Προτεραιότητα η ανανέωση του τροχαίου υλικού
Η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων αποτελεί βασική προτεραιότητα για τη βελτίωση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνδυασμό με την έλευση νέου τροχαίου υλικού, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους.
Η πρόσληψη 60 μηχανοδηγών τη νέα χρονιά στην εταιρεία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, θα οδηγήσουν στην βελτίωση των συχνοτήτων των δρομολογίων, ενώ παράλληλα, όπως είπε, θα προσληφθούν και άτομα με επιστημονική εξειδίκευση για το χρηματοοικονομικό τμήμα, το τμήμα μηχανοργάνωσης και τον στρατηγικό σχεδιασμό.
Ο κ. Τσαλίδης χαρακτήρισε το 2017 «χρονιά σταθμός», καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε μέλος της Ferrovie dello Stato Italiane (FSI), μιας μεγάλης σιδηροδρομικής οικογένειας, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στην Ευρώπη. «Στόχος μας είναι ένα τρένο σύγχρονο, φιλικό και ασφαλές προς τον επιβάτη, υπερσύχρονο με αναβαθμισμένες υπηρεσίες, με wi-fi και υψηλές ταχύτητες».
Επιπλέον, ανέφερε πως εξακολουθεί η δέσμευση για επενδύσεις κυρίως σε τροχαίο υλικό, επενδύσεις που θα φθάσουν τα 500 εκατ. ευρώ σε περίοδο 3-5 χρόνων και προανήγγειλε την άφιξη του Διευθύνοντος συμβούλου της FSI στην Ελλάδα το επόμενο διάστημα.
Παρουσιάζοντας το χρονοδιάγραμμα των σιδηροδρομικών έργων, υποστήριξε ότι υπάρχει έγγραφη δέσμευση από τον ΟΣΕ ότι τέλος Ιανουαρίου θα δοθεί το τμήμα Πειραιάς – Αθήνας και σε πρώτη φάση μία γραμμή χωρίς ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι, ενώ πλήρως η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου. Στο τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν και τα έργα στο τμήμα ΣΚΑ – Λιόσια.
Τον Ιούνιο του 2018 θα φτάσει η ηλεκτροκίνηση μέχρι τη Θεσσαλονίκη (παραδίδοντας και το τελευταίο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός), ενώ στο τέλος του έτους θα έχει σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση επίσης μέχρι Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τις προφορικές διαβεβαιώσεις που έχει λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ.
Για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Τσαλίδης, σημείωσε πως υπάρχουν τουλάχιστον 10 βραδυπορίες στις οποίες τα τρένα καλούνται να κινηθούν με ταχύτητες που μόλις φτάνουν τα 10 χλμ./ώρα.
Απαντώντας σε ερώτηση αν υπάρχουν ρήτρες σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθούν εγκαίρως τα έργα, τόνισε πως δεν υπάρχει πουθενά κάποια ρήτρα για την διεκδίκηση χρημάτων από το Δημόσιο.
Αναφερόμενος στη σιδηροδρομική σύνδεση με την Κωνσταντινούπολη, ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι οι πολιτικές αποφάσεις έχουν ληφθεί και μένει να υλοποιηθούν υπό την προϋπόθεση της ανακαίνισης του σιδηροδρομικού σταθμού στα σύνορα, της εγκατάστασης τελωνείου, της τοποθέτησης αστυνομικής δύναμης και της βελτίωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εμπορευματική κίνηση το 2017 ενισχύθηκε κατά 11,5-12%, ενώ η επιβατική κίνηση το 2017 θα κυμανθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2016 (Ιανουάριος – Φεβρουάριος πτωτική λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων).
Σε ότι αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, ο κ. Τσαλίδης σημείωσε ότι παρά το γεγονός ότι ολοκληρώνονται τα έργα σε ένα μήνα, σήμανση και τηλεδιοίκηση υπάρχει μόνο στο τμήμα ΣΚΑ – Αεροδρόμιο. Εκεί προβλέπεται πύκνωση δρομολογίων ειδικά στο αστικό τμήμα με συχνότητες που θα φτάνουν τα 20 λεπτά, μετά και την πρόσληψη των μηχανοδηγών.
Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος επιβεβαίωσε τις φήμες που θέλουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταθέτει δεσμευτική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) στο διαγωνισμό που παρατάθηκε έως τις 14 Φεβρουαρίου 2018. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατάθεση της προσφοράς θα γίνει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι τη μητρική FSI. Στόχος της FSI είναι να αποκτήσει τη δυνατότητα επισκευής και συντήρησης των μηχανών και των βαγονιών της, ενώ μελλοντικά δεν αποκλείεται να αναλάβει τη συντήρηση ξένου τροχαίου υλικού.
Ηλεκτρονικό εισιτήριο – Συνεργασία με ΟΑΣΑ
Τέλος, σε ότι αφορά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο κ. Τσαλίδης σημείωσε ότι υπήρξαν σημαντικά προβλήματα στην εφαρμογή του λόγω προβλημάτων στην σύμβαση που υπεγράφη το 2014, τα οποία όμως έχουν ξεπεραστεί.
Παράλληλα, τόνισε ότι «Η πλήρης διαλειτουργικότητα θα επιτευχθεί το καλοκαίρι του 2018. Πλήρης διαλειτουργικότητα σημαίνει ότι ο πολίτης που χρησιμοποιεί τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς με οποιοδήποτε εισιτήριο έχει, ή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή του ΟΑΣΑ, θα μπορεί να ανεβαίνει σε οποιοδήποτε Μέσο, ή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή του ΟΑΣΑ για 90 λεπτά».
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει πάντα-πάντα το πλεονέκτημα της πρώτης κίνησης τόσο στο επιβατικό, όσο και το εμπορευματικό μέρος»
Φίλιππος Τσαλίδης
Διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ