H αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και η ενδυνάμωση της θέσης τους όταν αγοράζουν υπηρεσίες στη χώρα τους ή σε άλλα κράτη – μέλη, η μείωση των νομικών και ρυθμιστικών εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις όταν προσπαθούν να επεκταθούν στο εξωτερικό και η στήριξη τής ανάπτυξης ενός καινοτόμου ψηφιακού περιβάλλοντος που θα μπορεί να υπερβεί ορισμένα από τα υφιστάμενα εμπόδια είναι οι τρεις βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα βασιστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να κινηθεί η ΕΕ προς μια πραγματικά ενιαία αγορά χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
Προς τον σκοπό αυτό, η Επιτροπή δημοσιοποίησε από τις Βρυξέλλες ένα σχέδιο δράσης στο οποίο αναλύει τρόπους ώστε οι καταναλωτές να αποκτήσουν περισσότερες επιλογές και καλύτερη πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες σε ολόκληρη την ΕΕ. Η τεχνολογία βρισκόταν στο επίκεντρο της παρουσίασης, δεδομένου ότι οι καινοτόμες επιγραμμικές (on line) υπηρεσίες θα διαδραματίσουν, κατά την Επιτροπή, καθοριστικό ρόλο για την πρόοδο προς μια πιο ενοποιημένη αγορά χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
Ειδικότερα το σχέδιο δράσης αποσκοπεί στην άρση των εθνικών εμποδίων, καθώς σήμερα μόνο το 7% των καταναλωτών αγοράζουν χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες από κάποιο άλλο κράτος – μέλος της ΕΕ. Ολοι οι καταναλωτές θα πρέπει, κατά την Επιτροπή, να μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα από ένα ευρύ φάσμα χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών διαθέσιμων σε όλα τα κράτη – μέλη της ΕΕ και να επιλέγουν τις πιο συμφέρουσες για αυτούς λύσεις, έχοντας παράλληλα τη βεβαιότητα ότι τα δικαιώματά τους προστατεύονται επαρκώς.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ