Μέσα στον Μάρτιο θα ανακοινωθεί το στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης, σε εσπερίδα της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου, με θέμα τη μετάβαση στην ψηφιακή οικονομία.
Για την σύνδεση του ηλεκτρονικού εμπορίου με την ευρύτερη ψηφιακή στρατηγική της κυβέρνησης, το υπουργείο Οικονομίας συνεργάζεται ήδη με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, ώστε οι δράσεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο να εναρμονίζονται στην συνολική ψηφιακή πολιτική της κυβέρνησης. Από τον Ιανουάριο του 2016 έχει συσταθεί στο υπουργείο ειδική ομάδα εργασίας για την ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, με την συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων φορέων και με βάση το πόρισμα, θα διαμορφωθεί η στρατηγική, που θα ανακοινωθεί τον Μάρτιο και αυτό θα βοηθήσει και στο σχεδιασμό εξειδικευμένων δράσεων ΕΣΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως είπε ο Αλέξης Χαρίτσης.
Ακόμη, προχωράει η κατάρτιση κώδικα δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι φορείς της αγοράς σε συνεργασία με ενώσεις καταναλωτών και με την μεσολάβηση του υπουργείου Οικονομίας, συνεργάσθηκαν για την κατάρτιση κώδικα δεοντολογίας, που αφορά αποκλειστικά το ηλεκτρονικό εμπόριο και θα αποτελεί οδηγό τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για τους καταναλωτές. Ο κώδικας θα οριστικοποιηθεί και θα υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
Οι επόμενες δράσεις της ομάδας, όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός είναι:
– Δράσεις ενημέρωσης και συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου, αν αυτό χρειασθεί, για τα trustmark (πραγματογνωμοσύνη σε ηλεκτρονικά καταστήματα, με την μορφή σήματος αξιοπιστίας (Eltrun Trustmark).
– Δημιουργία μητρώου προμηθευτών εξ αποστάσεως. Εντός των προσεχών μηνών θα εκδοθεί υπουργική απόφαση για την πλήρη υλοποίηση Μητρώου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ως μέρους του ΓΕΜΗ, ούτως ώστε να υπάρξει πλήρης κατά το δυνατόν καταγραφή των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, των καταστημάτων, πράγμα που θα συμβάλλει στην πληρέστερη αποτύπωση του κλάδου αφενός, αλλά και στην αξιοπιστία και ασφάλεια των καταναλωτών αφετέρου.
– Σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ, προχωρά και μία σειρά από νομοθετικές και θεσμικές παρεμβάσεις, ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο πλαίσιο για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ψηφιακής οικονομίας.
– Προωθείται αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου για την παράδοση δεμάτων. Στόχος είναι να μειωθούν τα εξαιρετικά υψηλά τιμολόγια στον τόπο προορισμού για τα δέματα και μάλιστα για τα μικροδέματα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι για την μεταφορά δέματος βάρους 2 kg, οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν κόστος 16 ευρώ, τη στιγμή που οι ανταγωνιστές τους σε άλλα κράτη – μέλη της ΕΕ, πληρώνουν κατά μέσο όρο, για ίση απόσταση και ίσο βάρος, 8 ευρώ.
– Η αντιμετώπιση των αδικαιολόγητων γεωγραφικών αποκλεισμών, ώστε να διευκολύνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ των χωρών – μελών της ΕΕ και οι συναλλαγές να διεξάγονται με ασφάλεια προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων. Οι θέσεις της χώρας μας βρίσκονται πάρα πολύ κοντά με τις θέσεις που εκφράσθηκαν από τις ευρωπαϊκές ενώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, σημείωσε ο Αλέξης Χαρίτσης.
– Εναρμόνιση του πλαισίου για τις ψηφιακές συμβάσεις, ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις να διεξάγουν ηλεκτρονικό εμπόριο σε ολόκληρη την Ευρώπη στην βάση ενιαίων κανόνων και να προστατεύονται οι καταναλωτές.
– Σχέδιο νόμου στην Βουλή τους επόμενους μήνες, το οποίο αντιμετωπίζει όλα τα κανονιστικά εμπόδια στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, τα οποία καταγράφηκαν σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και εκσυγχρονισμός της καταναλωτικής νομοθεσίας. «Πρόκειται για μια οριζόντια παρέμβαση, στην οποία καταλήξαμε από κοινού με τον ΟΟΣΑ και θα ωφελήσει όχι μόνο τους καταναλωτές, αλλά και τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, μειώνοντας τα διοικητικά βάρη», όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας.