9.4 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΣMΟΣ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣΠρωτοπόρος η Ελλάδα στην ανάπτυξη του τουρισμού

Πρωτοπόρος η Ελλάδα στην ανάπτυξη του τουρισμού

 

Τα εύσημα στην Ελλάδα για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού δίνει η πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC), Γκλόρια Γκεβάρα Μάνσο, σε συνέντευξη που έδωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Υπογραμμίζει ότι είναι εντυπωσιακό το γεγονός, τη στιγμή που η ανάπτυξη του τουρισμού σε παγκόσμια κλίμακα ανέρχεται στο 4,6%, η Ελλάδα να τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης 6% το 2017. Ποσοστό, όπως λέει, 4 φορές μεγαλύτερο από την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, για να προσθέσει ότι στις λίστες που έχει το WTTC δεν συμβαίνει κάτι αντίστοιχο. «Η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη του τουρισμού» υπογραμμίζει.
Μάλιστα αυτό είναι και η αιτία, όπως εξηγεί η κ. Γκεβάρα Μάνσο, να προσκαλέσει την αρμόδια υπουργό, Ελενα Κουντουρά, να δώσει το «παρών» σε εκδήλωση που θα λάβει χώρα στη διεθνή έκθεση τουρισμού στο Λονδίνο, το επόμενο διάστημα, προκειμένου να εξηγήσει σε ομόλογους υπουργούς, τι είναι αυτό που κάνει καλά η Ελλάδα στον κλάδο του τουρισμό, τι διαφορετικό κάνει, συμπλήρωσε η κα Γκεβάρα.
Σε ερώτηση που οφείλεται κατά τη γνώμη της η παρούσα άνθιση του ελληνικού τουρισμού, η κα Γκεβάρα Μάνσο εκτιμά ότι αυτό είναι συνισταμένη πολλών πραγμάτων και εξηγεί: Σε ό,τι αφορά το εξωτερικό περιβάλλον της χώρας, καταγράφεται μια ανάπτυξη των αεροπορικών ταξιδιωτών με τη γενιά των Millenials να επενδύουν στην εμπειρία και τα ταξίδια και την ίδια στιγμή έχουμε την είσοδο των Ασιατών ταξιδευτών στο χάρτη των ταξιδιών (υπολογίζονται σε αγορά 240 εκατομμυρίων).
Εστιάζοντας στην Ελλάδα σημειώνει ότι έσπασε η εποχικότητα στις αφίξεις των τουριστών και επιμηκύνθηκε η περίοδος με την πολιτική για τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο. Παράλληλα, η Ελλάδα εμφανίζει μια πολυσυλλεκτικότητα στην προσέλκυση τουριστών, ενώ νέα τουριστικά προϊόντα προστέθηκαν στο χαρτοφυλάκιο της. Η Ελλάδα, όπως λέει, υλοποίησε σειρά συνεργασιών με αεροπορικές εταιρίες και ταξιδιωτικούς πράκτορες, επισημαίνοντας ότι η επιτυχία της Ελλάδας δεν πρέπει να σχετίζεται με την πορεία της Τουρκίας.
Οπως αναφέρει «η Τουρκία αφενός μεν είχε ανάπτυξη στον τουρισμό, αφετέρου όσοι έρχονται Ελλάδα, έρχονται για την Ελλάδα, για τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει. Είναι τεράστιο το νούμερο στην πίτα τουριστών που προτιμά την Ελλάδα, το 65% να είναι εισερχόμενοι και το 35% να αφορά τον εγχώριο πληθυσμό, ενώ στην Ιαπωνία για παράδειγμα να έχει μόνο 20% εισερχόμενους τουρίστες».
Στο σημείο αυτό η κα Γεβάρα Μάνσο υπογραμμίζει ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να συνεχιστεί η υφιστάμενη πολιτική. «Χτίσατε το σπίτι, αυτό πρέπει να συνεχιστεί και να προχωρήσετε στον στολισμό του. Η πολιτική που εφαρμόστηκε στον τουρισμό στην Ελλάδα είναι αυτή που έβαλε τα θεμέλια για την ανάπτυξη του τουρισμού. Αν έλθει κάποιος και πει εγώ θέλω να χτίσω ένα καινούριο σπίτι, αυτό θα πάει την Ελλάδα πολύ πίσω στον τουρισμό» υποστηρίζει.
Σε κάθε περίπτωση ο τουρισμός είναι προτεραιότητα για την Ευρώπη, γιατί έχουν αντιληφθεί τις θέσεις εργασίας που δημιουργεί. Ωστόσο, υπάρχουν κυβερνήσεις που δεν έχουν μεγιστοποιήσει τη δυναμική του κλάδου. Η Ελλάδα έχει καταφέρει να μεγιστοποιήσει αυτή τη δυναμική, εκτιμά η κα Γκεβάρα.
Σε ερώτηση για το φαινόμενο του υπερ-τουρισμού, η κα Γκεβάρα φέρνει ως μελέτη περίπτωσης το Ντουμπρόβνικ και το συγκρίνει με τη Σαντορίνη, τονίζοντας ότι στο Ντουμπρόβνικ οι επισκέψεις των κρουαζιερόπλοιων έφταναν στην περιοχή την ίδια μέρα και την ίδια ώρα, δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας στην περιοχή. Σε κάθε περίπτωση, η κα Γκεβάρα εκτιμά ότι χρειάζεται μακροπρόθεσμος σχεδιασμός που απαιτεί τη συνεργασία των πολιτικών, των ιδιωτών και της ίδιας της κοινωνίας για την αντιμετώπιση ανάλογων περιπτώσεων. Μάλιστα, η κα Γκεβάρα ανάφερε ότι η Βαρκελώνη έκανε σημαία το φαινόμενο του υπερτουρισμού και τώρα είναι -20% στις αφίξεις τουριστών. Για τη Σαντορίνη, ωστόσο, συνέστησε να γίνει μια διασπορά των κρουαζιερόπλοιων και να ερευνηθεί τι κόσμο μπορεί να αντέξει το νησί.
Για το φαινόμενο της οικονομίας του διαμοιρασμού, η κα Γκεβάρα εκφράζει την εκτίμηση ότι το φαινόμενο αυτό θα μεγεθυνθεί λόγω της γενιάς των Millenials, που δεν τους νοιάζει να αγοράσουν ή να αποταμιεύσουν, αλλά αντίθετα αναζητούν εμπειρίες. Οπως λέει, είναι μια κατάσταση Win – Win για όλους. Την ίδια στιγμή λειτουργεί βοηθητικά, όταν σε μια περιοχή εξελίσσονται μεγάλα γεγονότα. Μεταφέροντας την εμπειρία της Ισπανίας σημείωσε ότι θα πρέπει να βρεθεί μια φορολογική φόρμουλα ώστε να είναι καλό για όλους τους εμπλεκόμενους.
Κ. Χαλκιαδάκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ