Η προσέγγιση της γερμανικής αγοράς από την οπτική της ψηφιοποίησης αποτέλεσε το αντικείμενο Workshop που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018, στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή περισσότερων από 60 εκπρόσωπων επιχειρήσεων.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η εταιρία ΚΕΝΟΤΟΜ παρουσίασε τη δραστηριότητα της, ανέλυσε τον απαιτητικό Γερμανό πελάτη, υπογράμμισε τη σπουδαιότητα των πιστοποιητικών ποιότητας ώστε να κερδηθεί η εμπιστοσύνη ενός Γερμανού συνεργάτη και επεσήμανε ότι με τη χρήση της ψηφιοποίησης μπορεί κανείς να δραστηριοποιείται διεθνώς και να εξυπηρετεί remotely πελάτες σε όλο τον κόσμο.
H Prodyna, μια γερμανική εταιρεία ψηφιακών υπηρεσιών με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε στην τεχνητή νοημοσύνη και τη συνεισφορά της στη σημερινή εποχή, υπογραμμίζοντας τη θετική συμβολή της στη μείωση του φόρτου εργασίας και στη αύξηση της παραγωγικότητας μέσω της καλύτερης διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού. Πρόσθεσε δε ότι η καθημερινότητα, όλων, θα ψηφιοποιηθεί σταδιακά, καθότι σχεδόν όλες οι διεργασίες θα γίνονται με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο κ. Μπεσανσόν από το OK!Thess επικεντρώθηκε στις ελληνικές start-ups και στην πρόκληση που αντιμετωπίζουν στην ελληνική αγορά. Τόνισε τις ευκαιρίες που τους ανοίγονται στη χώρα μας καθώς έχουν πρόσβαση σε ένα πολύ καλά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, υπογραμμίζοντας ότι ειδικότερα η Θεσσαλονίκη προσφέρει δυνατότητες για νέες επενδύσεις και επιχειρηματικές εκκινήσεις σε σχέση με ώριμες αγορές, όπως αυτή του Βερολίνου.
H P&I που παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες στο χώρο διαχείρισης ανθρώπινου κεφάλαιου, υπογράμμισε το όφελος των cloud computing services που μειώνουν το κόστος επένδυσης, ελαχιστοποιώντας τη φυσική υποδομή. Όπως σημείωσε εκπρόσωπος της εταιρείας, το μέλλον δεν είναι το λογισμικό, αλλά η μετατροπή του σε cloud.
O κ. Τσουρουκίδης της Lebensmittelzeitung παρουσίασε την πλατφόρμα Retailytics με αντικείμενο την αγορά τροφίμων, που παρέχει πρακτικούς τρόπους παρακολούθησης του τομέα και χρήσιμα εργαλεία, όπως τα Store checks που δίνουν τη δυνατότητα σε ένα επαγγελματία του χώρου να ελέγξει τα ράφια του παγκόσμιου εμπορίου.
Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, προβλήθηκαν δύο πρακτικά παραδείγματα για την προσέγγιση της γερμανικής αγοράς.
Ειδικότερα, η i-Trust, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι το think local είναι σημαντικό στην διαδικασία προσέγγισης μίας ξένης αγοράς και ειδικότερα της γερμανικής που χαρακτηρίζεται ως ιδιαιτέρως απαιτητική. Πρόσθεσε επίσης ότι, η έμφαση στη γλώσσα αποτελεί κρίσιμο στοιχείο προσέγγισης αγορών εκτός συνόρων, καθότι ο επιχειρηματίας καλείται σήμερα όχι απλά να μεταφράσει δεδομένα, αλλά να τα «μεταδημιουργήσει» (translate – transcreate) και κατέληξε ότι η Γερμανία χρειάζεται στοχευμένη στρατηγική διείσδυσης, διαφορετική για παράδειγμα από τη βαλκανική, που θα φωτίζει τη συμπεριφορά του καταναλωτή και τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.
Η PROTONS Digital που λειτουργεί ως Google Partner, σκιαγράφησε έννοιες όπως Golden Google Triangle Analysis, Reputation Management και Digital Crisis Management και αναφέρθηκε στο ρόλο τους για τη διαμόρφωση και βελτίωση της διαδικτυακής ταυτότητας μιας επιχείρησης. Βάση πραγματικών παραδειγμάτων παρουσίασε εύκολους και «έξυπνους» τρόπους, που θα βοηθήσουν μια εταιρία να εκμεταλλευτεί το διαδίκτυο, ώστε η ψηφιακή της παρουσία να υπερβεί τα οφέλη της συμβατικής – φυσικής εικόνας της.
Όπως παρατήρησε ο Διευθυντής Παραρτήματος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, κ. Hoffmann σχετικά με την ψηφιοποίηση στην Ελλάδα, υπάρχουν δύο βασικά σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί προσοχή, οι υποδομές και η κουλτούρα των επιχειρήσεων. Ο εμπλουτισμός της αγοράς όμως με πρωτοβουλίες από το εξωτερικό όπως αυτές που ακούστηκαν στην σημερινή εκδήλωση αλλά και αυτές του μέλλοντος, για παράδειγμα η πιθανή άφιξη της Teamviewer στα Ιωάννινα, θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν πιο εντατικά το ρεύμα εκσυγχρονισμού.