Νέα έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως οι «συναισθηματικές» αγορές αναπτύσσονται 5 φορές ταχύτερα από τη παγκόσμια οικονομία, καθώς ο τζίρος των συναλλαγών κατά την περίοδο της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου αυξήθηκε κατά 17% σε σχέση με το 2017.
Ο ετήσιος δείκτης «Mastercard Love Index» συλλέγει στοιχεία συναλλαγών σε περισσότερες από 53 χώρες, ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται και η Ελλάδα, ενώ η ανάλυση των δεδομένων προκύπτει από τις αγορές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες, κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου (11-14 Φεβρουαρίου).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο, με το σύνολο των συναλλαγών να παρουσιάζει άνοδο 181,5% την τελευταία τριετία.
Παράλληλα, οι Έλληνες δείχνουν να επενδύουν στην προσφορά εμπειριών και όχι αγαθών για τους αγαπημένους τους. Παραδοσιακά δώρα, όπως λουλούδια ή κοσμήματα, υποχωρούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ αντίστοιχα οι κρατήσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με το 2017. Στην ίδια κατεύθυνση, με ακόμα υψηλότερα ποσοστά, κινείται η αξία συναλλαγών σε κρατήσεις ταξιδιωτικών εισιτηρίων, οι οποίες αυξάνονται ραγδαία κάθε χρόνο, με τα στοιχεία να παρουσιάζουν άνοδο 50% την τελευταία τριετία.
Η έξοδος για φαγητό παραμένει στις κορυφαίες επιλογές των Ελλήνων, αν και ο ρυθμός αύξησης του όγκου των συναλλαγών σε εστιατόρια παρουσίασε τα χαμηλότερα ποσοστά από το 2017. Σε σύνολο, την τελευταία τριετία, ο αριθμός συναλλαγών σε εστιατόρια έχει αυξηθεί κατά 326%, όμως σε σχέση με το 2018 τα ποσοστά αυξήθηκαν με χαμηλότερη δυναμική (62%), δείγμα της καταναλωτικής τάσης για προσφορά περισσότερο ξεχωριστών εμπειριών.
Η έρευνα της Mastercard, παρουσιάζει αντίστοιχα στοιχεία για τις προτιμώμενες μεθόδους πληρωμής των καταναλωτών. Το μερίδιο ανέπαφων συναλλαγών, σημειώνει συνεχή άνοδο, καθώς η αξία τους στην Ελλάδα κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου, αυξήθηκε κατά 916% από το 2017 μέχρι και το 2019, με τον αριθμό συναλλαγών να αυξάνεται κατά 1.529%.
Τέλος, τα στοιχεία της έρευνας κατέδειξαν την προνοητικότητα των καταναλωτών σε σχέση με τις αγορές για τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου. Η πλειοψηφία των συναλλαγών, σε παγκόσμια κλίμακα, πραγματοποιήθηκε νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, ενώ αντίστοιχα οι αγορές της «τελευταίας στιγμής» μειώθηκαν δραστικά. Σε αντίθεση με την παγκόσμια τάση, οι Έλληνες συνεχίζουν να πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους την τελευταία στιγμή, όμως σε χαμηλότερα ποσοστά, καθώς ο αριθμός των συναλλαγών την 14η Φεβρουαρίου αυξήθηκε μόλις κατά 12%. Παράλληλα, σε αρμονία με τις αντίστοιχες συναλλαγές στο εξωτερικό, παρουσιάστηκε άνοδος 170% στις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν την 11η Φεβρουαρίου, που αποτελεί την πρώτη μέρα καταγραφής δεδομένων για αγορές που αφορούν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.