤ πλέον αναγνωρίζει το συγκεκριμένο τουριστικό προϊόν ως κάτι ξεχωριστό».
Σωτήρης Κυριακίδης
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΕ-ΜΠΕ