Σε πολλές περιπτώσεις, όταν οι αποφάσεις βασίζονται σε μονομερείς σκοπιμότητες, η λήψη τους βασίζεται αποκλειστικά στο θυμικό κι όχι τον λογικό στοχασμό και τη συμπερασματική εξέταση όλων των προκειμένων του συλλογισμού. Τότε αυτές οι συνέπειες έχουν διπλή όψη και σχεδόν ποτέ δεν καταλήγουν στα σκοπούμενα αποτελέσματα. Ετσι και η σπουδή του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, να εφαρμόσει την προστατευτική του πολιτική και να επιβάλει φόρους, δεν συμβάλλει μόνον στην κρηπίδωση -όπως μονοσήμαντα πιστεύει- των αμερικανικών επιχειρήσεων από τους διεθνείς ανταγωνιστές τους, αλλά συνάμα οδηγεί και στην έξοδο τις αμερικανικές βιομηχανίες που στοχεύουν προς τις εξαγωγές, ιδίως προς την Ευρώπη.
Τούτο συνέβη με την θρυλική εταιρεία κατασκευής μηχανών Harley Davidson, που πρόσφατα ανακοίνωσε ότι σκέπτεται λόγω του εμπορικού πολέμου που ξέσπασε με την ΕΕ, ένεκα των φόρων στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, να μεταφέρει τμήμα της παραγωγής της, που προορίζεται για την Ευρώπη κι αλλού, στη Γηραιά Ηπειρο. Είναι η εταιρεία που παράγει ίσως τη διασημότερη στον κόσμο μηχανή: αυτή που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ποπ κουλτούρας μέσω του κινηματογράφου (την «καβάλησαν» μεταξύ άλλων οι Μάρλον Μπράντο, Τζέιμς Ντιν, Ντένις Χόπερ στον «Ξέγνοιαστο Καβαλάρη»), και της λογοτεχνίας (μέσα από τους μπήτνικ και τους χίππηδες) και την διέσπειραν σαν τρόπο ζωής οι γνωστοί «Χαρλεάδες», με πρότυπο τους Hell’s Angels – παρά τις ναζιστικές ροπές τους και τα διαβόητα έκτροπα στη συναυλία των Ρόλινγκ Στόουνς. Είναι η μηχανή που ο θόρυβός της είναι ίσως ο πιο αναγνωρίσιμος ήχος στον πλανήτη και ίσως η μόνη φασαρία που είναι και ανεκτή, αλλά και αξιοθαύμαστη, αν όχι επίζηλη.
Επιπλέον όμως, η Harley Davidson δεν συμβάλλει μόνον στη διάδοση της αμερικάνικης κουλτούρας στον κόσμο, αλλά εισφέρει και μεγάλο μερίδιο στα κέρδη της αμερικανικής οικονομίας. Με έναν τζίρο 6 δισ. δολαρίων τον χρόνο σε όλον τον κόσμο και με κεφαλαιοποίηση ύψους 7,4 δισ. δολαρίων στην Ουόλ Στριτ, η εταιρεία θεωρείται ένας από τους πυλώνες της αμερικανικής βιομηχανίας οχημάτων. Και το σημαντικότερο; Η έδρα της εταιρείας εξακολουθεί να βρίσκεται, ab urbe condita θα λέγαμε, από το 1903 στο Μιλγουόκι – την περιοχή δηλ. όπου ήδρευε η άλλοτε ανθούσα αυτοκινητοβιομηχανία και πλέον έχει μετατραπεί στη λεγόμενη Rust Belt (τη Ζώνη της Σκουριάς), μία από τις πιο αποβιομηχανοποιημένες και με μεγάλη ανεργία περιφέρειες. Δεδομένου ότι το 90% της εταιρείας προέρχεται από την ίδια της την παραγωγή, το ενδεχόμενο να αποδημήσει, έστω και μερικώς, σε άλλη ήπειρο, θα δημιουργήσει τα αντίθετα αποτελέσματα από εκείνα που προσδοκά ο Τραμπ: αύξηση εγχώριας παραγωγής, θέσεις εργασίας και κέρδη από την κατανάλωση (ντόπιων) προϊόντων. Τώρα, ο @realDonaldTrump πασχίζει να πείσει τη διεύθυνση της Harley Davidson να επανεξετάσει την απόφασή της.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Και η Ιταλία στον χορό των μνηστήρων για την παραγωγή της Harley Davidson στην Ευρώπη;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ