«Σήμερα λήγει η πολυετής απομόνωση της Πάτρας, της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου και των Επτανήσων. Τελειώνει οριστικά ο οδικός αποκλεισμός για περισσότερο από 10 χρόνια της Πάτρας, της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της χώρας. Τελειώνει οριστικά η αγωνία του ατυχήματος για ένα δρόμο που έχει κυριολεκτικά ποτιστεί με αίμα σε όλο το μήκος του. Δεν υπάρχει οικογένεια του Δυτικής Ελλάδας, της Αιτωλοακαρνανίας, της Ηπείρου που δεν έχει θρηνήσει τον χαμό αγαπημένων του προσώπων σε αυτό το δρόμο», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την διάρκεια της τελετής των εγκαινίων της νέας εθνικής οδού Πατρών – Κορίνθου, στο ύψος των σηράγγων στην περιοχή της Παναγοπούλας.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στις πολυετείς καθυστερήσεις για την ολοκλήρωση του έργου, σημειώνοντας ότι το τέλμα στο οποίο είχαν οδηγηθεί τα έργα μέσα σε δύο χρόνια ξεπεράστηκε και σήμερα αυτά παραδίδονται στους πολίτες.
«Οταν ο πρωθυπουργός κάλεσε πολλούς από μας να εισφέρουν στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση και την ύφεση, τα έργα της χώρας ήταν τελματωμένα με ένα απίστευτο κουβάρι εμποδίων, εκκρεμοτήτων, εμπλοκών και αντιδράσεων που ήταν πιθανότερο ότι δεν θα ολοκληρώνονταν ποτέ. Η Ολυμπία Οδός, η σύνδεση Κορίνθου – Πατρών ξεκίνησε το 2007 και το 2015 -οκτώ χρόνια αργότερα- είχε υλοποιηθεί μόλις το 50% του έργου. Σήμερα έπρεπε να πάρει να παραδιδόταν ένα μεγαλύτερο έργο, που θα περιελάμβανε τον Πύργο, την Τσακώνα, το Καλό Νερό».
Ο κ. Σπίρτζης άφησε αναφέρθηκε στην συστηματική αμφισβήτηση που δέχθηκε το υπουργείο λέγοντας χαρακτηριστικά πως «οι υπεύθυνοι για το τελμάτωμα των έργων, για τη μείωση του φυσικού αντικειμένου για τις προχειρότητες ή τις σκοπιμότητες, μας κατηγόρησαν για όλα. Για τις υπέρογκες αποζημιώσεις των συμβάσεων που περικόψαμε βαπτίζοντάς τες «πανωπροίκια». Για την εξαίρεση και δήθεν καθυστέρηση του Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα – Καλό Νερό. Ακόμη και για τα υπέρογκα διόδια των συμβάσεων που εκείνοι δέσμευσαν τους πολίτες στην φάση της κατασκευής».
Απαντώντας στα όσα ακούστηκαν τις τελευταίες ημέρες περί έλλειψης αστικής ευγένειας ο κ. Σπίρτζης τόνισε: «Πριν λίγες μέρες ο πρωθυπουργός παρέδωσε τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, τις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Στις λιγοστές μέρες που μεσολάβησαν, κατηγορηθήκαμε ότι εάν δεν είχε εκλεγεί ο ΣΥΡΙΖΑ θα τελείωναν γρηγορότερα τα έργα, ότι αμαυρώσαμε τα έργα, ότι δεν καλέσαμε τα κόμματα, ότι δεν έχουμε αστική ευγένεια. Απαντάμε με την δική μας ευγένεια, παραδίδοντας τον ελληνικό λαό σε πρωτοφανή χρόνο, με μικρότερο κόστος, σημαντικά μικρότερο κόστος, με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Απαντάμε με τη δική μας ευγένεια και το δικό μας πατριωτισμό, με την υπερπροσπάθεια που αναγνωρίζεται από τους πολίτες αλλά και τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης χωρίς να αναζητούμε οποιαδήποτε άλλη υποστήριξη. Εάν όποια προηγούμενη κυβέρνηση υλοποιούσε αυτό που υλοποιήσαμε τα δύο τελευταία χρόνια, για δύο χρόνια θα ήταν οι αναμορφωτές της χώρας».
Ο υπουργός Υποδομών υπογράμμισε την συλλογική κυβερνητική προσπάθεια για να καταστεί δυνατή η έγκαιρη παράδοση των έργων και τόνισε ότι «θα συνεχίσουμε με έργα χρήσιμα για το λαό μας, για την κοινωνία μας, για τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις όσο και εάν προσπαθούν να μας αποδομήσουν. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε με έργα τις αποκλεισμένες περιοχές της χώρας. Θα συνεχίσουμε την ομαδική κυβερνητική δουλειά, την ολοκλήρωση της προσπάθειας για την πλήρη ανάκτηση της εθνικής μας κυριαρχίας, αυτής που δώρισαν. Θα συνεχίσουμε την ομαδική προσπάθεια για τη νέα γενιά έργων».
«Είναι χρέος μου να αναφέρω την καθοριστική συνδρομή του υπουργού επικρατείας, Αλέκου Φλαμπουράρη, που είναι παρών, τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας, Αλέξη Χαρίτση, των υπουργών Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Δικαιοσύνης. Η ομαδική δουλειά συνεχίζεται και οι δρόμοι μας θα γίνουν δρόμοι ασύρματης κάλυψης και δικτύων πολύ σύντομα σε συνεργασία με τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκο Παππά. Ο σχεδιασμός ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες».
Αναφερόμενος στην συνέχεια των έργων ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν στην περιοχή «όταν εγκατασταθεί το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα λειτουργίας όταν μειωθούν τα διόδια και όταν ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, εγκαινιάζει τη σύνδεση της Πάτρας με την Καλαμάτα την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου.
Η ονοματοδοσία των Σηράγγων
Ο υπουργός στην συνέχεια ανέφερε τα ονόματα που δόθηκαν στις σήραγγες, στα οποία ξεχωριστή θέση έχουν αυτά των Κωστή Στεφανόπουλου και Ανδρέα Παπανδρέου. Τιμώντας την Πελοπόννησο, την Κόρινθο, την Αχαΐα τιμάμε την ιστορία μας με τα ονόματα που δίνουμε στις σήραγγες της Ολυμπίας οδού, σημείωσε.
Ετσι, συνέχισε «στον νομό Κορινθίας στη σήραγγα στο Χελιδώρι δίνουμε το όνομα του αρχαίου Ελληνα φιλόσοφο Διογένη. Οι σήραγγες στο Δερβένι και τα Μαύρα Λιθάρια δίνουμε το όνομα των οπλαρχηγών της Επανάστασης, Νίκου Πετμεζά και Παναγιωτάκη Γεραρή, που παρά τις αντιθέσεις τους συνασπίστηκαν στον κοινό αγώνα και νίκησαν. Το μήνυμα της ιστορίας τους βρίσκεται στον αντίποδα όσων «πατριωτών» δυναμίτιζαν την προσπάθειά της διαπραγμάτευσης πριν λίγες μέρες.
Στο νομό Αχαΐας η σήραγγα της Αιγείρας παίρνει το όνομα του φοιτητή συναδέλφου Πάνου Μυλωνά, του μηχανολόγου μηχανικού, τιμώντας όλους τους φοιτητές που έχασαν την ζωή τους σε αυτό το δρόμο.
Η σήραγγα της Ακράτας παίρνει το όνομα του αντιστασιακού «καπετάν Νικήτα», Νικόλαου Πολυκράτη. Η σήραγγα Πλατάνου παίρνει το όνομα του ποιητή μας Κωστή Παλαμά Η σήραγγα της Βολίμης παίρνει το όνομα του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλου.
Η σήραγγα του Πάνορμου παίρνει το όνομα του ανθρώπου που η δολοφονία του σημάδεψε τη γενιά μας και το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα, του Νίκου Τεμπονέρα.
Και η σήραγγα της Παναγοπούλας παίρνει το όνομα του πρώην πρωθυπουργού, του ανθρώπου που ενέπνευσε πολλούς από μας σήμερα, όπως μας εμπνέει σήμερα ο Αλέξης ο Τσίπρας, του Ανδρέα Παπανδρέου».
Η παράδοση της σήραγγας Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό
Ο υπουργός προανήγγειλες την παράδοση σε κυκλοφορία της σήραγγας της Ιονίας Οδού στην Κλόκοβα, τονίζοντας ότι «προσπαθούμε αύριο να παραδώσουμε τη μεγάλη σήραγγα της Κλόκοβας για να μετακινηθούν οι πολίτες Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου με ασφάλεια. Μια σήραγγα που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να παραδοθεί τον Αύγουστο».
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ