Τις πύλες του άνοιξε σήμερα(σ.σ. Δευτέρα) ο κορυφαίος θεσμός Travel Trade Athens 2022 με την αισιοδοξία η Αθήνα, μετά τα δυο χρόνια της πανδημίας, να γίνει και πάλι κορυφαίος, βιώσιμος, δυναμικός τουριστικός προορισμός στις διεθνείς τουριστικές αγορές.
Επειτα από την υβριδική διοργάνωση του 2021, το 8ο Travel Trade Athens, που υλοποιείται από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ), επιστρέφει στην αυθεντική του μορφή, φιλοξενώντας στην Αθήνα στις 9 και 10 Μαΐου περισσότερους από 160 εκπροσώπους σημαντικών εταιρειών της ελληνικής και ξένης τουριστικής βιομηχανίας, καθώς και εκπροσώπους διεθνών μέσων ενημέρωσης. Με το φετινό Travel Trade Athens, η ελληνική πρωτεύουσα απευθύνεται σε βασικές αγορές-στόχους στην Ευρώπη, τη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και τη Μέση Ανατολή.
Στην ομιλία του ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ανέφερε: «Athens is back ή αλλιώς η Αθήνα επέστρεψε. Και επέστρεψε με αισιοδοξία, με δυναμισμό, με ενθουσιασμό, παρά τις πολλές και μεγάλες κρίσεις που αντιμετωπίζουμε. Και σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στο ότι καταφέραμε όλοι μαζί να κάνουμε την κρίση ευκαιρία. Η πανδημία μάς έδωσε τη δυνατότητα να επανασυστηθούμε διεθνώς. Οχι μόνο για την Ακρόπολη, όχι μόνο για την αυθεντική ελληνική φιλοξενία, όχι μόνο για το φαγητό, αλλά και ως μία πόλη η οποία μπορεί να λειτουργήσει επαγγελματικά, μπορεί να απλώσει μία “ομπρέλα” προστασίας πάνω από όλους, μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες.
Η Αθήνα, έχει τα τελευταία χρόνια -κι αυτό αποδεικνύεται από τις μετρήσεις- αναδειχθεί σε προορισμό επιλογής για “city break”, για επαγγελματικά ταξίδια, για επενδύσεις και για κινηματογραφικές παραγωγές. Σε μεγάλο βαθμό έχουν δικαιωθεί οι προσπάθειες που γίνονται εδώ και αρκετά χρόνια, για να γίνει η πόλη ένας ιδανικός προορισμός. Όμως, σε καμία περίπτωση, δεν επαναπαυόμαστε».
Διοργάνωση 8ου Travel Trade
Ο δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε και στη διοργάνωση του 8ου Travel Trade Athens, επισημαίνοντας πως υλοποιείται σε συνεργασία με την ευρωπαϊκή ένωση τουριστικών πρακτόρων, που έχει μία σημασία. «Διότι η Αθήνα είναι η μοναδική πόλη που διατηρεί τέτοια μακροχρόνια συνεργασία στη διοργάνωση B2B εκδηλώσεων με την ΕΑΤΑ και αποτελεί αυτό ψήφο εμπιστοσύνης στην πόλη μας και για το σήμερα και για το αύριο». Και έκλεισε την ομιλία του με μία εικόνα: «Τι θα έβλεπε ένας επισκέπτης εάν περπατούσε, εάν έκανε βόλτα την Αθήνα, τη Κυριακή. Θα ξεκινούσε ενδεχομένως το πρωί από μία βόλτα στην Πλάκα, μια επίσκεψη στο μουσείο της Ακρόπολης. Το μεσημέρι θα έχει την ευκαιρία να ανέβει στον Λυκαβηττό ή ενδεχομένως θα έκανε μία βόλτα στον εθνικό κήπο. Θα έκλεινε τη μέρα του ενδεχομένως με αυτό το πραγματικά πολύ ωραίο πάρτι που διοργάνωσε η ΕΑΤΑ στο πλαίσιο του Athens City Festival. Παντού τι θα έβλεπε; Θα έβλεπε μία πόλη σε μετάβαση. Μία πόλη η οποία αλλάζει, αλλάζει πολύ, λίγο-λίγο. Μία πόλη η οποία έχει ξυπνήσει από τη χειμερία νάρκη της οικονομικής κρίσης και η οποία τώρα αγωνίζεται όσο γίνεται πιο γρήγορα να επανιδρύσει υπηρεσίες και ταυτόχρονα να επενδύσει στις υποδομές της. Πάνω από όλα θα έβλεπε μία πόλη ζωντανή. Μια πόλη δημιουργική. Μια πόλη η οποία θέλει να ζήσει τη ζωή της».
ΔΑΑ- Ιωάννα Παπαδοπούλου: Τα πρώτα θετικά σημάδια ανάκαμψης ξεκίνησαν τον Απρίλιο – Αισιόδοξα μηνύματα για το καλοκαίρι
Από την πλευρά της, η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ιωάννα Παπαδοπούλου, ανέφερε: «Καθώς προχωρούμε στην μετά την πανδημία εποχή και μετά από δύο χρόνια κρίσης, όλοι οι φορείς που συνθέτουμε την αλυσίδα “προορισμός-ταξίδι- τουρισμός”, συνεχίζουμε τη στενή συνεργασία μας εστιάζοντας τις συντονισμένες προσπάθειές μας στην ανάδειξη της πόλης μας ως βιώσιμου προορισμού και στην προβολή της ως κορυφαίου ταξιδιωτικού προορισμού.
Εχοντας ως βάση τα πρώτα αισιόδοξα μηνύματα για τη θερινή περίοδο που επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα της Αθήνας, το Travel Trade Athens 2022 αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα για να επανασυστήσουμε τον προορισμό μας στις σημαντικότερες διεθνείς αγορές και, παράλληλα, να επικοινωνήσουμε τον επαναπροσδιορισμό της ταυτότητάς του στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, του «έξυπνου» ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτομίας.
Η κ. Παπαδοπούλου αναφέρθηκε στα πρώτα θετικά σημάδια που καταγράφηκαν τον περασμένο μήνα, πρώτος μήνας της θερινής περιόδου, σημειώνοντας πως υπάρχει μια ανάκαμψη τον Απρίλιο του 2022 της τάξεως του 92% στον αριθμό των πτήσεων σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019. Ανάκαμψη και στην επιβατική κίνηση της τάξεως 85% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 , και το πρώτο θετικό πρόσημο, αύξηση 2,1% στις πτήσεις εσωτερικού σε σχέση με τον Απρίλιο 2019. Τα μηνύματα από μεγάλες αγορές είναι πολύ θετικά, τόνισε και πρόσθεσε πως αν και έχουμε χάσει αγορές λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ωστόσο έχουμε αύξηση από ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, τα μηνύματα είναι αισιόδοξα για αυτό το καλοκαίρι. Τέλος, ανέφερε πως στόχος είναι η ανάδειξη της Αθήνας ως κορυφαίου προορισμού όλο το έτος.
Από τη πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΤΑ Βαγγέλης Βλάχος, τόνισε
ότι για να καταστεί η Αθήνα διεθνώς μια ελκυστική, προσβάσιμη και βιώσιμη πόλη επικεντρωθήκαμε σε δύο βασικούς άξονες: στην περαιτέρω ενίσχυση της πόλης μας ως κορυφαίου προορισμού με έμφαση στον κλάδο των συνεδρίων και των συναντήσεων, και στην προβολή και την ενδυνάμωση των τοπικών επιχειρήσεων με πρωτοβουλίες που προωθούν την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Το 8ο TravelTrade Athens που ξεκινά σήμερα και υλοποιείται από το Γραφείο Συνεδρίων του Δήμου Αθηναίων (This is Athens CVB) με τη συνεργασία της European Tourism Association (ETOA) καλύπτει και τους δύο αυτούς άξονες. Με τη διοργάνωση του φετινού Τravel Trade, είμαστε έτοιμοι να συστήσουμε ξανά την Αθήνα στον κόσμο».
Στο ίδιο μήκος κύματος ο δήμαρχος Αθηναίων αποκάλυψε ότι η κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος θα ολοκληρωθεί σε μερικές εβδομάδες και η οδός Πανεπιστημίου μέχρι το τέλος του χρόνου. «Η Αθήνα είναι under construction», δήλωσε χαρακτηριστικά.