11.9 C
Athens
Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗΠαγκόσμια μάχη γιγάντων στο χώρο του streaming

Παγκόσμια μάχη γιγάντων στο χώρο του streaming

Disney προς Netflix: «Ερχόμαστε…»: Ξεκινά φέτος τον Νοέμβριο η δική της νέα φθηνότερη υπηρεσία streaming

Παγκόσμια μάχη γιγάντων έρχεται στον χώρο του streaming, καθώς η Disney, πετώντας το γάντι στο Netflix, ανακοίνωσε -σε χολιγουντιανού τύπου εκδήλωση στο Λος Αντζελες – ότι η δική της ανταγωνιστική υπηρεσία streaming θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ στις 12 Νοεμβρίου φέτος. Αργότερα θα επεκταθεί και σε άλλες χώρες, αν και προς το παρόν δεν δόθηκαν περαιτέρω συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Η επιθετική τιμολογιακή πολιτική είναι ενδεικτική των προθέσεων της Disney, καθώς η δική της υπηρεσία streaming με την ονομασία Disney+ θα έχει μηναία συνδρομή μόνο επτά δολαρίων (φθηνότερη της Netflix που ήδη θεωρείτο χαμηλή) και η ετήσια θα κοστίζει 70 δολάρια. Στόχος της Disney είναι να μην επιβαρύνει ιδιαίτερα τα νοικοκυριά και να τα δελεάσει να αγοράσουν μια νέα συνδρομή streaming, ακόμη και αν ήδη έχουν κάποια στο Netflix ή σε άλλη εταιρεία.
H Disney+, που θα είναι απαλλαγμένη διαφημίσεων, θα προσφέρει στους θεατές τις κλασικές και σύγχρονες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές της Disney και άλλες παραγωγές (Marvel, Pixar, National Geographic κ.α.), ενώ πρόσφατα εξαγόρασε αντί 70 δισ. δολαρίων τις ταινίες (π.χ. «Avatar») και σειρές (π.χ. «Simpsons») της 20st Century Fox του Ρούπερτ Μέρντοχ. Η νέα υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε «έξυπνες» τηλεοράσεις, υπολογιστές, ταμπλέτες, παιγνιδομηχανές κ.α.
«Βάζουμε μπροστά μια επιθετική στρατηγική. Πρέπει να είμαστε πολύ σοβαροί» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Disney, Μπομπ Αϊγκερ, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και το BBC. Η εταιρεία έχει βάλει ως στόχο να προσελκύσει 60 έως 90 εκατομμύρια συνδρομητές και να εμφανίσει κερδοφορία έως το 2024. Σκοπεύει να επενδύσει τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια για χρηματοδοτήσει πρωτότυπες παραγωγές το 2020 και 2 δισ. δολάρια έως το 2024. Μερικές νέες ταινίες θα προβάλλονται απευθείας στο Disney+, ενώ άλλες θα παίζονται πρώτα στους κινηματογράφους.
Παράλληλα με το Disney+, η εταιρεία θα προωθήσει διεθνώς την αμερικανική υπηρεσία streaming Hulu (όπου η Disney είναι μέτοχος πλειοψηφίας), η οποία σήμερα έχει 25 εκατομμύρια συνδρομητές, αλλά αναμένεται να παρουσιάσει ζημιές 1,5 δισ. δολαρίων φέτος. Η Disney στοχεύει οι συνδρομητές της Hulu να φθάσουν τα 40 έως 60 εκατομμύρια το 2024 και έως τότε να έχει καταστεί κερδοφόρα.
Σύντομα η αγορά streaming θα γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική, καθώς άλλες μεγάλες εταιρείες, όπως η Apple (που ανακοίνωσε τη νέα της υπηρεσία Apple TV + τον Μάρτιο) και η Warner Media της ΑΤ&Τ, έχουν τα δικά τους φιλόδοξα σχέδια. Ενα πρόβλημα για τη Disney είναι ότι είχε συνάψει συμφωνίες με άλλες εταιρείες streaming (και με το ίδιο το Netflix, από το οποίο εισέπραττε 150 εκατ. δολάρια), πουλώντας τους τα δικαιώματα για να προβάλουν μερικές ταινίες της. Τώρα όμως που αναπτύσσει τη δική της υπηρεσία streaming, πρέπει να περιμένει για να λήξουν αυτές οι δεσμευτικές συμφωνίες, κάτι που θα πάρει έως μια τετραετία.
Από την άλλη, το Netflix, που δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια, αναμένεται να επενδύσει 15 δισ. δολάρια για νέο περιεχόμενο στην πλατφόρμα του φέτος. Αλλά μόνο οι ταινίες της Disney «έκοψαν» 900 εκατομμύρια εισιτήρια στους κινηματογράφους το 2018, τα οποία απέφεραν στην εταιρεία πάνω από 7 δισ. δολάρια, μια πηγή εσόδων που δεν έχει το Netflix, γι’ αυτό άλλωστε αναγκάζεται να αυξάνει συνεχώς τον δανεισμό του, προκειμένου να χρηματοδοτεί τη συνεχή επέκτασή του.
Το μεγάλο ερώτημα, σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς, είναι πόσες συνδρομές streaming μπορεί να «σηκώσει» ταυτόχρονα ο μέσος καταναλωτής και πόσες από τις εταιρείες τελικά θα επιβιώσουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ