10.1 C
Athens
Πέμπτη, 6 Μαρτίου, 2025
spot_img
ΑρχικήΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑΑνανέωση στη διοίκηση του ΟΑΣΘ

Ανανέωση στη διοίκηση του ΟΑΣΘ

[quote style=”boxed” float=”left”]Ο Στέλιος Παππάς πρόεδρος του οργανισμού[/quote]

 

Το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ, με πρόεδρο τον Στέλιο Παππά (που θα προχωρήσει στην εκκαθάριση του οργανισμού) και τις διοικήσεις του ΟΣΕΘ και του ΑΣΥΘ (των δημοσίων φορέων που αναλαμβάνουν τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης), ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης.
«Σήμερα, ξεκινάμε την προσπάθεια μαζί με τους Θεσσαλονικείς, τους φορείς της πόλης, την τοπική αυτοδιοίκηση, να οικοδομήσουμε μετά από δεκαετίες, δημόσιες, κοινωνικές, αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του πολίτη και όχι στην υπηρεσία της υψηλής και εγγυημένης κερδοφορίας κάποιου» τόνισε ο υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι η τοποθέτηση του Στέλιου Παππά στη θέση του προέδρου του νέου διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, είναι γεγονός που «έχει τη δική του σημειολογία».
«Δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και είναι κεντρική επιλογή και κεντρικό μήνυμα. Γι’ αυτό και μπαίνει ένα ιστορικό στέλεχος του χώρου, με μεγάλη εμπειρία στα οικονομικά» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Ο υπουργός διευκρίνισε ότι τα μέλη της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ, «θα λειτουργήσουν ως εκκαθαριστές, και για ένα μικρό χρονικό διάστημα και ως λειτουργοί, θα εκκαθαρίσουν τον οργανισμό και θα προετοιμάσουν τη μετάβαση στον νέο φορέα».
«Εμείς – πρόσθεσε – φιλοδοξούμε οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να ανήκουν στη Θεσσαλονίκη, το μετρό να ολοκληρωθεί και να ξεκινήσει τη δοκιμαστική του λειτουργία το 2019, να γίνει μια προσπάθεια, της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης, των φορέων της Θεσσαλονίκης, ώστε επιτέλους τα λεωφορεία και ο ΟΑΣΘ να αποκτήσουν τον κοινωνικό, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα που πρέπει να έχουν. Πλέον τα λεωφορεία ανήκουν στον ελληνικό λαό και ο ΟΑΣΘ στους Θεσσαλονικείς» ανέφερε ο υπουργός.
Ο ΟΣΕΘ, όπως προβλέπεται από τον νόμο, έχει εποπτικό ρόλο στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης και αντικαθιστά τον πρώην ΣΑΣΘ, ενώ ο ΑΣΥΘ, με την τακτοποίηση και των εκκρεμοτήτων στον ΟΑΣΘ, αναλαμβάνει τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός, θα συγκροτηθεί επίσης και μια επιτροπή για άτομα με ειδικές ανάγκες, που θα παίξει συμβουλευτικό ρόλο, αρχικά στους δύο φορείς (ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ) και αργότερα και στον ΑΣΥΘ, όταν αυτός συγκροτηθεί, ενώ οι πρόεδροι και οι διευθύνοντες σύμβουλοι των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, θα συγκροτήσουν μια κοινή επιτροπή ώστε να υπάρχουν κοινές διαδικασίες και κοινή κοινωνική πολιτική.
«Δεν μπορεί και η Θεσσαλονίκη να μην μετακινεί με αξιοπρέπεια και δωρεάν τους ανέργους, να μη δίνουν τα μηχανήματα στα λεωφορεία ρέστα, να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «είναι θέμα λίγων ημερών» να αποδοθούν τα δεδουλευμένα των εργαζομένων, καθώς έχει ήδη υποβληθεί σχετικό αίτημα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε πως η μισθοδοσία των εργαζομένων είναι διασφαλισμένη σε κάθε δημόσιο φορέα και σημείωσε ότι θα υπάρχει στενή συνεργασία της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ με τους εργαζόμενους, ιδιαίτερα κατά το πρώτο διάστημα.
«Η νέα διοίκηση δεν θα έχει μέριμνα την κερδοφορία των μετόχων, που είναι το ελληνικό δημόσιο, αλλά το να είναι ο ΟΑΣΘ σε εκκαθάριση, τυπικά εντάξει στις υποχρεώσεις του. Και η πρώτη υποχρέωση που έχει, είναι τα δεδουλευμένα» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Τα νέα διοικητικά συμβούλια των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχουν ως εξής:
Πρόεδρος του ΟΑΣΘ ορίστηκε ο Στέλιος Παππάς και διευθύνων σύμβουλος ο μηχανικός, Σάββας Παναγιωτίδης. Μέλη του Δ.Σ. του οργανισμού είναι ο νομικός Ακρίτας Καϊδατζής, ο δικηγόρος Μανώλης Λαμτζίδης, ο υποψήφιος διδάκτωρ Φώτης Μπίμπασης, η δημοσιογράφος Ολγα Γιάννη, η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, δικηγόρος, Καλυψώ Γούλα, ο περιφερειακός σύμβουλος της ΠΚΜ, Γαβριήλ Αβραμίδης και ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων που θα οριστεί από τους εργαζόμενους.
Στη διοίκηση του ΟΣΕΘ ορίστηκαν ο δικηγόρος Κωνσταντίνος Αμπατζάς στη θέση του προέδρου του οργανισμού, ο μηχανικός Γιάννης Τσιωνάς ως διευθύνων σύμβουλος και ως μέλη, ο οικονομολόγος Δρόσος Δρόσος, ο τραπεζικός υπάλληλος Αντώνης Ελευθεριάδης, ο δικηγόρος Αλέξανδρος Κιτικίδης, ο περιφερειακός σύμβουλος της ΠΚΜ Ευστάθιος Αβραμίδης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Παρίσης Μπίλιας, ο Αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης Αθανάσιος Παππάς και ένας εκπρόσωπος της ΠΕΔΚΜ.
Τα μέλη της διοίκησης της ΑΣΥΘ είναι: η μηχανικός Κυριακή Αραβίδου, ο φωτογράφος-φωτορεπόρτερ Δημήτρης Αργυρόπουλος, ο μηχανικός Ιάκωβος Σαρηγιάννης, ο οικονομολόγος Βαγγέλης Ζαρκάδης, ο οικονομολόγος Γιώργος Τοζίδης και ο μηχανικός Φίλιππος Γκανούλης.
Ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε ότι τα μέλη του ΑΣΥΘ θα ανακοινωθούν επισήμως μετά τη δημοσίευση του ΦΕΚ του «υπερκείμενου φορέα», γιατί ο ΑΣΥΘ ανήκει στον ΟΣΕΘ.
Σε σχετική ερώτηση για το ποιος είναι εκπρόσωπος της ΠΕΔΜΚ στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕΘ, ο υπουργός σχολίασε ότι η ΠΕΔΜΚ ακόμη δεν έχει στείλει εκπρόσωπο και συνέχισε: «Καταλαβαίνετε όλοι ότι ακόμη και σε αυτή τη στάση μάλλον δικαιώνεται η κυβέρνηση. Οταν η ΠΕΔΜΚ τον στείλει, θα συμπληρωθεί το ΔΣ».
«Δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ», διεμήνυσε ο υπουργός Υποδομών
Η επιλογή των προσώπων που πλαισιώνουν τη διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης αποτελεί κεντρική επιλογή εκκαθάρισης και διαφάνειας σε έναν χώρο που ήταν η πρωτεύουσα της διαπλοκής και του παρακράτους στη Βόρεια Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm».
«Καταλαβαίνω τον πόνο και την αγωνία της ΝΔ, καταλαβαίνω και όσους θέλουν να ρίξουν για μία ακόμη φορά λάσπη στην κυβέρνηση» είπε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι «δε θα μείνει έστω και μία γωνία του ΟΑΣΘ, που δε θα δει το φως της δημοσιότητας, που δε θα ξέρει ο ελληνικός λαός και οι Θεσσαλονικείς τι γινόταν και από ποιους επί 60 χρόνια σε αυτόν τον Οργανισμό».
Κληθείς να σχολιάσει την ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΔ, στην οποία αναφέρεται στη σχέση συγγένειας του νέου προέδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά με τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής (σ.σ. είναι πατέρας του Νίκου Παππά) ο κ. Σπίρτζης απάντησε: «Δε θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, γι’ αυτό και η επιλογή είναι να μπει ένα κεντρικό στέλεχος με βαθειά γνώση των οικονομικών -ο κ. Παππάς ήταν πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος». Παρατήρησε δε πως «κανείς δεν ασχολείται με το ότι δεν έχουμε διοικητικά συμβούλια μονοκομματικά, ότι συμμετέχουν φορείς της πόλης, ότι συμμετέχουν άνθρωποι, που δεν είναι μέλη του ΣΥΡΙΖΑ ή των ΑΝΕΛ, ότι μετά από δεκαετίες συμμετέχει η τοπική αυτοδιοίκηση, μπαίνουν νέοι άνθρωποι». «Καλά κάνουν και ασχολούνται γιατί μπήκε ο Στέλιος Παππάς. Εγώ τον Στέλιο δεν τον ήξερα ως πατέρα του Νίκου, τον Νίκο ξέρω ως γιο του Στέλιου, για την πορεία που έχει και τους αγώνες που έχει κάνει», είπε επισημαίνοντας πως πρόκειται για θέση αμισθί.
Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη το επόμενο διάστημα ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε: «Οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη υπήρξαν αντικείμενο βασανισμού του πολίτη, του κατοίκου και του επισκέπτη. Το μέλημα είναι να βγουν όσο το δυνατόν περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους -και αυτό δεν μπορεί να γίνει με ένα μαγικό ραβδί, το μέλημα είναι να μπορούμε να ασκήσουμε ενιαίες κοινωνικές πολιτικές στα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, άρα να μπορούν οι άνεργοι να μετακινούνται δωρεάν, να μπορούμε να έχουμε μία συγκεκριμένη πολιτική για τους συμπολίτες μας με ειδικά προβλήματα, να μπορέσουν οι αστικές συγκοινωνίες να παίξουν έναν άλλο ρόλο στην καθημερινότητα του εργαζόμενου και του πολίτη της Θεσσαλονίκης. Επομένως, θα πρέπει αυτά τα δύο χρόνια, μέχρι την παράδοση του μετρό, να λειτουργούν τα λεωφορεία σε μία άλλη λογική, να μπορέσουμε να έχουμε ενιαίες δομές, ενιαία ηλεκτρονικά συστήματα για την εξυπηρέτηση των πολιτών και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και αυτό σημαίνει ότι πρέπει τάχιστα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο».
Σχετικά με το αντίτιμο του εισιτηρίου, ο υπουργός διαβεβαίωσε πως δε συζητείται ενδεχόμενο αύξησής του. «Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κανέναν απολύτως λόγο να συζητήσουμε την τιμή του εισιτηρίου. Θα μείνει εκεί που είναι σήμερα. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να δούμε τις σπατάλες που γινόντουσαν σε αυτόν τον Οργανισμό, να τις μάθει ο ελληνικός λαός, να δούμε πού πήγαν τα δάνεια, που έχει πάρει αυτός ο Οργανισμός, γιατί δεν έχουν πληρωθεί τα δεδουλευμένα, σε τι κόστος γινόντουσαν οι διάφορες συναλλαγές του συγκεκριμένου οργανισμού, αν γινόντουσαν διαγωνισμοί, σε τι ύψος γινόντουσαν οι προμήθειες», είπε χαρακτηρίζοντας «διεθνείς πρωτοτυπίες των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης», το να μη δίνουν ρέστα τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, που υπάρχουν μέσα στα λεωφορεία, και να χρεώνουν περισσότερο το αντίτιμο.
Για τους εργαζομένους στον ΟΑΣΘ ο κ. Σπίρτζης είπε πως «δεν έχει αλλάξει κάτι και προβλέπεται να μείνουν στον οργανισμό», αλλά το 2019 θα περάσουν στους νέους φορείς. «Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι επειδή είναι δημόσιος φορέας -και όπως όφειλε και ο ΟΑΣΘ πριν που είχε επιδότηση πάνω από 50% από το ελληνικό δημόσιο- δε θα μπορεί να διορίσει κανείς ούτε τον κολλητό του βουλευτή της παράταξης που στήριζε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, ούτε τον συγγενή του. Αν θα γίνουν προσλήψεις, θα γίνονται μέσα από ΑΣΕΠ, αν γίνονται διαγωνισμοί για τη λειτουργία του οργανισμού, θα γίνονται με διαφάνεια μέσα από τα ηλεκτρονικά συστήματα και όπως προβλέπεται από τον νόμο, δηλαδή δε θα γίνονται προμήθειες από τις εταιρείες των κολλητών, φίλων και συγγενών και πολιτικών φίλων της διοίκησης του ΟΑΣΘ. Αυτά θα εξορθολογιστούν και δε στενοχωριόμαστε καθόλου, δεν έχουμε κανέναν ενδοιασμό, που θα στενοχωρηθούν αυτοί που θα χάσουν όλη αυτή την γκρίζα -στην καλύτερη περίπτωση- λειτουργία», ανέφερε ο υπουργός.
«Μπροστά μας είναι η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και η ενημέρωση των πολιτών της Ελλάδας, γιατί οι πολίτες της Θεσσαλονίκης ήξεραν τι γίνεται στον ΟΑΣΘ, απλά τώρα θα δουν και στοιχεία για το τι γινόταν στον ΟΑΣΘ», τόνισε ο υπουργός, ενώ επέκρινε τη στάση του πρόεδρου της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, να μην ορίσει εκπρόσωπο στους νέους φορείς. «Ξέρουμε τη στάση του προέδρου της ΠΕΔ όλον αυτόν τον καιρό, ξέρουμε τον παρεμβατικό τρόπο που προσπάθησε να σαμποτάρει το να γίνει ο ΟΑΣΘ δημόσιος, ξέρουμε ότι δεν ήθελε τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης, τώρα το αποδεικνύει κιόλας», είπε.
Στ. Παππάς: «Ηρθα για την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ με όρους πλήρους διαφάνειας»
«Εγώ τελείωσα την καριέρα μου, ήρθα στη Θεσσαλονίκη για εκκαθάριση του ΟΑΣΘ με όρους πλήρους διαφάνειας. Εντός των επόμενων ημερών θα δημοσιοποιήσω όλη την περιουσία μου και τη σύνταξη που παίρνω, ώστε μετά να τη συγκρίνουμε με το τι θα έχω όταν θα φύγω. Είμαι στη θέση αυτή αμισθί», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο νέος πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), Στέλιος Παππάς, κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής των καθηκόντων του από τη Διοίκηση του Χρήστου Στεφανίδη, παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Παππάς επισήμανε, ότι δεν θα αυξηθεί το κόμιστρο για τα αστικά λεωφορεία, γιατί δεν είναι αυτό το πρόβλημα του Οργανισμού, ενώ συμπλήρωσε: «Δώσαμε αγώνες για τα δικαιώματα των εργαζομένων και δεν μπορώ να καταλάβω -ούτε να δεχτώ- πώς είναι δυνατόν να είναι απλήρωτοι εδώ και δύο μήνες (οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ)».
Κατά την παραλαβή των καθηκόντων του, ο κ. Παππάς, απευθυνόμενος στον προκάτοχό του Χρήστο Στεφανίδη, επισήμανε: «Θα περίμενα να βρω ένα πλάνο με τις εκκρεμότητες που υπάρχουν και ζητήματα που πρέπει να τρέξουν άμεσα».
Από την πλευρά του, ο κ. Στεφανίδης τον διαβεβαίωσε ότι όλοι οι φάκελοι είναι στο γραφείο του και όλοι οι διευθυντές στη διάθεσή του και πρόσθεσε: «Η Διοίκηση του ΟΑΣΘ, για πρώτη φορά στην ιστορία του, δεν εκλέγεται από τους μετόχους, αλλά ορίζεται από τον νόμο 4482 του 2017, που τον θεωρούμε αντισυνταγματικό και για τη μη εφαρμογή και ακύρωση του οποίου έχουμε προσφύγει στη δικαιοσύνη».
Από την πλευρά του, ο κ. Σπίρτζης ανέλαβε τη δέσμευση ότι δεν θα υπάρξει ξανά εποχή που οι εργαζόμενοι θα είναι απλήρωτοι, πρόσθεσε ότι οι θέσεις εργασίας τους είναι διασφαλισμένες και τόνισε ότι χρειάζεται εξορθολογισμός των μισθών, καθώς δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν αποδοχές πολλών ταχυτήτων.
«Παύει η Θεσσαλονίκη να είναι πρωτεύουσα του παλαιοκομματισμού και του παρακράτους» είπε, ενώ χαρακτήρισε ως παράνομη την επέκταση της σύμβασης για τον ΟΑΣΘ που υπεγράφη επί Χατζηδάκη.
«Θέλουμε να δομήσουμε αστικές συγκοινωνίες για τους Θεσσαλονικείς, τους ανέργους και τα ΑμεΑ. Οι άνεργοι θέλω να μετακινούνται δωρεάν με την επίδειξη της κάρτας τους. Στόχος μας είναι να εκκαθαριστεί ο ΟΑΣΘ και να λειτουργήσει το αργότερο μέχρι 3/12/2019» πρόσθεσε.
Μετά την τελετή παράδοσης – παραλαβής, ο κ. Παππάς κάλεσε τους διευθυντές του ΟΑΣΘ και τους εκπροσώπους του συνδικάτου εργαζομένων.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ