Από τον εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας ξεκίνησαν την Κυριακή 26 Αυγούστου οι εκδηλώσεις των Αισχυλείων 2018 για να συνεχίσουν μ’ ένα πλούσιο και πολυεπίπεδο πρόγραμμα στο Παλαιό Ελαιουργείο.
Ιδιαίτερα εφέτος, η εικαστική έκθεση στο μνημειακό βιομηχανικό συγκρότημα δεν είναι κάποια μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση Eλληνα διεθνούς εμβέλειας, όπως μάς έχει συνηθίσει εδώ και χρόνια το Φεστιβάλ.
Στα Αισχύλεια 2018 ο επισκέπτης θα περιηγηθεί από τις 6 Σεπτεμβρίου σε μια σημαντική έκθεση φωτογραφίας του νεαρού δραστήριου Ελευσίνιου καλλιτέχνη Βαγγέλη Γκίνη εμπνευσμένη από το εργοστάσιο της ΠΥΡΚΑΛ και το ανθρώπινο δυναμικό της. «Ευελπιστούμε η έκθεση του Βαγγέλη Γκίνη να ταξιδέψει σε πόλεις του εξωτερικού, όπως συνέβη και με την έκθεση του «Ελευσίνα, τέσσερις μνήμες και ένα όνειρο» που φιλοξενήθηκε στην Πολωνία, κατά την διάρκεια διεκδίκησης του φακέλου της υποψηφιότητας» υπογραμμίζει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ η Κωνσταντίνα Μαρούγκα, υπέθυνη των Αισχυλείων. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η Λουίζα Καραπιδάκη.
Τον Ιούνιο του 2019 τα εγκαίνια της Μαρίας Παπαδημητρίου
Ο επιτυχημένος φεστιβαλικός θεσμός των μεγάλων εικαστικών εγκαταστάσεων των Αισχυλείων θα αξιοποιηθεί εφεξής και για τέσσερα χρόνια από την «Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021» ξεκινώντας με την εγκατάσταση της Μαρίας Παπαδημητρίου «Τιτάνες Πέτρες και Κόκκαλα» τον Ιούνιο του 2019. Αφού στο μεταξύ τηρηθούν οι προϋποθέσεις ασφάλειας των στατικών στην αίθουσα του Παλαιού Ελαιουργείου όπου θα στεγαστούν τα καλλιτεχνικά εργαστήρια κατοίκων της Ελευσίνας που ήδη επεξεργάζονται με τον δικό τους βιωματικό τρόπο την ιδέα της Μαρίας Παπαδημητρίου για το έργο.
Το ΑΠΕ/ΜΠΕ επικοινώνησε με την διευθύνουσα σύμβουλο της Ελευσίνας Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2021, Μαρία Φιλιππή η οποία ανέφερε μεταξύ άλλων: «Προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε κάθε φορά το κτίριο οφείλουμε να ζητάμε άδεια από την ιδιοκτήτρια Εθνική Τράπεζα που έχει παραχωρήσει το Παλαιό Ελαιουργείο για τέσσερα χρόνια στον Δήμο Ελευσίνας και πρέπει να διασφαλίζει κάθε φορά τις συνθήκες ασφάλειας. Κι επειδή τα κτίρια αυτά είχαν χαρακτηριστεί συνολικά «κόκκινα» στο σεισμό του 1999 χωρίς περαιτέρω εξειδίκευση εμείς προχωράμε σε στατική μελέτη που δεν έχουμε ακόμα ολοκληρώσει. Είμαστε απόλυτα τυπικοί σε θέματα ασφάλειας των καλλιτεχνών, των κατοίκων και των επισκεπτών».
Είναι γεγονός ότι η Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021 έχει να διανύσει τον δικό της δρόμο και να βρει τον βηματισμό της. Πριν ένα μήνα και μετά από συστάσεις της ευρωπαϊκής επιτροπής αξιολόγησης για την πρόοδο των έργων, το ΔΣ ενισχύθηκε με τον διορισμό πέντε μελών εκτός των δημοτικών παραγόντων.
«Το μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι η οικονομική διαχείριση και η πρόοδος των έργων. Διότι διαφορετικά το καλλιτεχνικό πρόγραμμα χωρίς τις απαραίτητες υποδομές δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Υπάρχουν ποικίλες δυσκολίες διαδικαστικού χαρακτήρα που θα επιληφθούμε και θα προχωρήσει το καλλιτεχνικό έργο» τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η νέα πρόεδρος Σοφία Αυγερινού – Κολώνια, καθηγήτρια Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ.
Πώς βλέπει την μετάβαση στην ευφορία η καλλιτεχνική διευθύντρια της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Κέλλυ Διαπούλη;
«Θέλουμε να αναπτύξουμε την Ελευσίνα σ’ έναν πόλο αναφοράς για τα εικαστικά. Το έργο της Μαρίας Παπαδημητρίου είναι προϊόν συνεργασίας της με τους κατοίκους, ένα έργο εν εξελίξει που εμπεριέχει τη μετάβαση και την ευφορία. Παράλληλα ξεκινάμε κι άλλα πρότζεκτ, οργανώνουμε το πρώτο διεθνές regency καλλιτεχνών για την τέχνη της εικαστικής εγκατάστασης, έχουμε μια έντονη δραστηριότητα μέσα στις γειτονιές της Ελευσίνας».
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ