«Θέλουμε να γίνουμε η πιο φιλική χώρα στις επιχειρήσεις στο τέλος της τετραετίας. Οσα λέμε τα εννοούμε». Αυτό υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο των Διμερών Γερμανικών Επιμελητηρίων με θέμα «Το Οραμα της Ευρώπης».
Ο υπουργός συνέχισε αναφέροντας ότι η επένδυση στο Ελληνικό, «η εμβληματικότερη όλων των επενδύσεων, όχι μόνο ξεκόλλησε αλλά ακολουθείται ένα σκληρό χρονοδιάγραμμα, όπου μέχρι τέλος του χρόνου θα γίνει η μεταβίβαση του ακινήτου και τη νέα χρονιά μπαίνουν μπουλντόζες ώστε να ξεκινήσουν τα έργα».
Ο υπουργός σημείωσε ότι ίδιο ισχύει και για άλλα έργα. «Τον πρώτο μήνα του 2020 θα είναι στον αέρα ο διαγωνισμός για το Σκαραμαγκά, ήδη στον αέρα είναι η πώληση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», ετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την ΕΛΒΟ και ό,τι διαγωνισμός υπήρχε για μαρίνες λιμάνια και μεγάλες ιδιοκτησίες έχουμε πει να προκηρυχθεί το συντομότερο δυνατόν – γιατί η Ελλάδα δεν έχει χρόνο για χάσιμο». Προσέθεσε ότι βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο, όπου έχει ένα μεγάλο κεφάλαιο για το ΓΕΜΗ, καθώς την κυβέρνηση, όπως είπε, δεν την ενδιαφέρουν μόνο οι ιδιωτικοποιήσεις αλλά και οι ΜμΕ.
«Θέλουμε να αποδείξουμε σε κάθε κακόπιστο το νέο πνεύμα που επικρατεί στις ελληνογερμανικές σχέσεις» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και συνέχισε: «Θέλουμε να αποδείξουμε και κάτι άλλο. Οτι δεν είναι κακό μια επιχείρηση να έχει κέρδος. Γι’ αυτό εκσυγχρονίζουμε το πλαίσιο για αδειοδοτήσεις. Τώρα είναι οι ώρα για επενδύσεις. Του χρόνου όποιος θελήσει να επενδύσει θα βγάλει πολύ λιγότερα. Το πνεύμα που κυριαρχούσε ήταν ότι κάνουμε μεταρρυθμίσεις επειδή μας το ζητούν οι θεσμοί. Εμείς κάνουμε μεταρρυθμίσεις γιατί το πιστεύουμε. Δεν μπορεί να υπάρξει καμία ανησυχία ότι θα προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις και είμαι βέβαιος ότι η μόνη ανησυχία που υπάρχει είναι αν θα γίνουν γρήγορα και τουλάχιστον το μισό της απώλειας του 25% του ΑΕΠ μπορούμε να το καλύψουμε στην τετραετία, δηλαδή να έχουμε ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 4% τον επόμενο ένα ή ενάμιση χρόνο».
«Θα φροντίσουμε να φτιάξουμε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον σύγχρονο, διάφανο, ισότιμο, γρήγορο κι ευέλικτο που θα αφήνει τους επιχειρηματίες να δουλεύουν» κατέληξε ο κ. Γεωργιάδης.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αρης Ξενόφος, ανέφερε ότι μια από τις βασικές προκλήσεις της κυβέρνησης είναι το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. «Το περιβάλλον στην Ελλάδα αλλάζει και γυρίζει σελίδα η χώρα. Βλέπουμε τις τράπεζες και τις διοικήσεις τους να θέλουν να αντιμετωπίσουν με αποφασιστικότητα τα θέματα των κόκκινων δανείων» σημείωσε και προσέθεσε ότι «το θέμα δεν είναι να πωλήσουμε ένα στοιχείο που θα πάει στο χρέος, αλλά ένα πρόγραμμα που θα συνοδεύεται από υποχρεωτικές επενδύσεις και θα έχει ισχυρό αποτύπωμα για την κοινωνία. Στο στόχο αυτό το Ταμείο έχει συσσωρεύσει μια σημαντική τεχνογνωσία».
Το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ομίλου TUI, Τόμας Ελμπεκ, είπε ότι στην Ελλάδα ο όμιλος δραστηριοποιείται 40 χρόνια στην έχει 600 πτήσεις την εβδομάδα, περισσότερα από 40 ξενοδοχεία, ενώ συνεργάζεται με πολλούς ομίλους αλλά και πολλές ΜμΕ.
Σημείωσε ότι στα δύσκολα χρόνια της ύφεσης δόθηκε έμφαση σε δράσεις διττής εκπαίδευσης στον κλάδο του τουρισμού – ξεκίνησε κι ένας συνεταιρισμός στην Κρήτη και σήμερα είναι 200 παραγωγοί στο πρόγραμμα με εκπαίδευση σε διαδικασίες παραγωγής, προβολής και εμπορικής προώθησης.
«Εχουμε δυο προκλήσεις να αντιμετωπίσουμε. Το θέμα της σεζόν και της επέκτασής της. Δεν μπορεί να χτίσει κανείς μια αλυσίδα αξίας από μόνος του, χρειάζεται συνέργιες. Ολοι ξενοδόχοι, εστιατόρια να συνεργαστούν, δεν φτάνει μόνο ένα αεροδρόμιο να είναι ανοικτό, π.χ. τα μουσεία να είναι ανοικτά. Υπάρχει και το θέμα του υπέρ-τουρισμού, ειδικά σε Μύκονο και Σαντορίνη» είπε σχολιάζοντας τα προβλήματα που υπάρχουν, ενώ υπογράμμισε ότι μπορεί η τοπική αυτοδιοίκηση να αναλάβει πρωτοβουλίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport, Αλεξάντερ Ζίνελ, υπογράμμισε την καλή συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, «μας βοήθησε να ξεπεράσουμε τον αρχικό σκεπτικισμό» είπε. «Πιστέψαμε στην Ελλάδα ως τόπο επενδύσεων παρά τις δυσκολίες, π.χ. που υπήρχαν για την επένδυση του ΔΑΑ. Τότε θύμιζα στους συναδέλφους τι έγινε εκεί. Στο τέλος είχαμε μια ιστορία ευρωπαϊκής επιτυχίας».
Είπε πως «η μεγαλύτερη πρόκληση για μας που διαχειριζόμαστε αεροδρόμια είναι ότι εδώ παραλάβαμε 14 αεροδρόμια που για δεκαετίες είχαν ξεχαστεί, όχι μόνο στα έργα αλλά και για τη λειτουργία τους» και ανέφερε: «Εχουμε προσλάβει 700 υπαλλήλους, ιδρύσαμε εταιρία από το μηδέν. Είχαμε αντιστάσεις εν μέρει, αλλά μας έδωσαν δύναμη οι εργαζόμενοι. Κατά 99,5% είμαστε ελληνική επιχείρηση, μόνο 4 δεν είναι Ελληνες από τους 700. Ηταν μια ιστορία μετασχηματισμού».
Τέλος, ο Χριστιανός Χατζημηνάς, πρόεδρος EFA Group & αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης Επιχειρηματιών (EENE), σημείωσε ότι με σωστή όσμωση μπορεί να δέσει το οικοδόμημα της Ευρώπης και προσέθεσε ότι «οι νέες τεχνολογίες μπορεί να επιτρέψουν σε χώρες που έχουν μείνει πίσω, όπως η Ελλάδα, να κάνουν catch up καθώς δεν απαιτούνται πλέον μεγάλες επενδύσεις». «Το πιο ανταγωνιστικό το engineering στην Ελλάδα. Ηταν ένα Βυζάντιο η Ελλάδα και πλέον με την κυβέρνηση αλλάζει», σημείωσε.
Η επένδυση στο Ελληνικό όχι μόνο ξεκόλλησε, αλλά ακολουθείται ένα σκληρό χρονοδιάγραμμα, όπου μέχρι τέλος του χρόνου θα γίνει η μεταβίβαση του ακινήτου και τη νέα χρονιά μπαίνουν μπουλντόζες ώστε να ξεκινήσουν τα έργα
Τον πρώτο μήνα του 2020 θα είναι στον αέρα ο διαγωνισμός για το Σκαραμαγκά, ήδη στον αέρα είναι η πώληση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», ετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την ΕΛΒΟ και ό,τι διαγωνισμός υπήρχε για μαρίνες λιμάνια και μεγάλες ιδιοκτησίες έχουμε πει να προκηρυχθεί το συντομότερο δυνατόν, γιατί η Ελλάδα δεν έχει χρόνο για χάσιμο
«Μας ενδιαφέρουν όλοι οι επενδυτές και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις»
Αδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων