Στέλεχος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας διευκρίνισε ότι καμία ελληνική αεροπορική εταιρεία δεν διαθέτει αεροσκάφη Boeing 737 MAX. Υπάρχει κίνδυνος για τον τουρισμό;
Σε αναστάτωση βρίσκεται τα τελευταία 24ωρα η «βιομηχανία» των εναέριων μεταφορών, καθώς η δεύτερη πτώση Boeing 737 ΜΑΧ, σε διάστημα λίγων μηνών, έχει εγείρει σοβαρές επιφυλάξεις για την ασφάλεια των συγκεκριμένων αεροσκαφών.
Μέσα σε λίγες ώρες, η μία χώρα μετά την άλλη προχώρησε στην προσωρινή αναστολή ή την απαγόρευση των πτήσεων των επίμαχων μοντέλων της Boeing (σ.σ. 737 ΜΑΧ-8 και 737 ΜΑΧ-9).
Το απόγευμα της Τρίτης, αντίστοιχη απόφαση έλαβε και η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), εξέλιξη η οποία αφορά και την Ελλάδα ως κράτος – μέλος της EASA και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Το Sputnik, σε επικοινωνία που είχε με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), επιχείρησε να αποσαφηνίσει τις ακριβείς επιπτώσεις αυτής της απόφασης για τη χώρα.
Συγκεκριμένα, στέλεχος της ΥΠΑ κατέστησε σαφές ότι καμία ελληνική εταιρεία δεν διαθέτει τέτοιου είδους αεροσκάφη (σ.σ. Boeing 737 MAX 8 και 9) και ότι καμία αεροπορική εταιρεία του εξωτερικού δεν χρησιμοποιεί τα επίμαχο μοντέλα της Boeing για πτήσεις που εκτελούνται με προορισμό την Ελλάδα.
Ως εκ τούτου, συνέχισε η ίδια πηγή, η απόφαση της EASA δύναται να επηρεάσει την Ελλάδα μόνο ως προς το σκέλος των αεροδιάδρομων που διέρχονται του ελληνικού εναέριου χώρου.
Οσον αφορά τη χρονική διάρκεια της αναστολής των πτήσεων, διευκρίνισε ότι η ΥΠΑ δεν διαθέτει καμία σχετική αρμοδιότητα, παραπέμποντας εκ νέου στην EASA και διαμηνύοντας ότι η ίδια είναι υποχρεωμένη να ευθυγραμμίζεται με τις εκάστοτε αποφάσεις και τους εκάστοτε κανονισμούς των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μοναδικές χώρες, οι οποίες εξακολουθούν να επιτρέπουν τη χρήση των δύο επίμαχων μοντέλων της Boeing είναι οι ΗΠΑ και ο Καναδάς.
Οι παραπάνω εξελίξεις έρχονται ως απόρροια της πτώσης ενός Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines, στην Αιθιοπία, με 157 νεκρούς. Τον περασμένο Οκτώβριο είχε προηγηθεί η συντριβή αντίστοιχου αεροπλάνου της Lion Air, στη Θάλασσα της Ιάβας, οδηγώντας στον θάνατο 189 άτομα.
Επιπτώσεις στον τουρισμό;
Aπό την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος του ταξιδιωτικού γραφείου «Ambotis Holidays», Γκεόργκι Ακριτίδης, μιλώντας στο Sputnik, προειδοποίησε ότι μία μακρά απαγόρευση θα μπορούσε να πλήξει τον τουριστικό κλάδο.
«Ο χειμώνας τελειώνει. Δεν υπάρχει πρόγραμμα πτήσεων προς το παρόν. Εάν η απαγόρευση δεν είναι προσωρινή και διαρκέσει, τότε θα υπάρξουν προβλήματα, επειδή πολλές πτήσεις τσάρτερ χρησιμοποιούν αεροσκάφη της Boeing» εξήγησε, χαρακτηριστικά.
Διαβεβαίωσε, πάντως, ότι η «Ambotis Holidays», η οποία δραστηριοποιείται σε Ρωσία, Ουκρανία, Γεωργία, Αρμενία, Ινδία και Αζερμπαϊτζάν, δεν επηρεάζεται από την απόφαση της EASA, καθώς η ίδια «χρησιμοποιεί αεροσκάφη της Aegean, που είναι της Airbus».
Η ανακοίνωση της EASA
Σε συνέχεια του τραγικού ατυχήματος της πτήσης ΕΤ302 της Ethiopian Airlines, στο οποίο ενεπλάκη ένα Boeing 737 MAX 8, η EASA λαμβάνει κάθε απαιτούμενο μέτρο για τη διασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών.
Ως προληπτικό μέτρο, η EASA ανακοίνωσε Οδηγία Ασφαλείας, με ισχύ από τις 19:00 (UTC) της Τρίτης, αναστέλλοντας όλες τις πτήσεις των Boeing 737-8 MAX και των Boeing 737-9 MAX στην Ευρώπη.
Επιπλέον, η EASA εξέδωσε Οδηγία Ασφαλείας, αναστέλλοντας όλες τις εμπορικές πτήσεις των προαναφερόμενων μοντέλων από τρίτες χώρες, που εκτελούνται προς, εντός ή εκτός της ΕΕ.
Η διερεύνηση του ατυχήματος πραγματοποιείται από τις αρχές της Αιθιοπίας, με την υποστήριξη της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών, δεδομένου ότι το αεροσκάφος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ. Η EASA έχει προσφέρει κάθε βοήθεια, στη διαδικασία διερεύνησης του ατυχήματος.
Η EASA θα συνεχίσει να αναλύει τα δεδομένα, τα οποία καθίστανται διαθέσιμα. Η έρευνα είναι σε πλήρη εξέλιξη και είναι πολύ νωρίς για να εξαχθεί οποιοδήποτε συμπέρασμα ως προς τα αίτια του ατυχήματος.
Πηγή Sputniknews