«H Fraport ήδη πέτυχε τα πρώτα «γρήγορα κέρδη» στην Ελλάδα. Τα κέρδη δεν αποτιμώνται ωστόσο σε ευρώ, αλλά σε μεγάλη πρόοδο στη λειτουργικότητα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία ο όμιλος διαχειρίζεται εδώ και ένα χρόνο» τονίζει ο μάνατζερ και πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου της κοινοπραξίας της Fraport, Stefan Schulte, όπως μεταδίδει το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Είτε επρόκειτο στη μια περίπτωση για μία σύνδεση διαδικτύου, είτε σε άλλη για νέες πόρτες σε τουαλέτες, είτε για ένα νέο πυροσβεστικό όχημα του αεροδρομίου – σ’ όλα τα παλαιά αεροδρόμια, από το Ακτιο και τα Χανιά ως τη Ζάκυνθο μπόρεσαν να γίνουν με λίγα χρήματα κάποιες βελτιώσεις» προσθέτει.
«Ο όμιλος Fraport πρέπει να αποδείξει στην Ελλάδα ότι οι αμφιλεγόμενες ιδιωτικοποιήσεις όχι μόνο ωφελούν τις εμπλεκόμενες εταιρείες, αλλά ότι πράγματι βελτιώνουν τις υποδομές και βοηθούν με τον τρόπο αυτόν την υπερχρεωμένη χώρα. Ο όμιλος της Φρανκφούρτης, από κοινού με τον ελληνικό όμιλο Κοπελούζου, πλήρωσαν περί τα 1,2 δισ. ευρώ στο ελληνικό κράτος, προκειμένου να μπορούν να διαχειρίζονται για 40 χρόνια τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια – τρία εξ αυτών στην ηπειρωτική Ελλάδα και έντεκα σε νησιά, μεταξύ αυτών σε γνωστούς τουριστικούς προορισμούς όπως στη Σαντορίνη, τη Μύκονο ή την Κέρκυρα» εκτιμά το DPA.
Σύμφωνα με την επιχειρηματική έκθεση της Fraport, το πρώτο έτος έως το τέλος του 2017 έκλεισε επιτυχώς. Η αύξηση του επιβατικού κοινού κατά περισσότερο από 10%, σε 27,6 εκατομμύρια άτομα, οδήγησε σε αύξηση και του τζίρου σε 235 εκατ. ευρώ -ελαφρώς πάνω από τις προσδοκίες- και σε κέρδη ύψους 13,5 εκατ. ευρώ. Η νέα επιχείρηση απασχολεί σε επί μέρους επιχειρήσεις περί τους 550 συνεργάτες και πρόκειται να αυξηθεί έντονα και το τρέχον έτος.
Ωστόσο, επίκεινται μεγάλες επενδυτικές δυσκολίες, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Fraport Ελλάδας, Alexander Zinell και την ομάδα του. Μέχρι το 2021 σκοπεύουν να δαπανήσουν περί τα 400 εκατ. ευρώ στα περιφερειακά αεροδρόμια. Η μερίδα του λέοντος θα δοθεί για νέα κτίρια αφίξεων και αναχωρήσεων στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς, της Λέσβου και της Κω. Η συνολική έκταση των τερματικών σταθμών θα αυξηθεί στο τέλος κατά 50% και 300.000 τετραγωνικά μέτρα. Καθώς μάλιστα πρόκειται να βελτιστοποιηθούν όλες συνολικά οι διαδικασίες, αναμένεται σε σταθερή βάση αύξηση του επιβατικού κοινού, εκτιμά ο κ. Schulte.
Ο κ. Γ. Καπασακάλης, διευθυντής ενός απ’ τα μεγαλύτερα ελληνικά τουριστικά γραφεία με έδρα την Κω, δηλώνει ευχαριστημένος από την ως τώρα πορεία της Fraport. Και δηλώνει στο DPA: «Θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του ότι εντός λίγων μηνών η Fraport δεν είχε τον αναγκαίο χρόνο να τα φτιάξει όλα απ’ την αρχή, όπως θα ήλπιζαν πολλοί. Και προσθέτει: «Τους καλοκαιρινούς μήνες το αεροδρόμιο θα πρέπει να λειτουργεί πλήρως. Επισκευές ή επιδιορθώσεις μεγάλης κλίμακας δεν θα είναι δυνατές. Αυτό σημαίνει ότι η ανακαίνιση θα πρέπει να γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς και σε μικρότερα βήματα. Παρά ταύτα η Fraport κατάφερε να επισκευάσει τον τροχόδρομο της Κω και να δημιουργήσει επιπλέον θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη.
Η Fraport συνέχισε τον χειμώνα τις εργασίες ανακαίνισης σε πολλά περιφερειακά αεροδρόμια, κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από τους επιβάτες. «Στα Χανιά δεν μπορούσε κανείς πριν έναν χρόνο να χρησιμοποιήσει τις περισσότερες τουαλέτες λόγω μεγάλων προβλημάτων στην καθαριότητα», δηλώνει η Γερμανίδα Marianne Kafer, η οποία ζει στην Αθήνα κι επισκέπτεται κάθε χρόνο την Κρήτη. Πλέον το πρόβλημα αυτό έχει λυθεί. Ενα «quick win» για τη Fraport και τους επιβάτες, καταλήγει μεταξύ άλλων το ρεπορτάζ του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων.
Ουδέτερη ανακοίνωση της Fraport Greece για την Ryanair
«Η Fraport Creece σέβεται τις ανάγκες και επιλογές της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, η οποία θα συνεχίσει να αποτελεί έναν στρατηγικό συνεργάτη της Fraport». Αυτό τονίζει, σε δήλωσή του, ο γενικός διευθυντής της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, αναφορικά με την απόφαση της Ryanair να κλείσει τη βάση της στα Χανιά και να μειώσει δρομολόγια εσωτερικού στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, ο κ. Βήλος τονίζει: «Η απόφαση της Ryanair να περιορίσει το πτητικό της έργο στην αγορά του εσωτερικού οφείλεται σε επιχειρησιακούς λόγους της εταιρείας. H Fraport Greece σέβεται τις επιχειρησιακές ανάγκες και επιλογές της Ryanair, η οποία σε κάθε περίπτωση εξακολουθεί να αποτελεί έναν στρατηγικό συνεργάτη που επιχειρεί στα 9 από τα 14 αεροδρόμια, κατέχοντας σημαντικό μερίδιο αγοράς και καταγράφοντας μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στους διεθνείς προορισμούς».
«Από την πλευρά μας, προτεραιότητα αποτελεί η εξυπηρέτηση της αυξημένης επιβατικής κίνησης που αναμένουμε φέτος στα αεροδρόμιά μας και οι ενέργειές μας στοχεύουν προς αυτήν την κατεύθυνση» καταλήγει ο γενικός διευθυντής της Fraport Greece.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ