Τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε 20,25 εκατ. ευρώ, έναντι 33,18 εκατ. ευρώ το 2015
Στα 268,61 εκατομμύρια ευρώ το 2016, έναντι 277,63 εκατ. ευρώ το 2015 ανήλθαν οι ενοποιημένες πωλήσεις της Attica Group (MIG), ενώ τα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν την ίδια περίοδο στα 70,03 εκατ. ευρώ, έναντι 80,70 εκατ. ευρώ το 2015.
Τα κέρδη του ομίλου μετά από φόρους ανήλθαν σε 20,25 εκατ. ευρώ, έναντι 33,18 εκατ. ευρώ το 2015.
Στις 31.12.2016, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανέρχονταν σε 51,22 εκατ. ευρώ (έναντι 71,56 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2015). Σημειώνεται ότι εντός του 2016, ο όμιλος προχώρησε στην καταβολή ποσού 49,95 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή μακροπρόθεσμων δανείων. Τα πάγια στοιχεία του ομίλου ανήλθαν σε 547,91 εκατ. ευρώ (565,52 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2015).
Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου στις 31.12.2016 ανερχόταν σε 255,44 εκατ. ευρώ (285,26 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2015), από τα οποία τα 229,81 εκατ. αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (243,73 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2015) και 25,64 εκατ. ευρώ μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις πληρωτέες στην επόμενη χρήση (41,53 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2015).
Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου ανήλθαν στις 31.12.2016 σε 401,59 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν σε 2,10 ευρώ ανά μετοχή.
Το 2016, ο όμιλος σύναψε συμφωνία με μια εκ των κορυφαίων τραπεζών του Μαρόκου, την «BMCE Bank Of Africa Group» (BMCE) για την εκμετάλλευση θαλασσίων γραμμών μεταξύ του Μαρόκου και της Ηπειρωτικής Ευρώπης, μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρίας «AFRICA MOROCCO LINKS» (AML).
H AML άρχισε τη δραστηριοποίησή της στα τέλη Ιουνίου 2016 με τη δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Tanger Med (Μαρόκο) – Algeciras (Ισπανία) και πρόσφατα ενίσχυσε το στόλο της με την απόκτηση του πλοίου Morocco Star.
Το Morocco Star έχει ολικό μήκος 152 μέτρα, υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβους και μεταφορική ικανότητα 935 επιβατών και 230 αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως ή 43 φορτηγών οχημάτων.
Κατά τη διάρκεια του έτους 2016, η Attica Group δραστηριοποιήθηκε μέσω των θυγατρικών της στην Αδριατική θάλασσα και στην ελληνική ακτοπλοΐα με δώδεκα ιδιόκτητα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία, από τα οποία τα τρία δρομολογήθηκαν στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και τα εννέα στην ελληνική ακτοπλοΐα. Επίσης, έχει ναυλώσει από το 2015 με μακροχρόνια σύμβαση, το πλοίο Blue Galaxy, το οποίο δρομολογεί στη γραμμή Πειραιάς – Κρήτη.
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2016, το συνολικό μεταφορικό έργο των πλοίων του ομίλου μειώθηκε κατά 10,2% στους επιβάτες, ενώ αυξήθηκε κατά 4,3% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 7,4% στα φορτηγά οχήματα. Τα συνολικά δρομολόγια των πλοίων μειώθηκαν κατά 0,7% σε σχέση με το 2015.
Στην Αδριατική θάλασσα και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Αγκόνα και Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπάρι, ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε με τρία πλοία. Στην αγορά αυτή, το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast I και Superfast II (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ) μειώθηκε κατά 3,7% στους επιβάτες, κατά 0,8% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 1,3% στα φορτηγά οχήματα. Τα δρομολόγια των πλοίων στην Αδριατική αυξήθηκαν κατά 0,9% σε σχέση με τη χρήση 2015.
Στην ελληνική ακτοπλοΐα και ειδικότερα στις γραμμές Πειραιάς – Κυκλάδες, Πειραιάς – Δωδεκάνησα, Πειραιάς – Κρήτη και Πειραιάς – Νησιά Βορειοανατολικού Αιγαίου, εκτελώντας συνολικά 1,1% λιγότερα δρομολόγια από το 2015, το μεταφορικό έργο του ομίλου μειώθηκε κατά 10,8% στους επιβάτες, ενώ αυξήθηκε κατά 5,1% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11,9% στα φορτηγά οχήματα. Στις γραμμές της Κρήτης, τα πλοία του ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ.
Πάρης Τσιριγώτης