10 C
Athens
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΝαυτιλιακά καύσιμα και ηλεκτροκίνηση οι βασικές προκλήσεις για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια

Ναυτιλιακά καύσιμα και ηλεκτροκίνηση οι βασικές προκλήσεις για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια

Με τη φράση: «ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι το γεγονός ότι κανείς δεν κάνει τίποτα, ούτε από το χώρο της ναυτιλίας, ούτε από αυτόν της διύλισης», ο διευθυντής Οργάνωσης και Ανάπτυξης Διυλιστηρίων στα «Ελληνικά Πετρέλαια», Διομήδης Σταμούλης, υπογράμμισε ότι τα ζητήματα που άπτονται των ναυτιλιακών καυσίμων, όπως και αυτό της ηλεκτροκίνησης, αποτελούν τις δύο βασικές προκλήσεις για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια στα αμέσως επόμενα χρόνια.
  Μιλώντας στο περιφερειακό συνέδριο του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), που έγινε στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σταμούλης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων θα είναι σημαντικός και στο μεταβατικό διάστημα προς την απανθρακοποίηση, μέσω της χρήσης τους για την ανάπτυξη υποδομών για τις ΑΠΕ και άλλων μορφών καθαρής ενέργειας. Σημείωσε δε, ότι τα Ευρωπαϊκά Διυλιστήρια παρουσιάζουν πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα (overcapacity) και τόνισε ότι από το 2008 μέχρι και σήμερα, έχει σημειωθεί μείωση της παραγωγής τους κατά 2,6 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Το 2016 η παραγωγική τους ικανότητα διαμορφώθηκε σε 14,5 εκατ. τόνους ημερησίως, ενώ το ποσοστό χρησιμοποίησης του παραγωγικού δυναμικού (utilization) εκτιμάται ότι θα αποκλιμακωθεί σε 75% τα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια, από 80% σήμερα, σημείωσε ακόμα, ο κ. Σταμούλης.
  Επίσης, σημείωσε, ότι λόγω, κυρίως, των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών, το κόστος παραγωγής στην ΕΕ είναι κατά 4 δολάρια υψηλότερο ανά βαρέλι, σε σύγκριση με τα διυλιστήρια της Μ. Ανατολής, τα οποία αποτελούν, ειδικά στην περιοχή της Μεσογείου, τον κυριότερο ανταγωνιστή των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου.
  Υπενθυμίζεται, ότι περισσότερες από 170 χώρες του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (IMO) συμφώνησαν στο Λονδίνο την καθιέρωση σημαντικών περιορισμών στις εκπομπές θείου και ορίστηκε η 1η Ιανουαρίου 2020 ως ημερομηνία εφαρμογής για τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, έναντι 2,5% κατά μέσο όρο σήμερα. Η Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος (MEPC) του IMO, με βάση μελέτη που παρουσιάστηκε για το εάν στην προαναφερόμενη ημερομηνία θα υπάρχει επάρκεια στο συγκεκριμένο τύπο καυσίμου, ανέφερε ότι θα μπορούν να καλυφθούν πλήρως όλες οι ανάγκες.
  Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής Εγχώριας και Διεθνούς Εμπορίας του Ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων, Ρομπέρτο Καραχάννας, στην ομιλία του αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα τέσσερα αίτια που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία αγοράς πετρελαιοειδών και που εντοπίζονται στα: νομικά ζητήματα και γραφειοκρατία, πολιτική βούληση, λαθρεμπορία και διαφθορά.
  Για την ομαλοποίηση της αγοράς, όπως επισήμανε, απαιτούνται πολιτική και οικονομική σταθερότητα και ένα ελκυστικό φορολογικό καθεστώς, αλλά και καλές διακρατικές και επιχειρηματικές συνεργασίες και δίκαιοι κανόνες για όλους τους παίκτες. Μάλιστα, επισήμανε, ότι η ομαλοποίηση της αγοράς των πετρελαιοειδών θα ευνοήσει τους καταναλωτές και θα επιτρέψει την πραγματοποίηση επενδύσεων σε νέες αγορές και προϊόντα του κλάδου.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ